Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Taga Harmony tav-606F v.3 - wyłącza wzacniacz po podłączeniu przewodów

tornado0000 16 Cze 2015 17:54 1443 20
  • #1 16 Cze 2015 17:54
    tornado0000
    Poziom 10  

    Witam
    Posiadam wzmacniacz Harman Kardon AVR 230 do niego dokupiłem 2 lata temu kupiłem zestaw kolumn Taga Harmony.
    Wczoraj pojawił się problem gdy włączam wzmacniacz i podgłaszam wzmacniacz się wyłącza (PROTECT).
    Problem jest w jednej z przednich kolumn ale tylko na jednym tylnim wejściu i gdy podgłoszę do progu 35% gdy są podłączone przewody na górnym to działają tylko dwa górne głośniki
    zaznaczone tylnie uszkodzone wejście:
    Taga Harmony tav-606F v.3 - wyłącza wzacniacz po podłączeniu przewodów
    zaznaczone działające głośniki:
    Taga Harmony tav-606F v.3 - wyłącza wzacniacz po podłączeniu przewodów
    Z mojej dość małej wiedzy na ten temat podejrzewam zwrotnicę dlatego was bym chciał się poradzić co trzeba w zwrotnicy wymienić lub którą część na zwrotnicy sprawdzić wymienić żeby kolumna była w pełni sprawna.
    Zdjęcia zwrotnicy jeśli się nie mylę:)
    Taga Harmony tav-606F v.3 - wyłącza wzacniacz po podłączeniu przewodów

    Taga Harmony tav-606F v.3 - wyłącza wzacniacz po podłączeniu przewodów

  • #3 20 Cze 2015 05:59
    tornado0000
    Poziom 10  

    Kolego w tym :
    dlatego was bym chciał się poradzić co trzeba w zwrotnicy wymienić lub którą część na zwrotnicy sprawdzić wymienić żeby
    Gdybym wiedzial co i jak sprawdzic to nie potrzebny byl by ten temat

  • #4 20 Cze 2015 08:43
    jdubowski
    Specjalista - urządzenia lampowe

    tornado0000 napisał:
    dlatego was bym chciał się poradzić co trzeba w zwrotnicy wymienić lub którą część na zwrotnicy sprawdzić wymienić


    Cewki raczej nie legły uszkodzeniu (mogą być zwarte gdy sa spalone), do sprawdzenia na zwarcie kondensatory i reszta układu na zwarcia spowodowane innymi przyczynami (latające nakrętki i śruby, kulki cyny itp).
    Przemierzyć też radzę rezystancję głośników (spalony głośnik może być widziany jako zwarcie).

    BTW - zamieniłeś zestawy głośnikowe z prawy z lewym? Problem może tkwić we wzmacniaczu...

  • #5 21 Cze 2015 13:00
    tornado0000
    Poziom 10  

    Zamieniałem głośniki i jest ok wina jest po stronie kolumny
    Możesz i napisać jak sprawdzić zwykłym miernikiem
    kondensatory i resztę układu na zwarcia
    rezystancję głośników

  • #6 24 Cze 2015 12:00
    tornado0000
    Poziom 10  

    Nie mam pojęcia czy tak się sprawdza ale sprawdziłem wszystko miernikiem opcje Ohm 200 i piszczenie i
    https://obrazki.elektroda.pl/1926566700_1434470326_thumb.jpg
    Kondensatory
    Po lewo na górze ma 20,6 ohm i powoli spada i piszczy i wskazuje 006
    Po lewo na dole miernik pokazuje 1 i nie piszczy
    Ten po prawej również 1i nie piszczy
    Biały prostokąt na dole:)
    02.5ohm piszczy i wskazuje002
    To żółte po prawo na dole:)
    02.7ohm piszczy i wskazuje 001
    Cewki
    Ta po lewo pokazuje 1 i nie piszczy
    Ta po prawo 03.7 piszczy pokazuje 001
    Po tych wynikach można stwierdzić co jest uszkodzone? Na moje oko padł kondensatory górny lewy

  • #8 26 Cze 2015 11:17
    tornado0000
    Poziom 10  

    Po wylutowaniu wskazuje
    Na ohmach 1
    Nie piszczy

  • #9 05 Lip 2015 08:31
    tornado0000
    Poziom 10  

    Przemierzyć też radzę rezystancję głośników (spalony głośnik może być widziany jako zwarcie).Ktoś mi napisze jak to spawdzic
    Uklady ma zwrotnicy wydaja sie byc sprawne chyba ze sie myle

  • #11 05 Lip 2015 09:25
    tornado0000
    Poziom 10  

    jdubowski dobrze Mysle ze kondensatory I zeszta na zwrotnicy sa ok?

