Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Bora 1.9TDI ARL - Braki w mocy

17 Cze 2015 21:53 1812 23
  • Poziom 10  
    Witam,

    Od jakiegoś czasu z bratem próbujemy doprowadzić silnik w VW Borze do ładu. Do tej pory wymienione zostały zaworki N18 i N75, czujnik ciśnienia doładowania, przepływomierz. Układ dolotowy został wyczyszczony (kolektor, egr, rury) i złożony na nowych uszczelkach, turbo przeszło czyszczenie geometrii. Jednak ciągle auto nie ma pełnej mocy.

    Zrobiłem logi dla turbosprężarki:
    BASIC SETTINGS:
    Grupa 011: http://vaglog.pl/log_221682.html

    DYNAMICZNE:
    Grupa 010, 011: http://vaglog.pl/log_221678.html
    Grupa 011: http://vaglog.pl/log_221677.html
    Grupa 010: http://vaglog.pl/log_221676.html

    I wygląda jakby było i przeładowanie i niedoładowanie...kończą się nam pomysły. Zwracam się do Was - czy ktoś może ma pomysły co może być? Czy wpływ na taki stan rzeczy może mieć zapchany katalizator? Auto ma 275 tys km przebiegu.
  • Poziom 37  
    Wrzuć 003 oraz 008, poszukaj nieszczelności na dolocie do turbo do kolektora
  • Poziom 37  
    Tak to ok. W jakim stanie jest przewód sterujący gruszką oraz sama grucha bo może puszczać? Grucha stara czy wymieniona?
  • Poziom 10  
    Przewód jest solidny, nie jest to taki przewód w "parcianym" oplocie tylko cały gumowy i na króćce wchodzi z oporem. Grucha była wymieniona na nową.
    Ponawiam pytanie - czy katalizator może tu blokować?
  • Pomocny post
    Poziom 37  
    Mhmm, brakuje mi trochę pomysłów, spróbuj zamienić N75 z N18 i zlogować 011. Jak nie to zrzucaj katalizator. Ciężko jest coś powiedzieć jak nie ma się samochodu przed sobą i nie wiadomo jak to jest poskładane.
  • Poziom 10  
    Masz rację, trochę wróżenie z fusów :) Dzisiaj zrobiłem 300km i od niskich obrotów ciężko się zbiera i pod koniec brakuje mocy. Zobaczymy co da wywalenie katalizatora.
  • Poziom 31  
    Zobacz w kanale 23 jakie masz bipy
  • Poziom 37  
    TuneR1984 napisał:
    Masz rację, trochę wróżenie z fusów :) Dzisiaj zrobiłem 300km i od niskich obrotów ciężko się zbiera i pod koniec brakuje mocy. Zobaczymy co da wywalenie katalizatora.
    \
    To wychodzi z logów, nie ściągaj katalizatora na razie.


    Moderowany przez domex32:


    Za następną taką poradę, będzie nagroda.

    Cytat:
    Skróć sztangę o jakieś dwa obroty i zloguj ponownie 011.

  • Moderator Samochody
    @TuneR1984

    Zrób logi na wolnych grup 001 004 013 023 i wstaw na forum.
  • Poziom 10  
    Podrzucam. były one wykonane na starym czujniku ciśnienia doładowania.

    BASIC SETTINGS:
    Grupa 003: http://vaglog.pl/log_221564.html
    Grupa 004: http://vaglog.pl/log_221565.html
    Grupa 011: http://vaglog.pl/log_221566.html

    STATYCZNE:
    Grupa 023: http://vaglog.pl/log_221563.html
    Grupa 013: http://vaglog.pl/log_221562.html
    Grupa 004: http://vaglog.pl/log_221561.html
    Grupa 018: http://vaglog.pl/log_221560.html
    Grupa 001: http://vaglog.pl/log_221559.html
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Do sprawdzenia, ciśnienie pompy paliwa w zbiorniku, ciśnienie pompy tandemowej na głowicy, następnie wtryski do sprawdzenia, albo ktoś Ci włożył wtryski od 115-stki lub 130.

    Pompa 0,8 bara na filtrze.

    Tandem od 3,5 bara na wolnych do 7 bar przy 4 tys. obrotów.


    Katalizator, zostaw w spokoju, to nie jego wina.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Dzięki za naprowadzenie na układ zasilania. W tygodniu pomierzymy ciśnienia, sprawdzę przy okazji sprężanie w silniku.

    Dodano po 26 [minuty]:

    Jeszcze jedno pytanie do @domex32:
    Jak sprawdzić ciśnienie na tandem pompie? Gdzie się wpiąć? Jak podłączyć się pod wyjście?

