Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Polar L28 - mrozi zamiast chłodzić, ciągle pracuje

17 Cze 2015 10:38 1242 7
  • Poziom 2  
    Witam,
    zakupiłem ostatnio starą lodówkę Polara do akademika i mam z nią problem. Lodówka ciągle pracuje, ponadto mrozi zarówno w zamrażarce jak i chłodziarce niezależnie od kręcenia pokrętłem. Czytałem podobne tematy na forum i wywnioskowałem, że to wina termostatu. Może ktoś potwierdzić?

Jeżeli to termostat to gdzie i za ile mogę znaleźć zamiennik? Jak dokonać jego wymiany? Jestem kompletnie zielony w tym temacie a wezwanie specjalisty chyba przewyższy cenę jaką za nią zapłaciłem.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Zasada jest taka: oglądasz jaki masz termostat w lodówce (oznaczenia) potem wchodzisz na portal aukcyjny i próbujesz taki znaleźć. Jeśli nie ma takiego w/g oznaczeń wtedy bierzesz wizualnie podobny (są tanie) i wymieniasz. W termostacie musisz brać pod uwagę jedynie wymiary pudełka oraz długość kapilarki.
    Wymiana termostatu jest bardzo prosta, ale jeśli cię to przeraża, co sugeruje twój wpis to proponuję inne, prostsze rozwiązanie: zainwestuj w wyłącznik czasowy.
    Na przykład taki:

Polar L28 - mrozi zamiast chłodzić, ciągle pracuje

i metodą prób i błędów ustaw taki czas pracy/odpoczynku aby temperatura była odpowiednia.

Minus jest taki, że czasem światło w lodówce będzie zgaszone.
  • Poziom 2  
    Światło nie jest problemem bo i tak nie działa. Teraz głupie pytanie, termostat to to co znajduje się bezpośrednio pod pokrętłem?
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Tak, to jest termostat.
    Aby go wymienić musisz ściągnąć pokrętło, odkręcić nakrętkę na ośce i w zależności od zabudowy - termostat wyjęty. Jeszcze tylko sprawdzić jak biegnie kapilarka.