Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Krups EA 8050 - ciągłe "Ogrzewanie w toku" po włączeniu ekspresu

karol20p 15 Jun 2015 21:08 3849 5
  • #1
    karol20p
    Level 10  
    Witam!
    Mam problem z ekspresem Krup EA 8050 - mianowicie po włączeniu cały czas wyświetla się napis "Ogrzewanie w toku" - rozebrałem więc cały ekspres, przeczyściłem styki, podczas jednego z testów okazało się że przeciekała woda, więc wymieniłem uszczelki. Po złożeniu ekspresu pojawia się informacja , że trzeba układ napełnić wodą, wciskam OK, do pojemnika z dysz wylewa się ok 200 ml wody - ciepłej - po zakończeniu napełniania pojawia się napis "Ogrzewanie w toku" i nie znika, czekam ok 1 minuty ale napis nie znika. Dawniej gdy działał bez usterek to nagrzewanie trwało kilkanaście sekund. W czym tkwi problem? Aktualnie nie wyświetlają się żadne komunikaty o błędach, być może dlatego że ekspres cały czas jest w trybie wstępnego testu przed pracą? Jak mogę sobie z tą usterką poradzić?

    Pozdrawiam Karol
  • #2
    nioop

    Home appliances specialist
    Włącz ekspres.. Niech chwilę pogrzeje..
    Potem rozbiórka - dotknij boilera czy faktycznie się grzeje..

    Miernik w dłoń i sprawdzamy - Bezpieczniki termiczne /x2szt , grzałka, czujnik NTC (100omów)
  • #3
    maciejwojtan
    Level 12  
    Nie 100 ohm tylko 100Kohm
  • #4
    muniek1981
    Level 9  
    Witam. Mam ten sam problem. Wcześniejsze objawy przed awarią to wyskakiwał błąd, że ekspres jest pusty i wymagane jest napełnienie lub brak wody w pojemniku mimo, że był pełny. Z opisu żony po uruchomieniu ekspresu poleciał dym - faktycznie nad kotłem stopił się trochę plastik. Niestety w tej chwili nie mam miernika, ale zastanawiam się czy jest sens naprawiać ten ekspres. Z pół roku wcześniej padł dystrybutor. Jakie macie doświadczenia z tym ekspresem. Dodam, że ekspres jest eksploatowany ok 6 lal - ok 6000 kaw.
  • #5
    hurtovnik32
    Level 20  
    Nie wypowiem się na temat tego "produktu" owszem mały zgrabny ale producent "przekombinował" wszystko co się dało.Awaryjność tego cuda to już legenda.Ostatnio u mnie na serwisie Jura C5 42 tys. kaw Saeco Incanto Sclass 38 tys. Oba po kompletnym serwisie działają jak nowe.W kolejce jest jeszcze Royal od Saeco.Poprzedni serwis był przy 35 tysiącach kaw.Ciekaw jestem co pokaże obecnie.Automaty są z Tureckich "imbiss bar" w DE i tam wracają .Ja tylko je serwisuję.
  • #6
    muniek1981
    Level 9  
    Witam.
    Czy mógłbym prosić o instrukcje gdzie wykonać pomiary. Bojler niestety nie grzeje. Czy ostatnie problemy z ekspresem tj. komunikaty o braku wody, lub koniecznym napełnieniu ekspresu mogą wskazywać na uszkodzenie np. dystrybutora?