Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wyrzucanie oleju z układu wydechowego ciągnika

16 Cze 2015 22:56 2328 22
  • Poziom 6  
    Witam
    Mam problem z moim ciągnikiem Ursus C-4011, a dokładnie z olejem, który pryska/kapie (nie wiem jak to nazwać) z takiej dziurki, która jest ma dole tłumnika. Dodam że dzieje się to gdy ciągnik się rozgrzeje, a gdy jest zimny to ten problem nie występuje. Ciągnik jest po kapitalnym remoncie, a od remontu korzystałem z niego tylko przez około 100 motogodzin. Proszę o pomoc. :)
  • Poziom 37  
    Czy jesteś pewien że jest to olej a nie np paliwo lub woda? W obu przypadkach będą miały ten sam kolor co olej. Olej będzie bardziej śliski, paliwo lub woda będą raczej "suche" o zabarwieniu czarnym przez sadze w kolektorze. Silnik bierze olej, dymi więcej niż powinien?
  • Poziom 6  
    Właśnie olej cały czas jest na takim samym poziomie - nie ubywa w ogóle. A gdyby było to paliwo to czuć byłoby gdybym powąchał że to paliwo ? A gdyby to woda to skąd ona się tam wzięła ?
  • Poziom 38  
    michal33554 napisał:
    A gdyby było to paliwo to czuć byłoby gdybym powąchał że to paliwo? A gdyby to woda to skąd ona się tam wzięła?

    Paliwo byś wyczuł. Jeżeli oleju nie ubywa to na 99% kapie Ci woda.
  • Poziom 6  
    Ale skąd w tłumiku bierze się woda?
  • Poziom 37  
    Paliwo będzie czuć, jeśli to paliwo to leją Ci wtryski i niespalone paliwo wyrzucane jest do kolektora.
    Jak woda to albo leje się uszczelka, albo jest to para wodna.
  • Poziom 32  
    Para wodna, ze spalin, miesza się z sadzą z wydechu i kapie. Po to na dole wydechu jest ten otwór żeby mogła spływać, nie powodując korozji.
  • Poziom 2  
    Przez pracę katalizatora, częściowo wydziela się woda:) Tak ma być, szkodliwe związki przez jego pracę i wysoką temperaturę w układzie powodują skraplanie się wody (to tak w skrócie:) Dzięki temu też szybciej nam niestety lecą nam układy wydechowe:)

    Moderowany przez manta:

    Katalizator w 40-11... To forum techniczne, a to oznacza, nie wiem, nie piszę bzdur.

    3.1.17. Zabronione jest publikowanie wpisów obniżających ogólny poziom dyskusji, wynikających z lenistwa lub zawierających roszczeniowy charakter wypowiedzi.

    Ostrzeżenie.

  • Poziom 6  
    Poddymiał by na biało na wolnych czy szybkich obrotach ?

    Dodano po 3 [minuty]:

    Zaczyna mnie to denerwować. Paliwo to nie jest bo nie ma takiego zapachu, ale też nie za bardzo wygląda mi to na wodę bo za bardzo się blyszczy, a olej to też nie jest bo to nie jest śliskie.
  • Poziom 32  
    matrixluk napisał:
    Przez pracę katalizatora, częściowo wydziela się woda:) Tak ma być, szkodliwe związki przez jego pracę i wysoką temperaturę w układzie powodują skraplanie się wody (to tak w skrócie:) Dzięki temu też szybciej nam niestety lecą nam układy wydechowe:)

    Widziałeś kiedyś w c4011 katalizator?
    Bo albo ja czegoś nie wiem albo ty nie wiesz co piszesz.
    Podłóż pod to jakieś naczynko a potem w tym co zebrałeś zamocz szmatę i zobacz czy ma jakiekolwiek właściwości palne.
    Ma to jakikolwiek zapach?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 37  
    Gdyby była to para wodna to skraplała by się na zimnym silniku w kolektorze lub wydechu, w przypadku gorącego silnika nie powinno do tego dochodzić. Mimo wszystko niech autor najpierw rozpozna ciecz
  • Poziom 6  
    Gdy ciecz ,,nałożyłem'' na szmatkę i podpaliłem to początkowo nie chciało się palić, ale jak złapało to potem bardzo śmierdziało - aż głowa zaczęła mnie boleć :)
    A tak po za tym - piszecie że para wodna skraplała by się - no i załóżmy że tak jest, to dlaczego u mojego sąsiada(ma taki sam ciągnik) para się nie skrapla i nie pryska tak jak u mnie ?
  • Poziom 21  
    Niespalona ropa. :D
    Wtryski do sprawdzenia, pompa wtryskowa jak to nie pomoże.
  • Poziom 6  
    Chyba właśnie będzie to niespalona ropa, bo jeśli oleju nie ubywa to raczej to ta niespalona ropa, bo w tą parę wodną i to całe skraplanie to nie chce mi się wierzyć.
  • Poziom 37  
    Skraplanie nie będzie występowało na gorącym silniku. Jest to ropa tak jak pisałem to wcześniej czyli do ustawienia wtryski.
  • Poziom 6  
    Do ustawienia wtryski czyli co dokładnie ? Początek wtrysku ? Końcówki wtryskiwaczy ?
  • Poziom 32  
    Do sprawdzenia szczelność, rozpylanie i ciśnienie otwarcia. Czyli ogólny przegląd ich kondycji.
  • Poziom 12  
    Podkładek pod wtryskami nie za dużo ?
  • Poziom 21  
    tomasz.kow.1975 napisał:
    Co za stek bredni. Znasz skład węglowodorów ? Węgiel i wodór. Jak spalisz węgiel to masz CO albo CO2, jak spalisz wodór to jak myślisz co powstaje ?


    Kolego nie pisz bredni. Na chemię nie chodziłeś? Produktem spalania węglowodorów jest ZAWSZE H20 i do tego C lub C0 lub C02.

    Jak koledzy powiedzieli sprawdź czy to nie jest woda.
  • Poziom 33  
    Miałem podobną sytuację u sąsiada w c-355.Też lało, aż była czarna smuga na tłumiku.Okazało się że lały wtryski.Po wymianie końcówek i dokładnym ustawieniu
    problem zniknął.Nawet polepszyło się odpalanie na zimnym.Pompa wtryskowa nie była ruszana. :D
  • Poziom 6  
    Jak już pisałem woda to nie jest, a nawet jak jest to tylko gdy silnik jest zimny a potem już nie ma. A ja pisałem że to na gorącym silniku więc to na 100 procent jest niespalona ropa bo oleju nie ubywa. Dziękuję wszystkim za pomoc. Można zamknąć temat, chyba że ma ktoś jeszcze jakieś rady, porady ;)
  • Poziom 21  
    Hehehe, temat wyczerpany a to co kolega pisze remont, po remoncie to nie znaczy ,że wtryski były regenerowane, pompa na pewno nie była sprawdzana. Inni piszą o katalizatorach w c-4011 :D nic dziwnego, że ropa sączy się z kolektora, ciągnik ma swoje lata swoje motogodziny wyrobił. Do autora, lub moderatora temat trzeba zamknąć, to nie HydePark, pozdrawiam. :D