Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

RENAULT SCENIC II - Przy probie odpalenia w silniku coś strasznie wali/stuka

Daniel03111987 13 Cze 2015 23:03 1530 25
  • #1 13 Cze 2015 23:03
    Daniel03111987
    Poziom 4  

    Witam, z góry przepraszam, ze pisze tutaj, ale nie mogę znaleźć wątku.
    Sprawa wygląda tak, mam problem z moim Scenikiem, gdy próbuje go odpalić, słychać głośny metaliczny dźwięk, wręcz walenie i silnik nie chce zaskoczyć, 'gościu' co specjalizuje się we Francuzach powiedział, ze to dwumasa, poczytałem fora i kupiłem cały komplet, wymieniłem u siebie w warsztacie i dalej to samo! Po prostu krew mnie zalewa, 2700 dałem za komplet, a okazuje się, ze to nie to, czy mógł by mi ktoś pomóc, doradzić? Sprawa bardzo pilna ...?

    Dodano po 4 [minuty]:

    P.S
    Miskę olejowa ściągałem wcześniej i w misce nie było żadnych opiłków ani nic, panewki nie były przebarwione, ani żadna nie miała luzów, nałożyłem tez klucz na kolo zamachowe i bez problemu obracałem i nic nie pokojowego nie zauważyłem. :cry:

  • #2 13 Cze 2015 23:17
    cezars65
    Poziom 23  

    To znaczy, że po tej twojej naprawie nic się nie zmieniło? Objawy są takie same - identyczne? Cudów nie ma .....na kanale, na podnośniku, przy odpalaniu go osłuchać, to można będzie zawęzić obszar występowania hałasu.

  • #3 13 Cze 2015 23:28
    Daniel03111987
    Poziom 4  

    Dokladnie po wymianie nie ma zmiany na lepsze jak suchałem na kanale to miałem wrażenie jak by ten pisk razem z walniem było słychać od rozrządu... jest to możliwe? Jutro w Niedziele ma przyjść ten mechanik do mnie co mi tak doradził z ta dwumasa.

  • #5 13 Cze 2015 23:31
    Daniel03111987
    Poziom 4  

    No może to być coś związane z rorzadem ?

  • #6 13 Cze 2015 23:33
    robi1214
    Poziom 30  

    Oczywiście.Przestawiony rozrząd - stuki ,brak zezwolenia startu.

  • #7 13 Cze 2015 23:36
    Daniel03111987
    Poziom 4  

    Jak próbowałem go odpalac to załapał na sekundę ale walil i piszczal jak poprosiłem żonę żeby odpaliła i bylem w kanale to miałem właśnie wrażenie jak by to dochodziło z rozrządu.
    Jak to rozbiore będę w stanie stwierdzić wzrokowo co jest uszkodzone?

  • #8 14 Cze 2015 08:15
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    JAk rozbierzesz to musisz sprawdzić czy jest poprawnie ustawiony rozrząd.
    Może będzie widać że któraś rolka jest luźna lub pasek jest poluźniony.

  • #9 14 Cze 2015 08:20
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Kolego ten temat to jakaś ściema, co ma 2 masa do odpalania?
    Po drugie sprawdź błędy i już wiesz co boli.

  • #10 14 Cze 2015 08:31
    mechmajster
    Poziom 10  

    "Przy próbie odpalenia.." Tzn to silnik się uruchamia czy nie?

  • #11 14 Cze 2015 08:37
    Daniel03111987
    Poziom 4  

    Nie sciema.Tak mi doradził pseudo specialista.
    Auto przy probie odpalenia strasznie się męczy ciężko mu zapalić ale jak za którymś razem złapie i odpali to właśnie jest w nim słychać stuki i pisk jak by metal o metal tarł. A i tak może jest opalone 10 sekund i obroty są o wiele niższe nie wchodzi na swoje standardowe i po tym gaśnie, po takim odpalaniu zaczyna strasznie dymic

  • #12 14 Cze 2015 08:42
    mechmajster
    Poziom 10  

    Może jakieś informacje, jaki silnik? Czy to diesel czy benzyna ?

  • #13 14 Cze 2015 08:44
    Daniel03111987
    Poziom 4  

    Przepraszam nie poinformowałem 1.9 dci 88 kw scenic z 2004 roku

  • Pomocny post
    #14 14 Cze 2015 08:54
    mechmajster
    Poziom 10  

    Warto sprawdzić ustawienie rozrządu, jak wyżej napisano. Od siebie dodam, że warto sprawdzić zawór EGR, nie wiem jak w tym modelu, ale w niektórych dci i dti, odpadają dekielki z zaworów egr i mógł akurat wpaść pod zawór ? przez to dziwne obroty, hałasy i dymienie?

