Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes - Ładowanie akumulatora AGM Varta Mercedes

16 Jun 2015 22:37 5346 5
  • Level 1  
    Witam, mam oryginalny akumulator 2-letni Mercedes, Varta AGM 12V 95Ah 850A.
    Akumulator wytracił całkowicie napięcie. Nie potrafię go naładować zwykłym prostownikiem, ani podłączeniem do samochodu w którym pracuje alternator.

    Czy mogę w jakiś sposób rozwiązać problem? tzn. pobudzić do normalnej pracy akumulator?

    Z góry dziękuję za pomoc.
    Pozdrawiam.
  • Level 34  
    Tego aku już się nie uratuje, rozładowanie do "0" go zniszczyło.
  • Level 21  
    Możesz jedynie sprawdzić jeżeli jest "obsługowy" czy płytki w każdej komorze są zalane, uzupełnić wodą destylowaną jeśli nie. Próbować ładować małym prądem przez długi czas. Niestety może być już po aku..
  • Mercedes specialist
    CMK1990 wrote:
    sprawdzić jeżeli jest "obsługowy" czy płytki w każdej komorze są zalane, uzupełnić wodą destylowaną

    "AGM" to jest kolego zupełnie inna generacja akumulatorów. Nie mają korków i są mocno drogie. Sztuka dochodzi nawet do ponad 300€. Odnośnie eksploatacji i serwisowania nie mam do końca pełnego doświadczenia, ale z tym dolewaniem wody destylowanej to bym się jednak wstrzymał... ;)
  • Level 10  
    Ja w moim MB miałem taki akumulator i sytuacja była podobna, jak padł to nie było innej możliwości jak wymiana na nowy, przynajmniej moja bateria była bezobsługowa, więc nie było mowy o dolewaniu wody. Z tym, że u mnie wytrzymał około 5 lat, natomiast tu zostaje ci sprawdzić czy nie masz jeszcze gwarancji na niego.
  • Level 39  
    Przy rozładowanym akumulatorze prawie do zera, żaden współczesny prostownik z bajerami nie podejmie ładowania. Akumulator musi mieć jakieś napięcie minimalne, aby prostownik podjął ładowanie. Przy tak mocno rozładowanym akumulatorze, konieczne jest podpięcie go pod zwykły prostownik (trafo+dioda prostownicza i na początku żarówka 55W/12V jako ogranicznik prądu. Jak napięcie na ładowanym akumulatorze podniesie się (nie sprawdzałem do jakiej wartości, ale u mnie to było dosyć szybko), to można wtedy przełączyć pod prostownik z automatyką. Być może tak potraktowany akumulator jeszcze posłuży.