Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Osprzęt kablowy
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Brak iskry na świecach w vw passacie B3 1.8

28 Maj 2005 00:02 18127 25
  • Poziom 12  
    Podczas jazdy samochód zgasł i niestety już nie chciał zapalić. Pierwsze co zrobiłem zdjąłem z kopółki przewód WN idący od cewki i sprawdziłem czy jest iskra. Wszysko wyglądało OK. Niestety Iskry nie ma na żadnej świecy. Jak sprawdzić co jest nie tak??? Moim zdaniem do wymiany jest kopółka lub "palec" przekazujący iskrę pod nią. Jak mam się upewnić który z elementów padł???
  • Osprzęt kablowy
  • Poziom 15  
    Podłącz się bezpośrednio pod cewkę zapłonową (omiń kopułkę) i sprawdź czy jest iskra.

    Inne opcje: cewka, moduł zapłonowy, czujnik halla
  • Osprzęt kablowy
  • Poziom 29  
    Witam
    Sprawdź czy obraca się aparat zapłonowy, jeżeli nie to poszedł pasek rozrządu. Jeżeli aparat się obraca sprawdź czy jest iskra bezpośrednio z cewki, gdy jest z cewki a niema na świecach wymień palec, jeżeli aparat się obraca a niema iskry z cewki zdejmij wtyczkę z aparatu i środkowy styk zwieraj dodatkowym przewodem do masy, przy dotykaniu do masy powinna być iskra z cewki, jak niema to uszkodzony moduł
    Pozdrawiam
  • Poziom 15  
    enauto napisał:
    Witam
    Sprawdź czy obraca się aparat zapłonowy, jeżeli nie to poszedł pasek rozrządu
    Pozdrawiam


    Wiesz jak pasek strzela podczas jazdy to robi sie spory zgrzyt i chrupanie:)

    A już na pewno kolega zorientowałby się że coś jest nie tak po pierwszej próbie kręcenia rozrusznikiem
  • Poziom 29  
    Puciu napisał:

    Wiesz jak pasek strzela podczas jazdy to robi się spory zgrzyt i chrupanie:)



    Nie w tym silniku
    Pozdrawiam
  • Poziom 11  
    Miałem taki sam przypadek w passacie B3 2.0.Okazało się że "padł" moduł wzmocnienia przy cewce wys. napięcia.Po wymianie całego zespołu jest OK.
  • Poziom 15  
    enauto napisał:
    Puciu napisał:

    Wiesz jak pasek strzela podczas jazdy to robi się spory zgrzyt i chrupanie:)



    Nie w tym silniku
    Pozdrawiam


    Ten silnik raczej nie jest z gumy...
    Możesz uzasadnić swoją odpowiedź?
  • Poziom 29  
    W tym silniku zawory nie spotkają się z tłokami, tak samo jak w 126p, chyba, że to jest 16V
  • Pomocny post
    Poziom 11  
    Witam .podpowiem jak w prosty sposob rozpoznac czy modul czy Hal ,wysunac przewod wysokiego napiecia z aparatu zaplonowego wlozyc swiece w koncowke przewodu , do głównej kostki aparatu zaplonowego wsadzic kawalek przewodu pod ,, +.0.-. zero wwlaczyc zaplon dosunac koncowke przewodu do masy tylko nie na stale lecz przerywajac powinla się odezwac iskra na ...swiecy..zaluzmy ze iskra jest . to na 100% wymienic czujnik Hala jesli nie ma wymienis ...Modul.. zaplonu , Diagnoza w ciagu ..3.. minut w ..100% pozdrawiam ... Sluze porada na temat VW i Opla w 100% i nie tylko
  • Poziom 15  
    Wymienić kopułkę i palec.I będzie OK.
  • Poziom 12  
    Tak jak już wcześniej pisałem jest iskra z cewki zapłonowej, palec pod kopółką się obraca.

    Do Marekolsztyn:
    1. Czy główna kostka aparatu apłonowego to ta z boku kopółki?
    2. Gdzie szukać czujnika Hala?
    3. Proszę opsz jeszcze raz dokładnie który przewód w którym momencie gdzie mam podłączyć.
  • Poziom 29  
    Witam
    Jeżeli jest iskra z cewki to nic już nie szukaj tylko wymień palec i kopułkę. Hall jest wewnątrz aparatu z boku. Napisz w którym miejscu stoisz (dzielnica) to podam Ci gdzie kupić.
    Pozdrawiam
  • Poziom 11  
    Jak wyżej.pozdrówko.

    Dodano po 24 [minuty]:

    Kostka znajduje się przy aparacie zapł.Raczej stawiałbym na Halla.
  • Poziom 15  
    Przecież kolega hihohaho napisał, że iskra jest genereowana na cewce, więc coś musi się przyczynić do jej wyzwolenia (hall - OK)
    Problem na drodze : cewka - kopułka - świece no i przewody

    Możesz zapobiegawczo sprawdzić mase na silniku.
  • Poziom 17  
    Witam.
    Miałem ten sam problem w Seacie Toledo ma silnik Volkswagena.
    Nie było iskry można to sprawdzić wykręcić świece podłączyć kabel świece dołączyć do masy silnika przekręcić zapłonem+ rozrusznik powinna przeskoczyć iskra.Jak nie ma to cewka z modułem uszkodzona
    jest tam typ :TFK 311 354 VWTE1 moduł na 3 kable:
    1. +12V
    2. wyjście impulsu na czujnik Halla
    3. masa
    Nr cewki według VW 6N 0905 104.
    Najlepiej podmienić. Pomoże na pewno.
    Cewka używana wołają 200zł w serwisie 380zł.
    Sprawdż czy na pewno okręca się palec w aparacie zapłonowym widać po zdjęciu kopułki włączyć big nr4 i popchać samochód do przodu jeśli palec zacznie się obracać to jest OK.
    Powodzenia.
    Ja wymieniłem cewke z modułem.
    Cewka z modułem jest przykręcana na 2 śruby klucz M10.
    Kabel z modułu jest na zatrzask, wtyk do Hala jest na zatrzask.
  • Poziom 12  
    Do enauto:

