Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 205 1.1 - Wartości rezystancji czujnika temp. na deskę

13 Cze 2015 19:11 1308 16
  • Poziom 16  
    Witam, potrzebuję wiedzieć wartości oporu sprawnego czujnika temperatury wkręcanego w obudowę termostatu w P205, 1pinowy, fabrycznie 1.1 54KM z deską bez wskazówki temperatury.

    Cały układ chłodzenia prawdopodobnie 100% sprawny, po przejechaniu paru kilometrów w temp. powyżej 15 st.C na dworze zapala się na 30 sekund - minutę duża kontrolka temperatury i STOP (jest jeszcze mała kontrolka od temperatury, ona się nie zapala - jest sprawna), gaśnie i po 10-15 minutach znów się zapala jeśli jadę trasą lub dynamicznie.
  • Poziom 16  
    Dziękuję, jutro będę mierzył.
  • Pomocny post
    Poziom 29  
    A do lampki to nie jest czasem bimetal? Jakie 2 kontrolki temperatury?
  • Poziom 16  
    W Peugeocie 205 w wersji Look jest deska z dużymi kwadratowymi kontrolkami na górze pod daszkiem (m.in. termometr i STOP), oraz kontrolka mała "chłodnica" przy wskazówce paliwa.

    Ta mała się nie zapala, a jest sprawna na pewno.

    Auto ma sprawny termostat, chłodnica drożna, pompa wody sprawna, nowy płyn chłodniczy, układ odpowietrzony w 2 miejscach, stan płynu na zbiorniczku między min, a max.

    Po przejechaniu około 8km do pracy (w sumie 17km) tą samą trasą, po wjechaniu na drogę wojewódzką lub wcześniej przy trochę dynamiczniejszej jeździe po mieście, zapalają się na 20-30 sekund kontrolki opisane powyżej. Mija powiedzmy 5 minut i zapalają się znów. Nigdy nie palą się ciągle.

    Ostatnio był dużo chłodniejszy deszczowy dzień i też się zapaliły.

    Wczoraj zmostkowałem piny wentylatora przez włącznik poprowadzony do kabiny, żeby po rozgrzaniu silnika uruchomić dmuchawę na resztę drogi i rankiem, gdy było około 17 stopni kontrolki się nie pokazały. W drodze powrotnej jednak nie było żadnej różnicy do jazdy z wyłączonym, kontrolki pokazywały się w tym samym odstępie czasu mniej więcej. Jedyna różnica, że auto jechało słabiej, przez opór na alternator.

    Czujnik na te kontrolki jest wkręcony w obudowę termostatu i ma tylko 1 pin. To jest możliwość go zmierzyć?

    PS. Dodam, że chłodnica jest równomiernie gorąca, a dolny wąż wychodzący od chłodnicy jest wyraźnie chłodniejszy od górnego, czyli chłodnica spełnia swoją rolę.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 16  
    - muszę sobie załatwić pirometr czym prędzej
    - wentylator na postoju załącza się, wystarczy, że auto trochę postoi odpalone i wtedy to jest najlepsze - żadne kontrolki się nie palą
    - zapaliłem, odłączyłem czujnik i się nie zapala (w czasie jazdy mam to sprawdzić też?)

    Silnik to 1.1 z Saxo 99r, założony około 2 tygodni temu, tamten się po prostu poddał ogólnie ze zużycia. Motor jest przezbrojony na osprzęt starego (cały dolot z przepustnicą i wtryskiem, rozdzielacz, cała obudowa termostatu itp, więc nie ma żadnego obcego elementu w osprzęcie, tylko goły motor).

    Dodam, że silnik jeździ na LPG, co też na pewno trochę podnosi temp. roboczą silnika.
  • Poziom 29  
    Tak to jest, jak producent oszczędza na najważniejszym wskaźniku... Czy ten czujnik też przekładałeś ze swojego silnika? Jeśli tak, silnik do przeglądu, jeśli nie, zmień czujnik.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 16  
    Wszystko zostało przekręcone ze starego TU1M, każdy jeden czujnik - tak na wszelki wypadek.

    Ja silnika nie swapowałem, tylko mechanik. Nie mam czasu do niego teraz ujeżdżać.
  • Poziom 29  
    Taa, jasne... To po jakie licho we współczesnych samochodach jest napierniczone 758 czujników i jeszcze więcej kontrolek? Zawsze może strzelić pasek, kamień uszkodzi chłodnicę... nie ma idiotoodpornych silników, a już na pewno nie 20 letni. Chłopak zrobił przekładkę, czy mechanik, jakie to ma znaczenie? Prawdopodobnie coś się zapowietrza, albo termostat robi jaja (oby nie uszczelka pod głowicą))
  • Poziom 16  
    My tu rozmawiamy o usterce, a nie o tym, czy czujniki są potrzebne, czy nie.

    UPG jest cała, zero ciśnienia w układzie. ;) Wąż jak flak.

    Będę po prostu jeździł z tą dmuchawą, aż zdobędę pirometr.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 16  
    Dmuchawa startuje po postoju jak należy, a termostat się otwiera prawidłowo.
    Także dopóki nie zmierzę realnej temperatury to można sobie gdybać.
  • Poziom 16  
    Wygląda na to, że jest walnięty czujnik.
    Zaraz po zatrzymaniu się autem zmierzyłem temperaturę obudowy termostatu, wahała się od 90 do 91 stopni przez około minutę, później zaczęła stopniowo rosnąć aż do 104-105 (dokładnie tak jak jest napisane w Etzholdzie) stopni i wtedy włączył się wentylator, obniżając temperaturę do 91-92 stopni. Pirometr wskazuje prawidłowo, został przetestowany. Co ciekawe temperatura obudowy termostatu jest sporo niższa, niż górna powierzchnia chłodnicy przy króćcu węża - tam jest na postoju około 100 stopni, gdy na obudownie 90.
  • Poziom 16  
    Także do wymiany jest czujnik, a chłodzenie w pełni sprawne, więc temat rozwiązany. Dziękuję za pomoc.