Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Citroen Berlingo 1,6HDI 2008 (II) klima nie załącza się, ciśnienie jest

pan_maksiu 15 Jun 2015 16:34 11793 9
Relpol
  • #1
    pan_maksiu
    Level 10  
    Witam wszystkich,
    Szukam pomysłu co może być przyczyną. Jak w temacie, gaz jest, bezpieczniki sprawdzone, po włączeniu klimy lampka się zapala ale nie słychać "cyknięcia sprężarki" Nie pojawia się napięcie na kompresorze. Po podaniu napięcia "na krótko" klima się włączyła i normalnie chłodzi. Nawet zaczyna reagować na wyłącznik. Niestety po zgaszeniu silnika wszystko wróciło "do normy" i niestety dalej nie działa. Czy pomiędzy włącznikiem jest jakiś przekaźnik który jest uwalony czy też coś jeszcze innego może być na rzeczy ?
    Nie znalazłem identycznego tematu dlatego widząc po postach wpierw sprawdziłem ciśnienie i bezpieczniki jak sugerujecie ale to niestety nie to...

    pozdr
  • Relpol
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • Relpol
  • #3
    pan_maksiu
    Level 10  
    Wentylator nawiewu działa ale trochę dziwnie - nie mogę dojść z tym do ładu. Samochód miał spotkanie z dzikiem po którym był wymieniany komplet chłodnic oraz wentylatory chłodnicy. Po odbiorze nie działał wentylator nawiewu. Elektryk stwierdził że nalezy wymienić rezystor oraz jakiś tam bezpiecznik. Dmuchawa zaczęła działać ale trochę dziwnie. Nie chodzą biegi w lewo (na obiegu wewn.) a te w prawo nie zmieniają się wraz ze skokiem przełącznika tylko jakby miedzy ustawieniami (niemniej jednak są cztery biegi). Jak pojechałem do firmy od klimy to ci stwierdzili że najprawdopodbniej jest założony niewłaściwy rezystor i to może być przyczyną że klima nie startuje. Więc wróciłem do firmy która mi dobierała i sprzedawała rezystor kilka miesięcy temu żeby sprawdzili czy jest prawidłowy i dobrali jeszcze raz po numerze VIN. Został ściągniety innego producenta (Valeo) po wymianie identycznie taka sama praca więc to chyba nie to. Przyznam że nie wiem juz czego się chwycić. Czy faktycznie znalezienie przyczyny dziwnej pracy nawiewu ma szansę rozwiązać temat klimy ? Czy podpięcie auta pod kompa coś da ? Co może być przyczyną tak dziwnego zachowania wentylatora nawiewu ? Staram się cały czas rozwiązać problem również własnym staraniem dlatego wcześniej nie pisałem o tej weryfikacji rezystora oraz sugestii gości od klimy - wydarzyło się to po napisaniu pierwszego posta.
  • Helpful post
    #4
    User removed account
    User removed account  
  • #5
    pan_maksiu
    Level 10  
    jasne - masz racje. Ale masz jakiś pomysł co może powodować tak dziwne zachowanie dmuchawy niezależnie od zmiany rezystora ? Wierzyć w uszkodzenie przełącznika raczej mi się nie chce ....
  • Helpful post
    #6
    User removed account
    User removed account  
  • #7
    pan_maksiu
    Level 10  
    rezystor był wymieniany w całości (bez rozbierania ) - wygladał tak jak na zdjeciu: Citroen Berlingo 1,6HDI 2008 (II) klima nie załącza się, ciśnienie jest

    nic nie wiem o jakiejś zamianie kabli.
  • #8
    pan_maksiu
    Level 10  
    Temat jest do zamknięcia natomiast gwoli informacji dla pozostałych -
    niestety skupiło się u mnie kilka elementów na raz dlatego trudno było wydać jednoznaczną diagnozę.
    1. Piszcząca dmuchawa - poszła do wymiany - pytałem się czy regenerować/naprawiać czy kupić nową ale większość odpowiedzi była - kupić nową więc przy kwocie ok. 200 pln nie było sensu walczyć - skończyło się palenie bezpieczników i piski.
    2. Wcześniej wymieniony rezystor dmuchawy (kilkadziesiąt pln) - oznaką uszkodzenia było brak biegów pośrednich dmuchawy(tylko jest lub nie ma)
    3. Przełącznik obrotowy dmuchawy - największe zaskoczenie okazało się że został zalany czymś (domyślam się że kawą) - oznaką było brak biegów wewnętrznych oraz dziwne przełączanie się pomiędzy pozycjami - wymieniony cały panel na inny używany za 30 pln
    4. Weryfikacja ciśnienia i bezpieczników - tu było ok.
    5. Wreszcie podpięcie pod komputer i odczyt błędu czujnika ciśnienia.
    6. Wymiana czujnika (zamiennik ok 70 pln) ..... i jest zimno ;)

    Jak widać elementów uszkodzonych było kilka ale teraz przynajmniej wiem jaki element daje jaki efekt i mam nadzieję że innym to pomoże.

    pozdr i dzięki za pomysły.
  • #9
    User removed account
    User removed account  
  • #10
    pan_maksiu
    Level 10  
    georgesgr ale nie rozumiesz - rezystor raz był uszkodzony i po wymianie na nowy cały czas działa bez zarzutu - przypuszczenia mechaników że jest nieprawidłowy były nietrafione, ale ponieważ były inne uszkodzenia dlatego nie dało się tego zdiagnozować jednoznacznie. Nie uważam żeby naklejka na produkcie np Citroen świadczyła o tym że zastosowany markowy zamiennik bedzie pracował nieprawidłowo. W tym przypadku mówimy np o rezystorze Valeo które z tego co widziałem trafiają czasami na pierwszy montaż.

    pozdrawiam