Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Civic V - Ciężko pali gaśnie.

16 Cze 2015 09:09 1179 23
  • Poziom 21  
    Witam, jest mały problem. Honda civic V HB z roku 93.
    Silnik to d15b7 czyli 1,5 na wielopukncie.

    Problem objawia się bardzo cięzkim zapalaniem zazwyczaj gdy autko dłużej postoi. Czyli np. rano lub pod wieczór.
    W momencie kręcenia załapie na chwilke i pusci. Następne kręcenie zapali chodzi chwileczke i zgaśnie. Kolejne również zapali ale dołożenie gazu skutkuje dziwnym dławieniem się i zazwyczaj też zgaśnie. Dopiero lekkie przytrzymanie gazu i trzymanie go dopóki obroty się nie unormują skutkuje normalną pracą, od tego momentu jak i pod czas jazdy wszystko jest w porządku. Można zgasić i zapala na dotyk.

    Co zostało wymienione:
    - filtr paliwa - nowy
    - świece - nowe
    - cewka zapłonowa ok. 10tyś km
    - kopułka zapłonowa + palec - jw. (styki przeczyszczone)
    - kable - równiez ok. 10tyś.
    - krokowiec czyszczony


    Problem pojawiał się narastająco, najpierw był lekki problem potem większy, teraz już tragedia.

    Auto nie ma gazu. Podejrzewam jeszcze że może filt powietrza? Stożkowy zwykły, na oko ma dośc spory przebieg. No i zapłon dość konkretnie przesunięty do przodu w stronę zderzaka. Powinien być w sumie na środku ale próbowałem i tak i to samo.


    Czy macie jakiś pomysł czego się złapać? Ciśnienie paliwa? Czy jeżeli pompka paliwa nie domagałaby to przy normalnej jeździe już byłoby ok?
  • Poziom 10  
    Witaj. Ja nie jestem mechanikiem..ale sprawdził bym coś wiecej na twoim miejscu wiec dumam i sadze ze powinieneś to sprawdzic:
    1. Jak odpalisz nastepnego dnia silnik to czy z rurki nie idzie na początku ciemny dym?
    2. Czy sprawdzales ładowanie akumulatora?
    3. Czy na starym filtrze paliwa z rurki od strony baku byly jakis osad ,szlam ?
    4. Cos mi sie wydaje ze bedziesz musial wymienić zaworek pompy paliwa bo tez takie ustrojstwo moze sie przywieszać i odwieszać .


    Diagnostyka jedz na kompa moze odrazu cos wskaże ?
  • Poziom 21  
    Nie, norma jest. Delikatny jakiś biały dymek.
  • Poziom 10  
    Bialy czy szary długo sie utrzymuje? ?

    2 obroty nie faluja?
  • Poziom 21  
    Hmmm no szczerze mówiąc nie zwróciłem na to tak wielkiej uwagi ale sprawdzę to dziś po pracy.
  • Poziom 10  
    Ok po kolei wec sprawdz filtr powietrza najpierw.
    Czy nie ma plam oleju silnikowego na nim? i Wyczysc a jak to sie czysci hmm..Stożkowe sa drogie bo maja duza wydajność i lubia sie zapychac maja na sobie taka cieńka warstwe wosku lub specjalisycznej oliwy ..
    . lekko przedmuchaj uwazajac na to by nie zepsuc go.
  • Poziom 31  
    Czujnik temperatury może oszukuje. Wygląda jakby miał za ubogo paliwa przy zimnym silniku.
  • Poziom 10  
    Diagnostyka powinna wskazac czy masz walnięty ten czujnik. Ja bym przeczyscił jescze przepustnice moze nie domyka.
  • Poziom 21  
    anohar napisał:
    Ok po kolei wec sprawdz filtr powietrza najpierw.


    Raczej go wymienię bo jest to zwykły szajski stożkowy filtr powietrza za 40zł. Tylko jeżeli to jego wina to bez niego powinna odpalać w porządku czyż nie?

    abart64 napisał:
    Czujnik temperatury może oszukuje.Wygląda jakby miał za ubogo paliwa przy zimnym silniku


    A gdyby była zalewana czy wtedy objawy nie byłyby podobne?

    Dodano po 1 [minuty]:

    anohar napisał:
    No to diagnostyka jedz na kompa.


    Te hondy nie mają złącza diagnostycznego tylko samo diagnostykę diodą led. Ona pokazuje (od zawsze) błąd czujnika temperatury powietrza. Natomiast błąd ten jest od kilku lat i w niczym nie przeszkadzał.
  • Poziom 10  
    Aha diagnostyka migowa .. i to jedyny blad jaki wskazał?

    Dodano po 3 [minuty]:

    A krokowiec w dwie strony chodzi? Da sie to sprawdzic masz go na wierzchy gdzieś? Potencjometr pod przepustnic ja tak mialem gasł czasem ale to chyba nie ten temat . OK wiec Zacznij oczyszczanie instalacji powietrza , a skoncz na wielopunkcie oczusc co sie da.
  • Poziom 21  
    Tak, jedyny błąd to właśnie czujnik temp. powietrza, nie wiem o co z nim chodzi bo został wymieniony na nowy zaraz jak się pokazał, natomiast błąd pokazuje nadal, ale tak jak pisałem nie wpływał on na nic przez kilka lat.
  • Poziom 10  
    Możliwe ze od tego czasu doszlo cos co razem z tym bledem daje te objawy ze komp moze dawac inna mieszanke na zimnym wiec czujnik w bloku? Nie wiem . Ale co to jest ... musisz lepiej oczyscic wszystko to na dzień dobry. Czy da sie wyjac czujnik? Usiebie chcialem przeczyscic czujnik temperatury plynu chodniczego ,mialem lekki wyciek. Czyszczenie nie polepszylo sprawy ale warto sprawdzic jak masz dużo czasu pamietaj by podłozyc jakaś miske pod silnik , potem odpowietrzyc uklad chlodniczy jak bedziesz wlewal spowrotem plyn zwróc uwage na jakis brud w tym plynie to moze zablokowac kanał chłodzacy.

    Dodano po 12 [minuty]:

    Ciekawe info warto sprawdzic..:
    Bulgotanie płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym - objawy
    Gdy silnik pracuje, w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodzącego pojawiają się pęcherzyki powietrza. przyczyny To typowy objaw uszkodzenia uszczelki pod głowicą, które skutkuje przedmuchem spalin do obiegu chłodzenia silnika. Gazy znajdują wtedy ujście w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodzącego (oraz pod wlewem oleju lub bagnetem). Uwaga – awaria prowadzi do przegrzania jednostki napędowej!
  • Poziom 31  
    Jak by się zalewał to by kopcił i odpalał z pełnym gazem i było by gorzej na ciepłym silniku a tu jest odwrotnie. Wymieniony był właściwy czujnik, nie od wskaźnika przypadkiem?Na silniku są co najmniej dwa,osobny do wskazówki i drugi do wtrysku.Piszę z pamięci ale w tych rocznikach chyba tak było.
  • Poziom 10  
    Mhm..na zimnym to jak dla mnie czujnik plynu chodzacego niebieski ? \Choc ten czunik od wtrysku tez moze dawac takie bledy w kompie Kurde no szkoda wymieniac 2 czujniki jeden to koszt 70zł
  • Poziom 31  
    Cujnik temp.powietrza to jeszcze jeden ,ale ten nie powinien mieć wpływu na odpalanie.
  • Poziom 10  
    Na logikę...czujnik powietrza wysyła sygnały do kompa ile wpada powietrza? To ma wpływ. Jak duży nie wiem. Skoro jeździłeś tak długo to pewnie nikły. Warto się na tym zastanowić jeszcze może trzeba przeczyścić przepływkę gazem z tym czujnikiem lub sprawdzić go jakaś metodo jest na forum jakiś specjalista który się tym już zajmował, który ci pomoże. Pozdrawiam.
  • Poziom 31  
    anahar, zdaje się że mnie pomyliłeś z autorem wątku :)
    Czujnik temp. powietrza informuje komputer o temp. powietrza a nie o ilości,zapotrzebowaniu ,od tego są przepływomierze albo czujniki podciśnienia w prostszych układach.
    Naprawianie metodą najpierw wszystko wyczyścić a później wszystko wymieniać daje nikłe efekty,czasem się trafi czasem nie.
    Podpowiedziałem że może to być wina czujnika temp. płynu.Trzeba go sprawdzić,choćby omomierzem.Błędu moze nie być ale może oszukiwać.
  • Poziom 21  
    Nie wiem jak tam czytam to warto by było poinformować Was że nie jestem totalnym laikiem w dziedzinie mechaniki, wiem jakie są objawy dmuchniętej uszczelki i do czego służą czujniki.
    Natomiast niektóre posty są niezgodne z tematem, silnik nie posiada przepływomierza więc troche bez sensu.