    Dodano po 31 [minuty]:

    Wiec Tak:
    Pierwszy od lewej-12,6
    Drugi-13
    Trzeci-15,8
    Czwarty-03,9
    Chyba wszystko jasne spalony glosnik ktory jest na samym dole.
    Czy moge podlaczyc kolumne z wylutowanym glosnikiem do wzmacniacza? Zeby sprawdzic czy bedzie sie wylaczal? I dlaczego w/w glosnik gra ale tylko do poziomu 35 na wzmacniaczu skoro jest spalony to chyba nie powinien wogule grac zgadza sie?

  • #12 05 Lip 2015 09:46
    jdubowski
    Specjalista - urządzenia lampowe

    tornado0000 napisał:
    Mysle ze kondensatory I zeszta na zwrotnicy sa ok?


    Z tak chaotycznego opisu trudno wnioskować.

    Dodano po 3 [minuty]:

    tornado0000 napisał:
    Pierwszy od lewej-


    Jak "od lewej"? Masz cztery głośniki jeden nad drugim...

  • #13 05 Lip 2015 09:48
    tornado0000
    Poziom 10  

    Podalem kolejnosc na zwrotnicy

  • #14 05 Lip 2015 09:52
    jdubowski
    Specjalista - urządzenia lampowe

    tornado0000 napisał:
    Czwarty-03,9


    Podejrzanie mało. Wykonaj pomiary porównawcze w drugim zespole głośnikowym.

    tornado0000 napisał:
    Chyba wszystko jasne spalony glosnik ktory jest na samym dole.


    Do końca nie jest jasne, prawdę wykaże pomiar porównawczy.

  • #15 05 Lip 2015 09:59
    tornado0000
    Poziom 10  

    Na drugim zespole ten Sam glosnik ma 54,7

  • #16 05 Lip 2015 21:01
    tornado0000
    Poziom 10  

    Rozumiem ze glosnik jest do wymiany I dlaczego az taka roznica miedzy jedna a druga kolumna

  • #18 06 Lip 2015 09:20
    tornado0000
    Poziom 10  

    jdubowski napisał:
    tornado0000 napisał:
    dlaczego az taka roznica miedzy jedna a druga kolumna


    Być mozę jeden z głośników jest spalony.

    Tzn na ktory obstawiasz?

    Z drugiej strony pomiar wykazujący 54 omy jest podejrzany.


    Czyli co sugerujesz ze ten tez niedlugo bedzie do wymiany?

  • #19 06 Lip 2015 12:00
    jdubowski
    Specjalista - urządzenia lampowe

    tornado0000 napisał:
    Czyli co sugerujesz ze ten tez niedlugo bedzie do wymiany?


    Nie - głośniki 54-omowe w przyrodzie występują ekstremalnie rzadko, może to sugerować iż skaszniłeś pomiary.
    Który to głośnik (tylko nie pisz ża lewy...)?

    Zamień te podejrzane głośniki między kolumnami (nie pomyl fazowania).

  • #20 06 Lip 2015 16:51
    tornado0000
    Poziom 10  

    jdubowski napisał:
    tornado0000 napisał:
    Czyli co sugerujesz ze ten tez niedlugo bedzie do wymiany?


    Nie - głośniki 54-omowe w przyrodzie występują ekstremalnie rzadko, może to sugerować iż skaszniłeś pomiary.

    Który to głośnik (tylko nie pisz ża lewy...)?

    Ten 54 jest w dobrej kolumnie na dole
    a 03,9 w uszkodzonej rowniez na dole

    Zamień te podejrzane głośniki między kolumnami (nie pomyl fazowania).

  • #21 11 Lut 2016 16:43
    tornado0000
    Poziom 10  

    Sprawa rozwiązana
    kolumna trafiła do serwisu
    napisali że poprawili połączenia głośników

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME