Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Zasilanie serwomechanizmów -

MrMad1 15 Jun 2015 17:38 984 5
    MrMad1
    Level 7  
    Cześć!

Projektem mojej pracy magisterskiej jest model protezy dłoni, w której to wykorzystuje dwa serwomechanizmy TrackStar TS-621MG Digital 1/8 Scale Truggy Steering Servo oraz mikrokontroler ARDUINO UNO R3 ATMEL ATMega328 klon AVR.

Muszę od razu zaznaczyć, że jeśli chodzi o mikrokontrolery to jestem kompletnym laikiem. Mój problem polega na zastosowaniu odpowiedniego zasilania mikrokontrolera oraz serwomechanizmów.

Pierwsza sprawa: mikrokontroler ma być połączony z komputerem przez kabel USB. Czy w takiej sytuacji wystarczy zasilanie przez kabel?

Druga sprawa:Potrzebuje zasilić owe serwa na 6V aby uzyskać pożądany moment obrotowy. Nie mam za bardzo pojęcia jak zacząć. Jaki sposób zasilania zastosować dla danych serwomechanizmów? Najlepiej gdyby był to gotowy moduł do kupienia.

Trzecia sprawa: Trochę szperałem w internecie po różnych poradnikach i wiem, że bardzo istotne jest filtrowanie zasilania. Czy są może jakieś gotowe moduły do tego przeznaczone a jeśli nie to jak się za to zabrać?

Podaje specyfikacje serwa i mikro:

ARDUINO UNO R3 ATMEL ATMega328 klon AVR

Microcontroller ATmega 328P
    Operating Voltage 5V
    Input Voltage (recommended) 7-12V
    Input Voltage (limits) 6-20V
    Digital I/O Pins 14 (of which 6 provide PWM output)
    Analog Input Pins 6
    DC Current per I/O Pin 40 mA
    DC Current for 3.3V Pin 50 mA
    Flash Memory 32 KB (ATmega328) of which 0.5 KB used by bootloader
    SRAM 2 KB (ATmega328)
    EEPROM 1 KB (ATmega328)
    Clock Speed 16 MHz
    Cena 17 zł

TrackStar TS-621MG Digital 1/8 Scale Truggy Steering Servo:

Weight: 57g
    Size: 39.0mmx19.5mmx38.5mm
    Torque: 16.8kg.cm (4.8V)~21.2kg.cm (6.0V)