Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Trzaski w radiu powodowane przez pompę paliwa.

14 Cze 2015 10:56 1071 10
  • Poziom 12  
    Witam
    Wiem, że takich tematów jest dużo, ale nic konkretnego w nich nie znalazłem.
    Otóż wczoraj kupiłem CB radio Midland M zero. Pewnie padnie pytanie, dlaczego takie tanie. Otóż, dlatego że tylko to radio pasuje mi do wnęki pod zapalniczką samochodową. Nie chcę przykręcać radia do deski i ją psuć. Jako że jestem maniakiem marki Rover to radyjko będzie właśnie w nim zamontowane. Model 400 z roku 98. Silnik 4 miesiące wstecz przeszedł generalny remont + wymiana pompy paliwa. Piszę o pompie, dlatego że to definitywnie ona zakłóca mi pracę radyjka przenosząc zakłócenia poprzez antenę. Gdy tylko przekręcę kluczyk w pozycje II i pompka zaczyna dopompowywać paliwo radio niesamowicie trzeszczy. Gdy odłączę antenę jest cisza. Gdy silnik nie pracuje jest idealny odbiór. Zero szmerów i zarówno mnie jak i ja innych słyszę doskonale. Antena trochę starsza PRESIDENT FLORIDA. Czy owa antena jest dobra? Ma już swoje lata, ale tylko dwa razy była używana. Tak to leżała w bagażniku. Czy możecie mi doradzić, jaką kupić antenę tak do kwoty 150 zł no i co zrobić z tym trzeszczeniem, jeśli zmiana anteny nie pomoże? Dzięki za pomoc.
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Można się pokusić i próbować zniwelować zakłócenia które wytwarza ww pompa paliwowa. Co się tyczy anteny to może kolega popytać wśród znajomych i przeprowadzić próbę z inną anteną.
  • Poziom 12  
    No tak tylko, co zrobić z tą pompą? Gdyby była stara to pewnie bym stawiał na to, że silniczek w niej zamontowany już nie domaga i podjechałbym na wymianę. Jako że jest nowa to wiem, że jest sprawna w 100%. Jutro podjadę do sklepu i niech mi szuka anteny, która będzie przewodziła najmniej zakłóceń ,ale co z ta cholerną pompą. Są jakieś metody?
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Możesz przeprowadzić próbę wykorzystując kondensatory przeciwzakłóceniowe montowany jak najbliżej pompy.
  • Poziom 12  
    No przeczytałem. Teraz powiedz mi skąd mam wziąć jakieś tam pierścienie ferrytowe? Jak to zamontować? Trzeba jakieś konkretne pierścienie czy obojętnie, jakie? Wystarczy je jakoś przyczepić do przewodów pompy czy trzeba je przepleść? Jeśli przepleść to będzie kłopot. Trzeba zdejmować bak.

    A jakie te kondensatory zamontować i jak to zamontować?
  • Pomocny post
    Poziom 33  
    michal224 napisał:
    Piszę o pompie, dlatego że to definitywnie ona zakłóca mi pracę radyjka przenosząc zakłócenia poprzez antenę.

    michal224 napisał:
    Gdy tylko przekręcę kluczyk w pozycje II i pompka zaczyna dopompowywać paliwo radio niesamowicie trzeszczy. Gdy odłączę antenę jest cisza


    Skoro przez antenę to po co ferryty i kondensatory??
    Zrób kilka testów.

    1. Sprawdź to samo radio z tą anteną drugim aucie posiadającym pompę paliwową czy będzie też zakłócać. Może radio jest tak kiepskiej jakości.
    2. Podaj wartość SWR dla towojej instalacji w Roverze.
    3.Zasil to radio z baterii( osobnej niż w aucie !!)i włącz silnik , czy nadal są te zkłócenia od pompy??Jeżeli jednak zkłócenia "idą po zasilaniu" to ich ma nie być wtedy.

    A ferryty to sobie weź ze złomu , rozpruj dowolny zasilacz komuterowy i tam sobie wymontuj, to samo z monitorów są one zawsze na przewodach.
  • Pomocny post
    Moderator
    Novile napisał:
    Zrób kilka testów.

    1. Sprawdź to samo radio z tą anteną drugim aucie posiadającym pompę paliwową czy będzie też zakłócać. Może radio jest tak kiepskiej jakości.
    2. Podaj wartość SWR dla towojej instalacji w Roverze.
    3.Zasil to radio z baterii( osobnej niż w aucie !!)i włącz silnik , czy nadal są te zkłócenia od pompy??Jeżeli jednak zkłócenia "idą po zasilaniu" to ich ma nie być wtedy.


    michal224 napisał:
    Gdy tylko przekręcę kluczyk w pozycje II i pompka zaczyna dopompowywać paliwo radio niesamowicie trzeszczy. Gdy odłączę antenę jest cisza. Gdy silnik nie pracuje jest idealny odbiór. Zero szmerów i zarówno mnie jak i ja innych słyszę doskonale.



    Novile, przeczytałeś z uwagą?
  • Pomocny post
    Poziom 33  
    michal224 napisał:
    ona zakłóca mi pracę radyjka przenosząc zakłócenia poprzez antenę
    Olek tak. Sugeruję się tym zdaniem przede wszystkim. W sumie faktycznie jest tu moja "wtopa' z tymi kondensatorami na pompie niby. Kolega stanowczo twierdzi iż to antena "zbiera".
    Dlatego ferryt na zasilaniu radia mija się z celem. Ale faktycznie może pompka generować pole elektromagnetyczne które od strony anteny będzie szło w radio. No dobra, "biję się w pierś", kondensator na pompie nie zaszkodzi na pewno.
    Ale te testy, o których pisałem to chyba nie zaszkodzą prawda?
  • Pomocny post
    Moderator
    Pierwsze dwa testy może zrobić. Test 3 nic nie da, strata czasu. Test 2 do odbioru też niewiele pomoże.
  • Poziom 12  
    Sprawa załatwiona.

    Podjechałem do znajomego elektromechanika. Pociągnął nowe gniazdo zapalniczki prosto od akumulatora, ładnie spasował w schowku, dodatkowo jakiś filtr oraz przełącznik czy ma się zapalniczka uruchamiać po przekręceniu kluczyka czy ma działać cały czas. Zakłócenia były dużo mniejsze. Podjechałem do sklepu, przetestowaliśmy ze sprzedawcą kilka anten i wybór padł na President Missouri. Lekkie szmery zostały, ale to już podobno jest norma szczególnie na długich dystansach nadawania. Problem rozwiązany. Tym bardziej, że słyszałem dobrze gościa oddalonego o 8 km od mojego samochodu. Będąc w centrum miasta podał swoje namiary i wyszło, że jestem od niego oddalony 7-8 km.

    Dowiedziałem się też że moja poprzednia antena to wtopa producenta na całego. Szczególnie z tym pierścieniem, co trzeba przesuwać góra, dół w celu zwiększenia siły sygnału.