Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mondeo, TDCI, 96 kw, 130km, 20 - Nagłe zgaśnięcie, kontrolka świec, dalej włącze

fordosmondeos 17 Cze 2015 10:24 1386 8
  • #1 17 Cze 2015 10:24
    fordosmondeos
    Poziom 2  

    Dzień dobry,
    Z góry bardzo przepraszam, jeśli powtarzam temat, ale jestem w duużej desperacji hehe Im więcej czytam na forach, tym mniej wiem. Siedze właśnie w Hiszpanii, przede mną jeszcze 3.000 km do Polandii, a lokalny mecanico próbuje znaleźć przyczyne problemu. Ale do rzeczy:

    Mam Forda 2,0, 96 kw, TDCI z 2003 roku, przebieg 158.000. W marcu miałem regenerację wtrysków, pompy, wymianę filtru paliwa, czujnika cisnienia paliwa. Od tego momentu przejechałem 7.000 km i nie było najmniejszego problemu - żadnego krztuszenia się, spadku obrotów, dławienia etc.

    Kilka dni temu zacząłem powrót do Polski - zupełnie losowo (raz po 90 km, raz po 30, nastepnie kilka razy w ciągu 15 kilometrów), mondziak się zupełnie wyłącza. Jest to nagłe, nie poprzedzone niczym innym, nie ma wczesniejszego spadku obrotów/prędkości. Następnie, mogę go włączyć za pierwszym razem (za każdym razem) - bez problemu - czasami włączam go za pierwszym razem jeszcze w czasie jazdy po wczesniejszym wyłączeniu. Nie ma różnicy czy jadę na wysokich, czy niskich obrotach, czy 70 kmh czy 130 - dzieje się to zupełnie losowo.

    Podczas momentu wyłączenia pojawia się migająca kontrolka świec żarowych. Nie niepokojącego nie poprzedza wyłączenia, trwa to mikrosekundę.


    Po popięciu do komputera/diagnozy (Boscha), wszystko jest okej, nie wyskakują żadne błedy. Wtryski ok, pompa okej.

    Moje podejrzenie:

    - Przekaznik do pompy pod akumulatorem
    - Czujnik położenia walu korbowego
    - styki na kablach - chwilowy spadek napiecia, polaczenia
    - immobiliser wariuje

    Przejechalem tak 650 km - zdarzylo mi sie to ok 35-40 razy.


    Pozdrawiam wszystkich serdecznie i bylbym baaaardzo wdzieczny za jakakolwiek pomoc, sugestie. Przede mna 3 tyski a juz po 600 km jestem pol-siwy)

    Dodano po 30 [sekundy]:

    Z nowych informacji: u mechanika po ponownym podłączeniu diagonstyki (Bosch), wyszedł błąd P1664. (Nie)stety podczas jazdy - przejechalismy 100 km po autostradzie jadac 140 kmh) - wraz z podlaczonym kompem, samochod zachowywal sie tym razem idealnie i nie zgasl Dzis bedzie kolejna proba.

    0 8
  • #2 17 Cze 2015 11:54
    robi1214
    Poziom 31  

    Witaj immo niema nic do tego, czepił bym się czujnika położenia wałka rozrządu- często padają.

    0
  • #3 17 Cze 2015 18:02
    fordosmondeos
    Poziom 2  

    Dzięki robi za sugestię. Słyszałem o wałku i wymienię go. Tylko czy jeśli odpala mi za pierwszym razem po wyłączeniu się, nawet jeszcze w jeździe, to nie oznacza to, że akurat ten czujnik jest ok?

    I czy wiesz może, czy ten model (TDCI) ma przekaznik do pompy schowany pod akumulatorem - otrzymuję sprzeczne informacje. Jeszcze raz dzieki! Przede mną 3.000 z małym dzieckiem, wiec wole wszystko dokladnie posprawdzac:)

    Dodano po 5 [godziny] 59 [minuty]:

    Jutro na wszelki wypadek wymieniam oba czujniki (polozenia rozrzadu i walu korbowego). Wszelkie inne sugestie mile widziane:)

    0
  • #4 21 Cze 2015 21:38
    fordosmondeos
    Poziom 2  

    Wymieniłem czujnik wałka rozrządu, wału korbowego i ciśnienia paliwa na listwie - dam znać, czy przyniosło skutek.

    0
  • #5 25 Cze 2015 12:55
    mikedaddy
    Poziom 9  

    Witaj poradziłeś sobie....????

    0
  • #6 29 Cze 2015 21:01
    Kylosss
    Poziom 9  

    Kolego prawdopodobnie cały czas masz problem z wtryskami? Trzeba wykonać ponownie test przelewowy wtryskiwaczy.

    0
  • #7 29 Cze 2015 21:41
    T5
    Moderator Samochody

    Kylosss napisał:
    Kolego prawdopodobnie cały czas masz problem z wtryskami? Trzeba wykonać ponownie test przelewowy wtryskiwaczy.


    Przy usterce z wtryskiwaczami pojawił by się błąd o niskim ciśnieniu paliwa.

    0
  • #8 29 Cze 2015 22:04
    Kylosss
    Poziom 9  

    Niekoniecznie, błąd na niskie cisnienie paliwa, pojawia sie w momencie gdy zawór regulujacy cisnienie w szynie paliwowej wysterowany jest na maxa a pomimo to żadane cisnienie przez sterownik silnika pcm w szynie paliwowej nie jest osiagane. najlepszym sposobem sprawdzenia tej usterki jest odczytanie kodów usterek w momenicie wystapienia usterki.

    0
  • #9 29 Cze 2015 23:42
    fordosmondeos
    Poziom 2  

    Sorry za pozna odpowiedz - jestem jeszcze w trasie. Wymienilem w ciemno trzy czujniki (rozrzadu, walu korbowego i cisnienia paliwa na listwie CR). Plus, lokalny mechanik posprawdzal wszystkie kable i czujniki MAP, MAF etc. Tez, ale nie do konca zrozumialem (Hiszpan hehe), zlikwidowal (ograniczyl dzialanie, zaslepil ???) EGR. Rezultat - na razie przejechalem 2,000 km od wymiany w 2 dni i wszystko sprawuje sie super. Ale nie chce zapeszac - przede mna jeszcze 1.000 do domu, a jazda autostrada z mysla, ze w kazdej chwili samochod moze sie wylaczyc nie jest najprzyjemniejsza. Ale na razie wszystko super!

    Zastanawia mnie jedno - czemu blad nie wyszedl na zadnym z kompow (w tym u autoryzowanego warsztatu forda)?

    Na razie wniosek jest taki - warto w ciemno wymienic choc te trzy czujniki na poczatek - koszt relatywnie niski, a moze sie udac.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo