Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Kosiarka Viking 505 - Metaliczne stuki

jan-stan 15 Jun 2015 11:50 2253 4
  • #1
    jan-stan
    Level 18  
    Witam.
    Podczas pracy silnika na średnich obrotach ( bez obciążenia ) słychać metaliczne stuki. Na innych obrotach oraz podczas koszenia ( obojętnie na jakich obrotach ) stuków nie słychać. Czy te objawy to skutek luzów w układzie korbowo-tłokowym czy też jakiś element jest poluźniony ? Nie mogę tego teraz dokładnie sprawdzić bo będę miał do niej dostęp dopiero za pewien czas ale chciałbym być przygotowany do sprawdzenia, chociaż teoretycznie.
    Z góry dziękuję i pozdrawiam.
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • Helpful post
    #2
    Sławek K
    Level 22  
    ... jako pierwsze obejrzyj czy nóż nie uderza o obudowę, jeżeli nie zdejmij szarpak i zobacz czy koło magnesowe nie uderz o "coś" np cewkę... .
    Sławek
  • Helpful post
    #3
    User removed account
    Level 1  
  • #4
    jan-stan
    Level 18  
    Niedobrze, liczyłem na to, że nikt nie potwierdzi obaw o luzy w na korbowodzie lub wale. No cóż, samo życie. Jeśli obawy o luzy potwierdzą się, to czy warto brnąć w remont czy lepiej szukać silnika ( używanego ) ?
    Jest jeszcze jedno pytanie, pewnie powinienem założyć osobny temat ale może się uda ':D'
    Jakie są zasady regulacji ( montażu ) dźwigni regulatora w stosunku do osi regulatora wychodzącej z silnika ? Mam na myśli sytuacje kiedy jest rozłączone ramie regulatora od osi która wychodzi z silnika ( ta z wieloklinem ) i chcemy je ponownie złączyć. Znajomy ma agregat prądotwórczy gdzie zauważyłem, że na wolnych obrotach przepustnica nie wraca do maksymalnie zamkniętej pozycji. Regulator utrzymuje przepustnice w pozycji lekko uchylonej, co zwiększa obroty. Sprężyna wisi luźno, więc wynika z tego, że ramię regulatora jest chyba przesunięte na wałku wychodzącym z wnętrza silnika.
  • #5
    jan-stan
    Level 18  
    Okazało się, że to obudowa.
    Temat zamykam.