Hej jestem posiadaczem wyżej wymienionego ekspresu tj. jak w temacie, użyty max 3-4 razy. Stał około 1,5 roku bez użytku. A teraz niestety okazuje się że przestał pobierać wode. Jaka przyczyna? Miał ktoś taki problem?
Proszę o pomoć i wskazówki
Hej jestem posiadaczem wyżej wymienionego ekspresu tj. jak w temacie, użyty max 3-4 razy. Stał około 1,5 roku bez użytku. A teraz niestety okazuje się że przestał pobierać wode. Jaka przyczyna? Miał ktoś taki problem?
Proszę o pomoć i wskazówki
Tysiunia23, przykro nam z powodu opisanej przez Ciebie usterki. Jeśli podczas próby przygotowania napoju słyszysz pracę silnika, ekspres jest najprawdopodobniej zapowietrzony. Proponujemy wówczas nalanie maksymalnej ilości wody do zbiornika na wodę, a następnie wkładanie i wyjmowanie zbiornika z urządzenia. Czynność tę należy powtórzyć nawet kilkanaście razy. W tym czasie ekspres powinien być wyłączony. Następnie należy włączyć urządzenie i bez kapsułki przepuścić przez niego wodę. Jeśli mimo to ekspres nie pobiera wody lub w ogóle nie słyszysz pracy silnika konieczny będzie kontakt z autoryzowanym punktem serwisowym w celu ustalenia przyczyny awarii i naprawy urządzenia. Przesyłamy link do strony producenta ekspresów, gdzie znajdziesz adres serwisu, najbliżej Twojego miejsca zamieszkania: www.krups.com.pl/serwis/naprawa
Doradca.NESCAFÉ
---
Doradca NESCAFÉ udziela porad i odpowiada na pytania konsumentów związane z produktami NESCAFÉ i NESCAFÉ Dolce Gusto. Zapraszam do dyskusji lub bezpośredniego kontaktu.
Pan "Doradca" ma trochę racji , aczkolwiek wątpie by wyjmowanie zbiornika pomogło..
Po 1.5 roku to pompa "stoi dęba".
Proszę mi powiedzieć, czy ekspres podczas próby zrobienia kawy wydaje z siebie dosyć głośny pusty dźwięk pompy ?
Jeżeli tak, to sprawa teoretycznie jest banalna.. Trzeba pod ciśnieniem podać jej wodę..
W praktyce wygląda to tak, że najlepiej jest użyć strzykawki, zwykłej kupionej w aptece..
I dopasować jakiś hmm.. "adapter" czy też przejściówkę tak by móc wstrzyknąć wodę do gniazda zbiornika i popchnąć pompę wody..
No to troszke sie teraz wystraszylam... Ogolnie wydaje mi się że ekspres działa tak jak wczesniej, chodzi mi o odgłosy. Ale postaram się sprawdzić każdą ewentualność.
A czy przyczyną może być również zapchana dysza od kamienia? Z racji tego ze mamy twardą wodę a ekspres nie był nigdy odkamieniany?
No to troszke sie teraz wystraszylam... Ogolnie wydaje mi się że ekspres działa tak jak wczesniej, chodzi mi o odgłosy. Ale postaram się sprawdzić każdą ewentualność.
A czy przyczyną może być również zapchana dysza od kamienia? Z racji tego ze mamy twardą wodę a ekspres nie był nigdy odkamieniany?
Tysiunia23, producent ekspresów Nescafé Dolce Gusto firma Krups zaleca odkamieniać urządzenie co 3-4 miesiące, w momencie gdy z ekspresu korzysta się codziennie. Jeśli do tej pory przygotowałaś jedynie 4 napoje, przyczyną opisanego przez Ciebie problemu nie powinno być zakamienienie urządzenia. Drożność igły przekłuwającej kapsuły możesz sprawdzić przy użyciu drucika znajdującego się pod zbiornikiem na wodę w Twoim ekspresie. Jeśli słyszysz prace silnika proponujemy odpowietrzenie ekspresu zgodnie z instrukcją przekazaną we wcześniejszym poście.
Pozdrawiam,
Doradca.NESCAFÉ
---
Doradca NESCAFÉ udziela porad i odpowiada na pytania konsumentów związane z produktami NESCAFÉ i NESCAFÉ Dolce Gusto. Zapraszam do dyskusji lub bezpośredniego kontaktu.
Witam.
Doradca ma rację. Też około rok nie używałem expresu i miałem ten sam problem. Oczywiście kilka razy wystarczy wkładać wypełniony po brzegi zbiornik na wodę. Dokładnie widać jak lecą pęcherzyki powietrza.
Dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam, Mirek