Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Bora 1.9TDI ARL - Braki w mocy

TuneR1984 17 Cze 2015 21:53 1038 23
  • #1 17 Cze 2015 21:53
    TuneR1984
    Poziom 9  

    Witam,

    Od jakiegoś czasu z bratem próbujemy doprowadzić silnik w VW Borze do ładu. Do tej pory wymienione zostały zaworki N18 i N75, czujnik ciśnienia doładowania, przepływomierz. Układ dolotowy został wyczyszczony (kolektor, egr, rury) i złożony na nowych uszczelkach, turbo przeszło czyszczenie geometrii. Jednak ciągle auto nie ma pełnej mocy.

    Zrobiłem logi dla turbosprężarki:
    BASIC SETTINGS:
    Grupa 011: http://vaglog.pl/log_221682.html

    DYNAMICZNE:
    Grupa 010, 011: http://vaglog.pl/log_221678.html
    Grupa 011: http://vaglog.pl/log_221677.html
    Grupa 010: http://vaglog.pl/log_221676.html

    I wygląda jakby było i przeładowanie i niedoładowanie...kończą się nam pomysły. Zwracam się do Was - czy ktoś może ma pomysły co może być? Czy wpływ na taki stan rzeczy może mieć zapchany katalizator? Auto ma 275 tys km przebiegu.

  • #2 17 Cze 2015 22:29
    bearq
    Poziom 35  

    Wrzuć 003 oraz 008, poszukaj nieszczelności na dolocie do turbo do kolektora

  • #4 18 Cze 2015 00:51
    bearq
    Poziom 35  

    Tak to ok. W jakim stanie jest przewód sterujący gruszką oraz sama grucha bo może puszczać? Grucha stara czy wymieniona?

  • #5 18 Cze 2015 10:09
    TuneR1984
    Poziom 9  

    Przewód jest solidny, nie jest to taki przewód w "parcianym" oplocie tylko cały gumowy i na króćce wchodzi z oporem. Grucha była wymieniona na nową.
    Ponawiam pytanie - czy katalizator może tu blokować?

  • Pomocny post
    #6 19 Cze 2015 14:43
    bearq
    Poziom 35  

    Mhmm, brakuje mi trochę pomysłów, spróbuj zamienić N75 z N18 i zlogować 011. Jak nie to zrzucaj katalizator. Ciężko jest coś powiedzieć jak nie ma się samochodu przed sobą i nie wiadomo jak to jest poskładane.

  • #7 19 Cze 2015 17:23
    TuneR1984
    Poziom 9  

    Masz rację, trochę wróżenie z fusów :) Dzisiaj zrobiłem 300km i od niskich obrotów ciężko się zbiera i pod koniec brakuje mocy. Zobaczymy co da wywalenie katalizatora.

  • #8 19 Cze 2015 18:01
    pitool
    Poziom 29  

    Zobacz w kanale 23 jakie masz bipy

  • #9 19 Cze 2015 20:32
    bearq
    Poziom 35  

    TuneR1984 napisał:
    Masz rację, trochę wróżenie z fusów :) Dzisiaj zrobiłem 300km i od niskich obrotów ciężko się zbiera i pod koniec brakuje mocy. Zobaczymy co da wywalenie katalizatora.
    \
    To wychodzi z logów, nie ściągaj katalizatora na razie.


    Moderowany przez domex32:


    Za następną taką poradę, będzie nagroda.

    Cytat:
    Skróć sztangę o jakieś dwa obroty i zloguj ponownie 011.

  • #10 19 Cze 2015 20:55
    domex32
    Moderator Samochody

    @TuneR1984

    Zrób logi na wolnych grup 001 004 013 023 i wstaw na forum.

  • #11 20 Cze 2015 15:45
    TuneR1984
    Poziom 9  

    Podrzucam. były one wykonane na starym czujniku ciśnienia doładowania.

    BASIC SETTINGS:
    Grupa 003: http://vaglog.pl/log_221564.html
    Grupa 004: http://vaglog.pl/log_221565.html
    Grupa 011: http://vaglog.pl/log_221566.html

    STATYCZNE:
    Grupa 023: http://vaglog.pl/log_221563.html
    Grupa 013: http://vaglog.pl/log_221562.html
    Grupa 004: http://vaglog.pl/log_221561.html
    Grupa 018: http://vaglog.pl/log_221560.html
    Grupa 001: http://vaglog.pl/log_221559.html

  • Pomocny post
    #12 20 Cze 2015 16:16
    domex32
    Moderator Samochody

    Do sprawdzenia, ciśnienie pompy paliwa w zbiorniku, ciśnienie pompy tandemowej na głowicy, następnie wtryski do sprawdzenia, albo ktoś Ci włożył wtryski od 115-stki lub 130.

    Pompa 0,8 bara na filtrze.

    Tandem od 3,5 bara na wolnych do 7 bar przy 4 tys. obrotów.


    Katalizator, zostaw w spokoju, to nie jego wina.

  • Pomocny post
    #13 20 Cze 2015 19:22
    Falubaz1

    Specjalista grupy V.A.G.

    Jak dla mnie albo ktoś grzebał coś w wtryskach albo zdrowo zabity filtr paliwa.

  • #14 21 Cze 2015 16:42
    TuneR1984
    Poziom 9  

    Dzięki za naprowadzenie na układ zasilania. W tygodniu pomierzymy ciśnienia, sprawdzę przy okazji sprężanie w silniku.

    Dodano po 26 [minuty]:

    Jeszcze jedno pytanie do @domex32:
    Jak sprawdzić ciśnienie na tandem pompie? Gdzie się wpiąć? Jak podłączyć się pod wyjście?