    Dodano po 1 [minuty]:

    @falubaz1 filtr paliwa (ten przy silniku) wymieniony rok temu. Ropa tankowana klasy premium, nie czerwona :D
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Zaślepka na imbus 6 wykręć i w jej miejsce wkrecamy manometr. W tandempompie nie daleko króćca powrotu paliwa.
  • Poziom 31  
    TuneR1984 napisał:
    Jak sprawdzić ciśnienie na tandem pompie? Gdzie się wpiąć? Jak podłączyć się pod wyjście?
    Jak już będziesz sprawdzał to tylko manometrem glicerynowym,bo zwykły lata po 2 bary na -\+
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Sprawdziliśmy ciśnienia i tak:
    - pompa paliwa 0,8. Zapobiegawczo wyjęta z baku i wyczyszczona, brudu znikoma ilość,
    - vacumpompa 3,5 na niskich i 7 przy 4000 rpm

    Zonk wyszedł z ustawieniem rozrządu, okazało się, że jest przestawiony o jeden ząbek. Po ustawieniu rozrządu sprawdziliśmy sprężanie w silniku i tak:
    - I 28
    - II 30
    - III 30
    - IV 31

    Czyli jak na 275tys km źle nie jest. Jednak po oględzinach wałka rozrządu widać, że jest już zmęczony.

    Jazda próbna pokazała, że ustawienie rozrządu na blokady pomogła i auto z niskich obrotów lepiej idzie, ale dalej góra słabuje. Logi postaram się zrobić w weekend.

    Kolejny krok najpewniej wałek rozrządu...
  • Poziom 10  
    Zrobiłem świeżutkie logi po przestawieniu rozrządu:

    DYNAMICZNE:
    Grupa 001, 004: http://vaglog.pl/log_222891.html
    Grupa 001: http://vaglog.pl/log_222892.html
    Grupa 003, 008, 011: http://vaglog.pl/log_222893.html
    Grupa 004: http://vaglog.pl/log_222894.html
    Grupa 008: http://vaglog.pl/log_222895.html
    Grupa 003: http://vaglog.pl/log_222896.html
    Grupa 010: http://vaglog.pl/log_222897.html
    Grupa 011, 010: http://vaglog.pl/log_222898.html
    Grupa 011: http://vaglog.pl/log_222899.html

    STATYCZNE:
    Grupa 023: http://vaglog.pl/log_222890.html
    Grupa 018: http://vaglog.pl/log_222889.html
    Grupa 013: http://vaglog.pl/log_222888.html
    Grupa 004: http://vaglog.pl/log_222887.html
    Grupa 001: http://vaglog.pl/log_222886.html

    BASIC SETTINGS:
    Grupa 011: http://vaglog.pl/log_222885.html
    Grupa 003: http://vaglog.pl/log_222884.html
    Grupa 004: http://vaglog.pl/log_222883.html

    Subiektywne odczucia wskazują na lekką poprawę.
  • Poziom 33  
    Synchronizacja rozrządu skopana, ustawić kołem rozrządu jak najbliżej 0. Jak będzie lepiej to popróbuj -0.6 do -1.1 i powinno być ok.
  • Poziom 10  
    Drążę temat dalej. Podpięliśmy turbo "na krótko" tylko przez N75 od razu do turbiny odpinając EGR i zlogowaliśmy:

    BASIC SETTINGS:
    Grupa 011: http://vaglog.pl/log_224355.html

    DYNAMICZNE:
    Grupa 011: http://vaglog.pl/log_224353.html
    Grupa 010: http://vaglog.pl/log_224352.html

    Dół wrócił, turbo wstaje wcześniej, ale powyżej 3200 obrotów jest odczuwalny spadek.
    Coś ciągle nie tak ze sterowaniem podciśnieniem...czujnik N75 jest nowy (produkcja 05 2015)...czy może być, że wiązka przewodów do czujnika jest uszkodzona? Jakie byłyby objawy gdyby były zamienione wtyczki pomiędzuy N75 a N18 bo kto wie czy one nie są źle podłączone?

    Dzięki za cierpliwość:)
  • Poziom 33  
    N75 to zawór wykonawczy a nie czujnik. Gdyby był źle podpięty to by logi były złe. Nikt w sofcie nie grzebał? Zarzuć dynamiczny grupy 3 i 8.
  • Poziom 10  
    Zlogowaliśmy tylko 11 i 10 grupę bo zaraz wskoczyłby Check, także 3 i 8 nie mam.

    Co do softu....może być podejrzany. Jak sprawdzić "fabryczność" softu? Da się jakoś?