Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z GPS alarmem TK 102 po podpięciu pod akumulator 6V

13 Cze 2015 21:25 852 2
  • Poziom 2  
    Witam.

    Jestem w elektronice totalnie zielony i mam od dawna pewien problem z pewnym urządzeniem... mianowicie chodzi o GPS alarm tk 102 który sprawiłem sobie do ochrony motocykla. Dziala on na tej zasadzie ze wklada sie do niego karte sim ktora wysyla komunikaty z danymi z satelit gps o aktualnym polozeniu urzadzenia na nasz numer telefonu.
    Urządzenie fabrycznie pracuje na dołączonych do zestawu bateriach 3.7V 800mAh Li-jon.

    wszystko było ok do czasu...Niestety przy użytkowaniu na takich bateriach urządzenie pracowało 3 dni z czego po każdym ładowaniu baterie nie dawały już radę pracując tylko po 1-2 dni... i pozniej coraz jeszcze to krocej . Wymiana i ładowanie takich baterii co pare dni było niezwykle dla mnie niepraktyczne dlatego postanowiłem podłączyć zasilanie do urządzenia pod kabelki i na akumulator suchy 6V Ultracella.

    + z minusem .. lutowanie wszystko ok, przyszedl czas na to aby na wyjsciu obnizyc napiecie z akumulatora z 6V
    na 3.7 aby nie spalić w razie urzadzenia skoro na takim napięciu normalnie pracuje.

    w tym celu podłączyłem do obiegu na kablu plusowym 4 diody prostownicze w wyniku czego po podlaczeniu kabli z aku do urzadzenia pokazalo miernikem napieciem 3.7 V ... mysle sobie git . Musi dzialac...wlaczam a co sie okazalo po dioda miga elegancko tak jak i dzialalo na baterii lecz po 5 mignieciach urzadzenie sie wylacza i tak za kazdym razem po wlaczeniu. Nie wiem juz co z tym zrobic a bardzo zalezy mi aby alarm dzialal na tym aku zeby urzadzenie bylo na chodzie przynajmniej 2 tygodnie a nie pare dni. Wczesniej jeszcze po podlaczeniu urzadzenie dzialalo normalnie jak na bateri ale nie wysylalo komend jak powinno tak jak by nie kontaktowalo sie poprawnie z karta sim lub satelitami gps. Prosze o pomoc kogos kto zna sie na tych urzadzeniach. Czy o wina tego ze urzadzenie jest podpiete pod taki akumulator 6v ? Moze moglby ktos podsunac mi inne rozwiazanie problemu :) z gory dziekuje
  • Poziom 39  
    Widzisz 3 styk ? widzisz !
    Skoro tam jest to jest do czegoś potrzebny, alarm komunikuje się z baterią tym właśnie stykiem, brak komunikacji z baterią powoduje że alarm stwierdza błąd baterii i się wyłącza. Teraz nie wiadomo czy to tylko zwykły pomiar temperatury i wystarczy wstawić odpowiedni rezystor czy zachodzi komunikacja cyfrowa i nie oszukasz tego domowym sposobem. Rozebranie oryginalnego akumulatora by coś wyjaśniło.

  • Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
    Przywróć wszystko do stanu fabrycznego i podłącz zasilanie za pomocą wbudowanego fabrycznego złącza USB.
    Konieczny będzie zasilacz (przetwornica) 6V/5V 1A

    W przyszłości [szukaj], np.:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2513098.html