  • #15 14 Cze 2015 09:06
    Daniel03111987
    Poziom 4  

    Ok może jeszcze dziś dobiorę się do rorzadu, a jak mam spradzić ten zawór?

  • #16 14 Cze 2015 09:19
    wikia55
    Poziom 17  

    Nie spotkałem takiego przypadku w 1,9dci
    Panewka

  • #17 14 Cze 2015 09:24
    mechmajster
    Poziom 10  

    Ale od panewki by nie dymił, a silnik by się normalnie uruchamiał.

  • #18 14 Cze 2015 09:38
    Daniel03111987
    Poziom 4  

    Mówisz panewki ale powinna coś jakiś O piłek być w misce olejowej a tu nic jak kręcił em kołem zamachowym wal się obracał bez większych oporow

    Dodano po 2 [minuty]:

    Mechmajster a ten zawór egr. Gdzie mógł wpaść?

    Dodano po 8 [minuty]:

    I podpowiedź mi jeszcze gdzie go szukac

  • #19 14 Cze 2015 09:51
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Daniel03111987 napisał:
    I podpowiedź mi jeszcze gdzie go szukac

    Za silnikiem pod podszybiem masz aluminiowy kolektor ssący, tam jest przykręcony EGR.
    Zobacz w Google jak wygląda to będziesz wiedział czego szukać.
    Dostęp w tym modelu nie jest łatwy.

  • #20 14 Cze 2015 11:52
    wikia55
    Poziom 17  

    Daniel03111987 napisał:
    O piłek być w misce olejowej a tu nic
    ściągałeś stopki?
    Daniel03111987 napisał:
    wal się obracał bez większych oporow
    zawsze będzie
    Daniel03111987 napisał:
    gdzie go szukac
    trzeba by wykręcić razem z chłodnicą- zostaw go w spokoju

  • #21 14 Cze 2015 12:29
    Daro122
    Poziom 26  

    Załóż klucz na wał korbowy i pokręć , czy to się wogóle się kręci ? . Nie narzekaj na specjalistę , samodzielnie podjołeś się wymiany koła dwumasowego i do ciebie bezpośrednio należy ocena sytuacji .

  • #22 14 Cze 2015 13:00
    Daniel03111987
    Poziom 4  

    Ja tylko mowie ze specialista widział auto oglądał i zarzekł się ze to dwumasa i ze to jest przyczyna awarii.
    Ale zakładałem klucz na wał i kręci się obraca

  • #23 14 Cze 2015 13:49
    wikia55
    Poziom 17  

    Daniel03111987 napisał:
    specialista widział auto oglądał i zarzekł się ze to dwumasa i ze to jest przyczyna awarii.
    to niech robi

  • #24 14 Cze 2015 19:57
    okohen
    Poziom 10  

    jezeli stuki slychac u gory to na 95% problemem sa elektrowtryskiwacze wymontuj daj do przemycia i sprawdzenia ewentualnie naprawa spr.i mycie koszt ok80-100 Pln za szt mialem ten sam problem w renault clio 1,5 pomoglo zadnych stukow odpalilo na dotyk .Po wymontowaniu wtryskiwaczy mozesz sprobowac przykrecic do rurek na zewnatrz podpiac kostki elektryczne i krecac rozrusnikiem sprawdzic czy wogole podaja paliwo jak nie to na 100%masz przyczyne. Przy wymontowywaniu spisuj numery z kazdego wtryskiwacza (kazdy ma inny numer) i zapisz ktory wtryskiwacz jest na ktorym cylindrze potem skladajac zamontuj tak samo jak byly (konkretny numer wtrysku na konkretny cylinder) to nie bedziesz musial robic adaptacji wtryskiwaczy

  • #25 14 Cze 2015 20:01
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    okohen napisał:
    czy wogole podaja paliwo jak nie to na 100%masz przyczyne.

    Tyle że przyczyn czemu wtryskiwacze nie podają paliwa można wymienić z 10 przy sprawnych wtryskiwaczach.
    okohen napisał:
    potem skladajac zamontuj tak samo jak byly (konkretny numer wtrysku na konkretny cylinder) to nie bedziesz musial robic adaptacji wtryskiwaczy

    Przecież że nie trzeba robić kodowania wtrysków po ich naprawie.
    Przestań pisać głupoty.

  • #26 14 Cze 2015 20:06
    okohen
    Poziom 10  

    po wymontowaniu nie proboj rozbierac wtryskow do mycia, do tego sa potrzebne specjalne urzadzenia zawiez do specjalistycznego warsztatu

    Dodano po 3 [minuty]:

    tyle tylko ze te pozostale przyczyny braku wtrysku nie beda emitowac stukow

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME