Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

vw golf 2-wentylator chłodnicy pracuje cały czas

balcer69 28 May 2005 12:43 7956 13
Relpol
  • #1
    balcer69
    Level 13  
    czy ktoś mi może wyjaśnić czemu w golfie 2- 1.6 gażnik po wyłączeniu stacyjki włącza się wentylator i chodzi 5 do 20 minut. Co tym steruje i czy można to pominąć. Potrafi się załączyć po jakimś czasie gdy stoi np. na słońcu
  • Relpol
  • #2
    Stanisław Chwalisz
    Level 34  
    Ten silnik ma dodatkowy przekażnik,po uruchomieniu silnika zgaś go i w tablicy wyciągnij dodatkowy przekażnik,jeżeli go znajdziesz wentylator stanie.
  • #3
    jaconen
    Level 19  
    Lepiej jest podać napiecie na silnik po włączeniu kluczyka a nie jak jest tam cały czas napiecie jak tak zrobisz to tylko sie bedzie właczać po włączeniu kluczyka!!!

    Dodano po 20 [sekundy]:

    Oczywiście na silnik wentylatora
  • #4
    Stanisław Chwalisz
    Level 34  
    "Jaconnen"ten przekażnik zawsze złącza wentylator po wyłączeniu stecyjki niezależnie od temp. sil.-zwłoka czasowa.Lekcja Nr 1.
  • #5
    enauto
    Level 29  
    Witam

    Stanisław Chwalisz wrote:
    "Jaconnen"ten przekażnik zawsze złącza wentylator po wyłączeniu stecyjki niezależnie od temp. sil.-zwłoka czasowa.Lekcja Nr 1.


    Ten przekaźnik stoi na 13 lub 14 miejscu i ma oznaczenie 31.
    Pozdrawiam
  • #6
    Whesper
    Level 11  
    Witam!
    Mam ten sam problem w Golfie 1.8 115KM, nawet pisałem dzisiaj, tylko trochę wcześniej i nikt nie mógł mi pomóc. Sam problem nie jest na tyle dokuczliwy, jeżeli nie dwie sprawy: 1.akumulator rozładowuje się po jakimś czasie działania wentylatora; 2.w czasie jazdy mam wrażenie, że wentylator wogóle się nie włącza (korek, 25 min. stania, płyn chłodzący się grzeje, chłodnica gorąca, brak reakcji, po wyciągnięciu kluczyka dopiero startuje.
    Widzę tu odpowiedzi, aby wyciągnąć odpowiedni przekaźnik, czy to jest ten sam, jak w Golfie 1.6, co mi to w konsekwencji da? Co zrobić, żeby wentylator włączał się przy przegrzaniu się chłodnicy w czasie jazdy, a wyłączał wraz z wyciągnięciem kluczyka? Dzięki za odpowiedzi!!
  • #7
    Stanisław Chwalisz
    Level 34  
    Jak można było się wcześniej zorientować,to jest drugi niezależny układ elektryczny wystarczy wyciągnąć przekażnik.Pierwszy podstawowy będzie działać nadal.Lepiej póżniej dowiedzieć się jak wcale,nie wszystkie posty czytam ale jak widzisz chętnie pomagam.
  • #8
    User removed account
    User removed account  
  • #9
    Stanisław Chwalisz
    Level 34  
    Masz już odpowiedż wyżej.
  • #11
    carrot
    Moderator of Cars
    Jest przykręcony do blaszki, która z kolei jest przykręcona jedną z nakrętek pokrywy zaworów, taki mały, mosiężny czujnik z jedną wsuwką
  • #12
    nogiln
    Level 9  
    carrot wrote:
    Jest przykręcony do blaszki, która z kolei jest przykręcona jedną z nakrętek pokrywy zaworów, taki mały, mosiężny czujnik z jedną wsuwką


    Czy chodzi o silnik 1.6 PN? Posiadam blaszkę przy pokrywie zaworów, od strony skrzyni biegów. Do niej przykręcona jest masa od sterownika.
  • #13
    nogiln
    Level 9  
    Według mnie wyłącznik termiczny biegu jałowego powinien znajdować się w chłodnicy, gdyż wentylator schładza właśnie ciecz w chłodnicy. Czy w takim razie za wyłączenie biegu jałowego odpowiada również termiczny włącznik, który odpowiada za uruchamianie wentylatora chłodnicy?

    Dodano po 4 [godziny] 34 [minuty]:

    Przyczyna była w złym podłączeniu przewodów. Wyłącznik termiczny biegu jałowego wentylatora jest wkręcony w gaźnik.
  • #14
    carrot
    Moderator of Cars
    Tam jest to zrobione tak: w chłodnicy jest dwubiegunowy wyłącznik termobimetaliczny, który uruchamia wentylator na I biegu przy 88°C i II biegu przy 105°C, ale działa on tylko w oparciu o temperaturę cieczy w chłodnicy. Po zgaszeniu gorącego silnika, gdy nie pracuje pompa temperatura w chłodnicy już się nie podniesie, natomiast głowica silnie się rozgrzewa i gdy jej temperatura przekroczy 120°C ten dodatkowy czujnik temperatury poprzez przekaźnik czasowy włącza wentylator na 15min aby schłodzić komorę silnika i głowicę