    Dodano po 1 [minuty]:

    @falubaz1 filtr paliwa (ten przy silniku) wymieniony rok temu. Ropa tankowana klasy premium, nie czerwona :D

  • Pomocny post
    #15 21 Cze 2015 17:21
    domex32
    Moderator Samochody

    Zaślepka na imbus 6 wykręć i w jej miejsce wkrecamy manometr. W tandempompie nie daleko króćca powrotu paliwa.

  • #16 21 Cze 2015 21:07
    pitool
    Poziom 29  

    TuneR1984 napisał:
    Jak sprawdzić ciśnienie na tandem pompie? Gdzie się wpiąć? Jak podłączyć się pod wyjście?
    Jak już będziesz sprawdzał to tylko manometrem glicerynowym,bo zwykły lata po 2 bary na -\+

  • #17 21 Cze 2015 22:39
    Falubaz1

    Specjalista grupy V.A.G.

    TuneR1984 napisał:
    @falubaz1 filtr paliwa (ten przy silniku) wymieniony rok temu. Ropa tankowana klasy premium, nie czerwona :D
    To ja ci mogę przyrzec że filtr np.Boscha - tankowane Orlen,Shell na zmianę- potrafi paść po roku czasu. Takich przypadków ostatnio miałem od groma.

  • #18 25 Cze 2015 19:32
    TuneR1984
    Poziom 9  

    Sprawdziliśmy ciśnienia i tak:
    - pompa paliwa 0,8. Zapobiegawczo wyjęta z baku i wyczyszczona, brudu znikoma ilość,
    - vacumpompa 3,5 na niskich i 7 przy 4000 rpm

    Zonk wyszedł z ustawieniem rozrządu, okazało się, że jest przestawiony o jeden ząbek. Po ustawieniu rozrządu sprawdziliśmy sprężanie w silniku i tak:
    - I 28
    - II 30
    - III 30
    - IV 31

    Czyli jak na 275tys km źle nie jest. Jednak po oględzinach wałka rozrządu widać, że jest już zmęczony.

    Jazda próbna pokazała, że ustawienie rozrządu na blokady pomogła i auto z niskich obrotów lepiej idzie, ale dalej góra słabuje. Logi postaram się zrobić w weekend.

    Kolejny krok najpewniej wałek rozrządu...

  • #20 26 Cze 2015 21:09
    TuneR1984
    Poziom 9  

    Zrobiłem świeżutkie logi po przestawieniu rozrządu:

    DYNAMICZNE:
    Grupa 001, 004: http://vaglog.pl/log_222891.html
    Grupa 001: http://vaglog.pl/log_222892.html
    Grupa 003, 008, 011: http://vaglog.pl/log_222893.html
    Grupa 004: http://vaglog.pl/log_222894.html
    Grupa 008: http://vaglog.pl/log_222895.html
    Grupa 003: http://vaglog.pl/log_222896.html
    Grupa 010: http://vaglog.pl/log_222897.html
    Grupa 011, 010: http://vaglog.pl/log_222898.html
    Grupa 011: http://vaglog.pl/log_222899.html

    STATYCZNE:
    Grupa 023: http://vaglog.pl/log_222890.html
    Grupa 018: http://vaglog.pl/log_222889.html
    Grupa 013: http://vaglog.pl/log_222888.html
    Grupa 004: http://vaglog.pl/log_222887.html
    Grupa 001: http://vaglog.pl/log_222886.html

    BASIC SETTINGS:
    Grupa 011: http://vaglog.pl/log_222885.html
    Grupa 003: http://vaglog.pl/log_222884.html
    Grupa 004: http://vaglog.pl/log_222883.html

    Subiektywne odczucia wskazują na lekką poprawę.

  • #21 26 Cze 2015 22:35
    polonez15
    Poziom 32  

    Synchronizacja rozrządu skopana, ustawić kołem rozrządu jak najbliżej 0. Jak będzie lepiej to popróbuj -0.6 do -1.1 i powinno być ok.

  • #22 08 Lip 2015 21:59
    TuneR1984
    Poziom 9  

    Drążę temat dalej. Podpięliśmy turbo "na krótko" tylko przez N75 od razu do turbiny odpinając EGR i zlogowaliśmy:

    BASIC SETTINGS:
    Grupa 011: http://vaglog.pl/log_224355.html

    DYNAMICZNE:
    Grupa 011: http://vaglog.pl/log_224353.html
    Grupa 010: http://vaglog.pl/log_224352.html

    Dół wrócił, turbo wstaje wcześniej, ale powyżej 3200 obrotów jest odczuwalny spadek.
    Coś ciągle nie tak ze sterowaniem podciśnieniem...czujnik N75 jest nowy (produkcja 05 2015)...czy może być, że wiązka przewodów do czujnika jest uszkodzona? Jakie byłyby objawy gdyby były zamienione wtyczki pomiędzuy N75 a N18 bo kto wie czy one nie są źle podłączone?

    Dzięki za cierpliwość:)

  • #23 09 Lip 2015 19:07
    polonez15
    Poziom 32  

    N75 to zawór wykonawczy a nie czujnik. Gdyby był źle podpięty to by logi były złe. Nikt w sofcie nie grzebał? Zarzuć dynamiczny grupy 3 i 8.

  • #24 10 Lip 2015 12:33
    TuneR1984
    Poziom 9  

    Zlogowaliśmy tylko 11 i 10 grupę bo zaraz wskoczyłby Check, także 3 i 8 nie mam.

    Co do softu....może być podejrzany. Jak sprawdzić "fabryczność" softu? Da się jakoś?

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME