Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nissan Primera 99 benzyna, zapala i gaśnie

28 Maj 2005 11:51 7471 27
  • Poziom 42  
    Samochód nie mój, ale po rodzinie, w trasie nagle zgasł, po zapaleniu pochodzi 2-3 sekundy na wolnych obrotach a potem sam gaśnie. Był przerabiany na gaz jakieś 2 lata temu. Pierwsze podejrzenie przepływomierz powietrza, po wymontowaniu okazało się że wygląda na dobry. Prosze o wskazówki czego szukać dalej.
    PS uszkodzenia w stylu bezpiecznik albo odczepiony kabel można wykluczyć.
  • Relpol przekaźniki
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    Koś pisał że w taki sposób może działać (odcinać) immobiliser. Dodanie gazu też nie pomaga? Odcina całkiem zasilanie?
  • Poziom 42  
    Po konsultacjach telefonicznych z jednym z kolegów wygląda na to że to immobilizer, na benzynie gasi po 2-3 sekundach, na gazie po 5-8sekudnach.
  • Pomocny post
    Spec od samochodów
    Trzeba sprawdzić co odcina paliwo, czy iskrę. Paliwo mam na myśli gaz i benzynę. Możliwe, że gaz jest podłączony pod pompę paliwa.

    Pozdrawiam.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    Spec od samochodów
    Pasowało by zrobic oddzielne zasilanie sterowaniem gazu i sprawdzić. Wygląda, że iskry nie odcina.

    Pozdrawiam.
  • Pomocny post
    Poziom 26  
    A kluczyki do auta dostałeś oryginalne? Może "cudowany" transponder w kluczyku siada i odcina Ci immo?
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 42  
    elektrit napisał:
    Na paliwie mi gaśnie po 3 sekundach,na gazie po około 10-ciu.Z tego co się okazuje usterka nie jest w obrebie immo (NATS),choć objaw może to sugerować.
    Dzięki za napisanie, akurat nie byłem przy kompie :), dla ogółu, po rozebraniu kolumny kierownicy i odłaczeniu immo, nie można zapalić silnika, rozrusznik kręci, ale zapłon lub wtryskiwacze są odcięte. Próbowałem wykonać diagnostyke (wcześniej lampka silnika świeciła się), ale chyba skasowałem liste błędów przypadkiem i dostałem 4 razy po 10 błysków (kod 0000). Jak zapale silnik to lmpka silnika gaśnie, a po chwili silnik, przy następnym zapaleniu też gaśnie więc uważam że komputer nie notuje żadnego błędu. Przy sprawdzaniu iskry, wygląda na to że jest ona "do samego końca".
  • Pomocny post
    Spec od samochodów
    Sugerowałbym uszkodzone wtryskiwacze.Trzeba wyciągnąć i sprawdzić,to się da załatwić?
  • Poziom 42  
    Stanisław Chwalisz napisał:
    Sugerowałbym uszkodzone wtryskiwacze.Trzeba wyciągnąć i sprawdzić,to się da załatwić?
    Ciężka sprawa, od góry nie zauważyłem nic co by wyglądało na wtryskiwacze, czy potrzeba wjechać na kanał? Na poniedziałek jest umówiony jakiś znajomy magik od samochodów.
  • Pomocny post
    Spec od samochodów
    Ja chyba śnię,albo to nie jest odpowiedż do mojej sugesti.Pozdrawiam.
  • Poziom 42  
    Stanisław Chwalisz napisał:
    Ja chyba śnię,albo to nie jest odpowiedż do mojej sugesti.Pozdrawiam.
    Czekam na wyjaśnienie, gdzie są wtryskiwacze, to może odpowiem czy dam rade coś zrobić w tym kierunku.
  • Pomocny post
    Spec od samochodów
    Po prostu zanika zasilenie gazu i paliwa, należy dobrze podejść ze sprawdzeniem zasilania elektrycznego tych paliw, może jest dodatkowy alarm, który fiksuje. Wtryskiwacze zostawić w spokoju - niech śpią.
    Gdzie wtryskiwacze - jaka maszyna.
    Pozdrawiam.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    Poziom 19  
    auto zgasło podczas jazdy czy przy odpalaniu ? bo jesli podczas jazdy to nie imo spróbuj przyjzec sie obwodom wysokiego napiecia kable swiece takie systemy sa czułe na wszelkie przebicie i potrafia sie dziwnie zachowywac
  • Pomocny post
    Poziom 19  
    hm sprawdz w nocy czy gdzieś nie ucieka iskra . jeśli cewka jest w aparacie zapłonowym to sprawdz czy nie rozeszła sie na szfach . wtedy gubi iskre . hm wepnij pod zawór parownika zarówke jeśli masz starsza instalke . hm dziwny objaw dość bo żadko się zdarza zeby auto nie chciał i na gazi i na benie chodzić . wtedy zazwyczaj jest to wina zapłonu , nie dotyczy to sekfencji LPG
  • Pomocny post
    Poziom 16  
    Panowie zaczyna się zawsze od a , a kończy dopiero na z .Pierwsze i podstawowe to przewody /wężyki / podciśnieniowe sprawdzenie czy któryś nie pękł i nie zasysa lewego powietrza.A dalej to zobaczymy.
  • Pomocny post
    Poziom 10  
    Sprawdź przekaźniki. Masz może zrobione odcięcie paliwa (i gazu)? Zainteresuj się tym może.
  • Pomocny post
    Spec od samochodów
    Coś Elektryk nic nas nie uspokaja, a my się denerwujemy czy już naprawione.

    Pozdrawiam.
  • Pomocny post
    Poziom 14  
    Jezeli nie ma żadnych dodatkowych zabezpieczeń,może to być kwestia emulatora gazu ktory odcina wtryski,bądz sam sterownik silnika traci zasilanie,immo fabryczne nie moze zablokowac auta w czasie jazdy
  • Pomocny post
    Spec od samochodów
    ogi12 napisał:
    Jezeli nie ma żadnych dodatkowych zabezpieczeń,może to być kwestia emulatora gazu ktory odcina wtryski,bądz sam sterownik silnika traci zasilanie,immo fabryczne nie moze zablokowac auta w czasie jazdy


    Nie ma takich awari, nawet imm. co się nie moze wydarzyć w samochodzie - takie moje zdanie.


    Pozdrawiam.
  • Pomocny post
    Poziom 14  
    Pokręć rozrusznikiem 10-15 sek. i odczytaj skanerem błędy.
  • Pomocny post
    Spec od samochodów
    amre napisał:
    Pokręć rozrusznikiem 10-15 sek. i odczytaj skanerem błędy.

    B dobrze!

    Pozdrawiam.
  • Pomocny post
    Poziom 14  
    Z nie takimi przypadkami się spotkałem na warsztacie,przeważnie jest to bzdura,przygnity kabel zasilający,a instalacja elektryczna nie jest diagnozowana komputerem,tylko czujniki,a z uwalonom elektroniką od gazu tez nie raz się spotkałem...
  • Poziom 42  
    Ok, rozwiązanie problemu, jakiś fachura w serwisie znalazł. Chyba po zamontowaniu gazu jest na kolektorze dolotowym (czy gdzieś w okolicy), wycięta dziura i nałożony gumowy wąż (średnica circa 8cm), który podobno służy do tego że ta guma ma się rozciągnąć jeśli byłby wybuch gazu w silniku (nie wiem, tyle do mnie dotarło "pocztą pantoflową", a nie ja byłem u tego speca). W każdym razie kawałek gumy o wartości 5zł unieruchomił silnik.
    Ponieważ problem jest rozwiązany, chciałbym żeby może ktoś mi wyjaśnił czemu uszkodzenia tego nie sygnalizował komputer mimo że "coś" gasiło silnik (przez moment po zapaleniu działał, a potem zgon).
  • Pomocny post
    Spec od samochodów
    Komputer nie widział podciśnienia w kolektorze ssącym, dlatego samochód gasł.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 42  
    sigi napisał:
    Komputer nie widział podciśnienia w kolektorze ssącym, dlatego samochód gasł.
    Ale czemu komputer nie informował o tej usterce?
  • Pomocny post
    Spec od samochodów
    elektryk napisał:
    sigi napisał:
    Komputer nie widział podciśnienia w kolektorze ssącym, dlatego samochód gasł.
    Ale czemu komputer nie informował o tej usterce?

    Nie każdy komputer jest rozmowny i plotkujący co go boli.

    Pozdrawiam.