Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Diagnostyka Ford Tranzit 2.5 1996r. lm 327

18 Cze 2015 10:00 1239 24
  • Poziom 12  
    Witam czy jest możliwość diagnozy tego samochodu interfejsem lm327.
  • Poziom 12  
    A jaki interfejs polecasz za rozsądne pieniądze.
  • Poziom 12  
    Odczytałem taki błąd.
    P1190 - Kalibracja Opornik poza zasięgiem
    co jest nie tak.
  • Poziom 12  
    Problem polega na tym że u mnie niema żadnego kabelka który idzie do wtrysku.
  • Poziom 24  
    leonov napisał:
    Nie, nie ma takiej mozliwości. :idea:



    Myślę że jest to możliwe, napewno silnik, należy użyć tylko dobrego programu do ELM-a.
    Nie wiem co można odczytać bo nigdy nie podłączałem się do Transita z tego roku.

    Diagnostyka Ford Tranzit 2.5 1996r. lm 327
  • Poziom 41  
    Z info o programie "Oprogramowanie OBD2 dołączone do interfejsu umożliwia w diagnostyce silnika:Czyta i kasuje bledy DTC we wszystkich samochodach z OBD2" , natomiast standard OBD2 obowiązuje od :
    "System OBDII jest obowiązującym standardem w samochodach :
    sprzedawanych po 1 stycznia 1996 w USA
    sprzedawanych po 1 stycznia 2001 w Unii Europejskiej
    sprzedawanych po 1 stycznia 2002 w Polsce
    z silnikiem diesla sprzedawanych po 1 stycznia 2003"

    Więc do pracy programu potrzebny jest multiplexer, lub ich dedykowany interfejs MPM-COM.
  • Poziom 24  
    leonov napisał:

    Więc do pracy programu potrzebny jest multiplexer, lub ich dedykowany interfejs MPM-COM.



    Troche nie tak, w transicie jest zwykle gniazdo obd2, ale
    Do komunikacji z silnikiem maxiecu nie wykorzystuje protokolu obd2.
    Do komunikacji z absem wystarczy podpiác sie pod pin tam gdzie jest pin abs, bez multiplepksera.

    Nota od producenta

    http://maxiecu.com.pl/lista,31,pl.html patrz transit2

    Czyli zostajemy przy elm327 + program maxiecu / Ford



    Korzystam z tego kabla mpmcom i programu w wersji full wiec wiem o czym pisze.
  • Poziom 24  
    Ja mam mpmcom wiec nie ma problemu ,
    wczesniej uzywajác elm jesli chcialem przeczytac cos tylko z jednego modulu pobilem przeplotke za kostká.
  • Poziom 12  
    Ja kupiłem DS150E I czyta błędy i je kasuje tylko ten to zmora. No i jeszcze błędy z czujnika temperatury ale z tym sobie poradzę .

    Dodano po 3 [minuty]:

    Jeszcze dopisze jest w tym aucie pompa delphi która była wymieniona auto zapali ale chodzi w trybie awarii .
    maksymalne obroty to 2500 .
  • Pomocny post
    Poziom 30  
    serwis11 napisał:
    Jeszcze dopisze jest w tym aucie pompa delphi która była wymieniona auto zapali ale chodzi w trybie awarii .
    maksymalne obroty to 2500 .

    I tu jest pies pogrzebany.
    serwis11 napisał:
    Odczytałem taki błąd.
    P1190 - Kalibracja Opornik poza zasięgiem
    co jest nie tak.

    We wtyczce pompy jest specjalny opornik kalibracyjny.
    W komputerze diagnostycznym trzeba sprawdzić kod tego opornika. A potem w dokumentacji jaką ma mieć oporność. Jak wymienisz go na prawidłowy, to wykasujesz błędy i silnik będzie kręcił powyżej 2500 obrotów.
  • Poziom 12  
    Jak w komputerze diagnostycznym sprawdzić ten kod.
  • Poziom 27  
    Transit 2,5 1996 rok? To jest system wtryskowy Lucas Epic z pompą Lucas.
    Generalnie uniwersalne testery najczęściej nie czytają tego systemu lub czytają wywalając dane od czapy - dedykowane są do niego specjalne testery FDS2000 lub NGS. Kiedyś któryś z kolegów (czy nie kol. podawał na Elektrodzie jeszcze inny nowszy tester który kuma Epica.