    Mieszkam na Chojnach więc gdybyś mógł to podeślij jakieś adresy sklepów gdzie nie zdarliby ze mnie fortuny.
  • Poziom 29  
    hihohaho napisał:
    Do enauto:

    Mieszkam na Chojnach więc gdybyś mógł to podeślij jakieś adresy sklepów gdzie nie zdarliby ze mnie fortuny.

    Witam
    Poszło na PW
    Pozdrawiam
  • Poziom 12  
    Mam pytanko, bo wyjąłem cały "palec" i teraz nie wiem gdzie szukać oznaczeń przy wkładaniu żeby nie przestawić zapłonu. Proszę o pomoc
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    Palca nie można przestawić. Musi on wskoczyć na swoje miejsce i już (w wałku na którym montujesz palec jest wycięcie)
  • Poziom 12  
    To może niezbyt jasno napisałem, bo wykręciłem całość (nie wiem jak to się poprawnie nazywa), tzn. cały ten element na którym jest kopułka odkręciłem od silnika. Palec względem obudowy jest ruchomy i można przestawić zapłon.
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    Wykręciłeś cały aparat. No to masz lipe.
    No to tak:
    NAJWAŻNIEJSZE: Wał silnika musi być tak ustawiony żeby pierwszy tłok był u góry (musisz znaleźć oznaczenia albo na kole pasowym albo przy łączeniu skrzyni i bloku silnika powinna się znajdować plastikowa zaślepka po djęciu której widać koło zamachowe a na nim oznaczenia - ustaw na 0, największa kreska)
    To podstawa. Ateraz aparat:
    Sprawdź czy gdzieś na stopce aparatu(patrząc od góry) nie masz jakiegoś znaczka (kreska , wycięcie), jeżeli jest, to gdzieś w okolicach aparatu (na bloku silnika) znajduje się inny znaczek(kreska , wycięcie) i po włożeniu te znaki powinny się pokrywać.
    Druga sprawa to taka że po włożeniu aparatu palec w kopułce musi być skierowany (tylko dokładnie) w stronę wyjścia z kopułki do którego podłączony jest przewód wys. nap. z pierwszego cylindra.
    Przy wkładaniu aparatu możesz mieć problem ze znajdującym się w otworze na samym dole wypustem który napędza chyba pompę olejową - musisz go tak ustawić żeby pasował do wycięcia przy zębatce w aparacie (wtedy aparat wsunie się do końca) PAMIĘTAJ PRZY TYM O TYM CO WCZEŚNIEJ NAPISAŁEM!!!
    Uwaga: weż korektę na to że zębatka trochę się przekręca przy wkładaniu aparatu.

    W razie gdyby nie chciał zapalic obracaj delikatnie aparatem w lewo albo w prawo aż wreszcie zaskoczy. Później jedź gdzieś gdzie Ci ustawią zapłon.
    Uffff....
  • Poziom 2  
    witam potrzebuję pomocy jestem za granicą we Francji, padł mi doszczętnie akumulator i od tego momentu nie mam iskry na świecach, w samochodzie jest alarm proxima ale wykluczyłem odcięcie zapłonu przez alarm bo zwarłem 2 przewody odpowiedzialne za zapłon. Samochód paliłem z górki na pycha. mój meil: lukas1086(malpa)interia.pl proszę o pomoc z góry dzięki
  • Poziom 12  
    "Brak iskry w toledo 1.8 8v 95 rok"witam wymienilem cewke na nowa i dalej nie mam iskry ,przewody ok i swiece;sprawdzalem czujnik hala i daje sygnal przerywany jak krece silnikiem czyli jest wporzadku.czy nowa cewka moze byc uszkodzona??
    sprawdzalem ja na passacie z takim samym silnikiem i nie dzialala.napiszcie cos wiecej o tym przekazniku i stacyjce bo nie wiem o co chodz.pozdrawiam i dzieki za wszelka pomoc.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Pomierz rezystancję cewki to raz, jak sprawdziłeś czujnik, to teraz zobacz czy masz impulsy na cewkę, jeśli podmieniłeś cewkę w sprawnym silniku i nie działa, to chyba wniosek jeden....
  • Poziom 12  
    podmienilem cewki z pasata i odpalil wiec wniosek jeden nowa cewka jest uszkodzona.dzieki za pomoc
  • Poziom 2  
    Witam,
    Proszę o pomoc. Brak Iskry. Zmieniałem silnik w Passacie b3 z 2.0E na 1.8 monowtrysk. Przed wymianą obydwa silniki odpalały.
    Przełożyłem silnik wraz z wiązką i sterownikiem. Kostki idące do bezpieczników/przekaźników wpiąłem w te same miejsca,
    Cewka ok. Silnik 1.8 pochodzi z samochodu vw passat Gt, natomist 2.0 z Cl. Gt. miał autoalarm, czy może być to związane np. z jakimś odcięciem? Proszę o odpowiedź.