Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

SEAT IBIZA - Dorobienie/Programowanie kluczyka

Mike_M 14 Jun 2015 19:30 11541 10
  • #1
    Mike_M
    Level 8  
    Witam, jakiś czas temu zakupiłem Seata Ibizę - niestety przy kupnie dostałem tylko jeden kluczyk od auta (normalny) - a drugi z innego samochodu(pilot), żeby sobie tylko wymienić grot (wyfrezować wg. tego pasującego) i zaprogramować poprzez pewną sekwencję kluczyka.

    Moje pytanie brzmi - czy jak dorobię nowy grot i poprzez określoną wg książki sekwencję zaprogramuje takowy kluczyk to immobilaizer z kluczykiem się będą normalnie widzieć, czy to potrzeba jakoś specjalnie zaprogramować ?

    Czy np. każdy transponder ma swój określony kod który trzeba wpisać do immobilaizera żeby takowy działał ?

    SEAT IBIZA - Dorobienie/Programowanie kluczyka
  • #2
    grala1
    VAG group specialist
    Jedyne co możesz zaprogramować według książki to pilota.
    Transponder trzeba przypisać VAGiem znając PIN do immo. Bez znajmomości PINu tego nie zrobisz.
    Musisz mieć też odpowiedni transponder w zależności od typu immo - immo1 -> ID13, immo2/3 -> ID48.
    Jaki rok tego auta?
  • #3
    kamyczek
    Level 38  
    Pilot a immo to dwie odrębne rzeczy i jeśli nawet trafiłeś na odpowiedniego pilota którego uda się zaprogramować do modułu centralnego zamka ( rodzajów jest kilka ) O tyle o zaprogramowaniu immo to raczej możesz zapomnieć . Nie ma procedury programowania immo bez testera . I jedynie immo 1 pozwala użyć używany transponder , W immo 2 musisz posiadać odpowiednio spreparowany transponder immo2 i jest on programowany tylko raz ponowne użycie w innym aucie jest w zasadzie niemożliwe .

    ps. Na ID13 nie chodzi żadna ibiza ;)
  • #4
    grala1
    VAG group specialist
    Jak już jesteś taki dokładny i się czepiasz to wiedz że można dopisywać używane transpondery przy immo2.
  • #5
    Mike_M
    Level 8  
    2006 - wersja już FL

    Czy ten PIN do immo gdzieś jest zapisany w książce ?
  • #6
    kamyczek
    Level 38  
    Tak czy inaczej kolego gmerając w zamku kluczykiem klucza nie zakodujesz do immo . Do tego potrzebna jest wiedza i sprzęt . Możesz pójść do punktu gdzie dorabiają klucze i zapytać czy skopiują klucz i jakie ma ID będziesz wiedział weź ze sobą ten dodatkowy klucz i spytaj czy będzie pasował to człowiek sprawdzi jaki jest transponder i co się z nim uda zrobić . jak znam życie to dostałeś kluczyk na sztukę i będzie super jak zakoduje się pilota możesz dokupić główkę dociąć wzór i zakodować nowy transponder . Grzebiąc samemu możesz zrobić taki bigos w aucie że zamiast kosztów kluczyka skończy się na lawecie i sporych kosztach .

    W aucie z tego rocznika nie dopiszesz używki nowy transponder i dobry fachowiec o tesco zapomnij ..
    pin - nie nigdzie go nie ma w papierach , serwis obecnie też nie ma wiedzy o pinie bo klucze kodowane są online . Dobry fachowiec z odpowiednim sprzętem odczyta sobie pin z auta i zaprogramuje klucz ...
  • #7
    Mike_M
    Level 8  
    Ale rozumiem że kluczyk normalnie manualnie mogę dorobić - będę mógł uruchomić auto i po prostu zaprogramować pilota tak ?
  • #8
    kamyczek
    Level 38  
    Tak pilota możesz spróbować zakodować gmerając w zamku oryginalnym kluczem a naciskając pilota z rezerwowego nie ma to znaczenia czym kręcisz w zamku . Jednak nie jest powiedziane że w tym roczniku pilota będzie można zakodować procedurą z drzwi . Centralny może ale nie musi jej obsługiwać , poza tym nie koniecznie moduł musi być wyposażony w odbiornik fal radiowych do centralnego zamka .
    Poza tym fabrycznie auto ma dwa lub trzy klucze i o ile masz jeden klucz warto sprawdzić i usunąć z pamięci zagubione egzemplarze. Ktoś może mieć taki klucz i użyć go . Dobry fachowiec usunie zbędne klucze pozostawi tylko te ,które posiada właściciel .
  • #9
    Mike_M
    Level 8  
    kamyczek wrote:
    poza tym nie koniecznie moduł musi być wyposażony w odbiornik fal radiowych do centralnego zamka .


    Rozumiem to tak, że nie koniecznie oryginalnie była możliwość sterowania zamkiem z pilota ?

    Mogła być, ale też nie ?



    No i o to mi się rozchodziło - mam nadzieję że kluczyk który z pewnością był drugi jakiś nie trafi w niepowołane ręce i przez przypadek nie pozbędę się samochodu. Pozdrawiam.
  • #10
    kamyczek
    Level 38  
    Auto może mieć różne wyposażenie może mieć pilota ale nie musi , i będzie miało inny moduł ,który nie obsługuje pilota . Wszystko można zmienić ale trzeba odwiedzić fachowca który sprawdzi co trzeba zrobić żeby funkcjonowało to tak jak powinno .
    Poza tym warto sprzątnąć z pamięci nie używane klucze fachowiec zrobi to w kilkanaście minut i myślę że nie będzie to astronomiczna kwota ,za to zmniejszy się szansa że auto odjedzie w 5 sekund spod okna ...
  • #11
    Mike_M
    Level 8  
    No właśnie to też miałem namyśli.
    Może ktoś polecić jakiegoś dobrego fachowca ze śląska ? - najlepiej okolice Gliwic ?