    Link do przetłumaczonej instrukcji http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=112144 - tam podane są kolejne linki do oryginalnych instrukcji w pdf-ie w jęz. angielskim.

    Opornik kalibrujący w Epicu jest w pompie - piny 8 - 9 gniazda pompy. W podanej instrukcji post #20 jest wymieniony błąd 1190 faktycznie jako "Calibrating resistance" czyli opornik kalibrujący, ale niestety nie podają prawidłowych parametrów. Piszą: wyślij pompę do Lucasa...

    Natomiast w linku http://www.giordanobenicchi.it/tecnica%20camper/EpicServiceManual.pdf na stronie 17 opisana jest procedura sprawdzanie opornika, a parametry podano w tabeli na str. 38.
  • Poziom 30  
    serwis11 napisał:
    Jak w komputerze diagnostycznym sprawdzić ten kod.

    Ja to czytam Laser 2000 firmy Lucas [ jedyny dobry tester do Epica ].
  • Poziom 27  
    No właśnie to chyba ty pisałeś o tym testerze...
  • Poziom 30  
    wojciechjanusz napisał:
    No właśnie to chyba ty pisałeś o tym testerze...

    W linku, który podałeś wyraźnie jest napisane tylko Laser 2000.
    serwis11 napisał:
    Jak w komputerze diagnostycznym sprawdzić ten kod.

    Jaki komputer to jeszcze czyta, tego nie wiem.
    Może na ten temat wypowie się :
    wojciechjanusz napisał:
    dedykowane są do niego specjalne testery FDS2000 lub NGS.
  • Poziom 27  
    dizba napisał:
    W linku, który podałeś wyraźnie jest napisane tylko Laser 2000.
    Dalej podane są inne... Laser2000 to ja dopisałem po (chyba twoim) wpisie na Elektrodzie - teraz sobie przypominam.

    FDS2000 sprawdza się w Epicu 1991-1994 (pojazdy przed OBD2).
    Instrukcja wymienia również fordowskiego NGS - późniejsze modele..

    Natomiast Anglicy ma swoim forum Transita piszą, że dobrze się sprawdza SYKES PICKAVANT ACR (???).

    Z tego co mi mówił kumaty w Epicu diagnosta, największym problemem Epica w diagnozowaniu nie jest sczytanie błędów, tylko nieprawidłowe ich zapisywanie w pamięci: system wywala błędy od czapy choćby np przy nieprawidłowym ciśnieniu wewnętrznym: winny jest zawór upustowy, a pokazywany jest błąd nastawników. Podobnie przy zapowietrzeniu. Itd, itd.
    Być może stąd powstała opinia o nieprawidłowym czytaniu błędów Epica przez uniwersalne testery.
  • Poziom 12  
    Sprawdziłem ten opornik i wszystko jest niby ok .
    Mam jeszcze jedno dziwny objaw po wyłączeniu auta jeszcze chodzi około 10sekund.
    Czy może być to związane z tym opornikiem.
  • Poziom 27  
    serwis11 napisał:
    Sprawdziłem ten opornik i wszystko jest niby ok .
    Mam jeszcze jedno dziwny objaw po wyłączeniu auta jeszcze chodzi około 10sekund.
    Czy może być to związane z tym opornikiem.
    Oj.... Trzeba było od razu tak mówić. Opornik nic do tego nie ma.
    Jest zwalony zawór start-stop, konkretnie twornik z gumką na końcu. Są do kupienia zamienniki, w podanym przeze mnie wątku masz podane jedne z wielu namiarów. Nie pomyl się, w modelach 1991-1994 były inne i potem inne.
    Zawór jest zlokalizowany z tyłu pompy (od strony wtyku), pod plastikowa osłoną. Jest zespolony z zaworem dawki wtrysku. Wymiana prosta.