    Uszkodzone czujniki temp czy też cieczy.. jak czujnik temp. cieczy jest uszkodzony auto w ogóle nie odpali.
    Warto się złapać tego, że jak po kilku sekundach "dławienia" i po kilku zgaśnięciach obroty się ustabilizują auto chodzi i odpala od strzała. Auto nie ma opcji wtedy zagrzać płynu w jakikolwiek sposób bo to kwestia kilku obrotów rozrusznika.

    Te silniki nie potrzebują odpowietrzania cieczy - same się odpowietrzają (w ogóle nie wiem jaki to ma związek z trudnym odpalaniem)

    Problem pojawia się gdy był dłuższy postój, powiedzmy połowa dnia. Gdy po jakiejś jeździe przyjde po 2h auto zapali od strzała.

    Prosiłbym o zabranie głosu kogoś kto miał podobny problem w hondzie.
  • Poziom 31  
    Sorry,ale po wpisie że podejrzewasz filtr powietrza to można wywnioskować że jednak jesteś laikiem.
  • Poziom 21  
    Nie będę komentwoał Twoich wcześniejszych postów które nie są zgodne z problemem natomiast skoro twierdzisz że filt powietrza zapchany/przypchany/niewłaściwie zamontowany nie ma wpływu na pracę silnika i na jego odpalanie - brawo.
  • Poziom 31  
    Moja jedyna sugestia skierowana do Ciebie mówiła o sprawdzeniu czujnika temperatury płynu .Pozostałe posty były skierowane do Kolegi anohar-a.
    Skoro podejrzewasz filtr powietrza to dlaczego do tej pory nie sprawdziłeś jak auto odpala bez filtru?15s roboty żeby go zdjąć i już wiadomo czy jest dobrze czy źle.
  • Poziom 21  
    abart64 napisał:
    Moja jedyna sugestia skierowana do Ciebie mówiła o sprawdzeniu czujnika temperatury płynu .Pozostałe posty były skierowane do Kolegi anohar-a.
    Skoro podejrzewasz filtr powietrza to dlaczego do tej pory nie sprawdziłeś jak auto odpala bez filtru?15s roboty żeby go zdjąć i już wiadomo czy jest dobrze czy źle.


    Dlatego że tym samochodem nie jeżdżę ja i mam go do dyzpozycji wieczorem i to na chwilkę. Gdyby to było moje auto w jedną sobotę doszedłbym problemu sprawdzając wszystko co może odpowiadać za to bez pisania postów na forum, zwyczajnie liczyłem na to że ktoś napisze że miał podobny problem lub że usterka jest typowa dla tych silników. Sprawdzam od razu to miejsce i albo trafione albo nie.
    I w sumie nie myliłem się dostałem dobrą sugestię na pw niekoniecznie trafioną.
  • Poziom 10  
    Tak sory chcialem zaczepic o instalacje przeplywu powietrza ogolnie czyszczenie pomaga , no i zapomnialem o czujniku podciśnienia. Fakt sprawdzilem dokladnie i widac moją niewiedze . Mam inne auto stad tez nie nadaje sie do dokladnego diagnozowania sprobowalem i jednak nie powinnienem. Wybaczcie ze wtraciłem maniane.
  • Poziom 21  
    Winny okazał się aparat zapłonowy, simering puścił olej do środka gdyż się zużył, olej zaś rozpylany przez łopatki w środku siadł na styki wewnętrzne (nie kopułki tylko w aparacie) wystarczyło je wyczyścić.