Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Diagnostyka Ford Tranzit 2.5 1996r. lm 327

serwis11 18 Jun 2015 10:00 1398 24
Texa Poland
  • #1
    serwis11
    Level 12  
    Witam czy jest możliwość diagnozy tego samochodu interfejsem lm327.
  • Texa Poland
  • Helpful post
    #2
    leonov
    Level 42  
    Nie, nie ma takiej mozliwości. :idea:
  • Texa Poland
  • #3
    serwis11
    Level 12  
    A jaki interfejs polecasz za rozsądne pieniądze.
  • #4
    leonov
    Level 42  
    Najtaniej wyjdzie uniwersalny DS150 lub CDP+ (w sumie to to samo).
  • #5
    serwis11
    Level 12  
    Odczytałem taki błąd.
    P1190 - Kalibracja Opornik poza zasięgiem
    co jest nie tak.
  • #6
    leonov
    Level 42  
    Dla mazdy jest to "Uszkodzony obwod rezystora kalibrujacego- rezystor kalibrujacy to jest ten krociotki przewod pomiedzy wiazka a wtryskiwaczem" .
    NIe jestem pewny czy dla forda będzie to samo.
  • #7
    serwis11
    Level 12  
    Problem polega na tym że u mnie niema żadnego kabelka który idzie do wtrysku.
  • #8
    leonov
    Level 42  
    Problem, bo specyficzne kody producenta u każdego może znaczyć coś innego, Opel ma P1190 usterka w obwodzie czujnika ciśnienia na szynie common rail.
  • #9
    starter55
    Level 24  
    leonov wrote:
    Nie, nie ma takiej mozliwości. :idea:



    Myślę że jest to możliwe, napewno silnik, należy użyć tylko dobrego programu do ELM-a.
    Nie wiem co można odczytać bo nigdy nie podłączałem się do Transita z tego roku.

    Diagnostyka Ford Tranzit 2.5 1996r. lm 327
  • #10
    leonov
    Level 42  
    Z info o programie "Oprogramowanie OBD2 dołączone do interfejsu umożliwia w diagnostyce silnika:Czyta i kasuje bledy DTC we wszystkich samochodach z OBD2" , natomiast standard OBD2 obowiązuje od :
    "System OBDII jest obowiązującym standardem w samochodach :
    sprzedawanych po 1 stycznia 1996 w USA
    sprzedawanych po 1 stycznia 2001 w Unii Europejskiej
    sprzedawanych po 1 stycznia 2002 w Polsce
    z silnikiem diesla sprzedawanych po 1 stycznia 2003"

    Więc do pracy programu potrzebny jest multiplexer, lub ich dedykowany interfejs MPM-COM.
  • #11
    starter55
    Level 24  
    leonov wrote:

    Więc do pracy programu potrzebny jest multiplexer, lub ich dedykowany interfejs MPM-COM.



    Troche nie tak, w transicie jest zwykle gniazdo obd2, ale
    Do komunikacji z silnikiem maxiecu nie wykorzystuje protokolu obd2.
    Do komunikacji z absem wystarczy podpiác sie pod pin tam gdzie jest pin abs, bez multiplepksera.

    Nota od producenta

    http://maxiecu.com.pl/lista,31,pl.html patrz transit2

    Czyli zostajemy przy elm327 + program maxiecu / Ford



    Korzystam z tego kabla mpmcom i programu w wersji full wiec wiem o czym pisze.
  • #12
    leonov
    Level 42  
    starter55 wrote:
    Do komunikacji z absem wystarczy podpiác sie pod pin tam gdzie jest pin abs, bez multiplepksera.
    Ale jak ? recznie czy robi to interfejs ? czy jest jakaś "przelotka" do podłączenia ?
  • #13
    starter55
    Level 24  
    Ja mam mpmcom wiec nie ma problemu ,
    wczesniej uzywajác elm jesli chcialem przeczytac cos tylko z jednego modulu pobilem przeplotke za kostká.
  • #14
    leonov
    Level 42  
    starter55 wrote:
    Ja mam mpmcom wiec nie ma problemu
    Właśnie o to mi chodziło, MPCOM ma wbudowany multiplexer, do ELM trzeba albo "przelotki" pod konkretna marę, albo multiplexer zewnętrzny.
  • #15
    serwis11
    Level 12  
    Ja kupiłem DS150E I czyta błędy i je kasuje tylko ten to zmora. No i jeszcze błędy z czujnika temperatury ale z tym sobie poradzę .

    Dodano po 3 [minuty]:

    Jeszcze dopisze jest w tym aucie pompa delphi która była wymieniona auto zapali ale chodzi w trybie awarii .
    maksymalne obroty to 2500 .
  • #16
    leonov
    Level 42  
    Chodzi o to że interfejs sam nie załatwi sprawy, wejdź w parametry "live" i przeglądaj, może zobaczysz co jest nie tak.
  • Helpful post
    #17
    dizba
    Level 32  
    serwis11 wrote:
    Jeszcze dopisze jest w tym aucie pompa delphi która była wymieniona auto zapali ale chodzi w trybie awarii .
    maksymalne obroty to 2500 .

    I tu jest pies pogrzebany.
    serwis11 wrote:
    Odczytałem taki błąd.
    P1190 - Kalibracja Opornik poza zasięgiem
    co jest nie tak.

    We wtyczce pompy jest specjalny opornik kalibracyjny.
    W komputerze diagnostycznym trzeba sprawdzić kod tego opornika. A potem w dokumentacji jaką ma mieć oporność. Jak wymienisz go na prawidłowy, to wykasujesz błędy i silnik będzie kręcił powyżej 2500 obrotów.
  • #18
    serwis11
    Level 12  
    Jak w komputerze diagnostycznym sprawdzić ten kod.
  • #19
    wojciechjanusz
    Level 27  
    Transit 2,5 1996 rok? To jest system wtryskowy Lucas Epic z pompą Lucas.
    Generalnie uniwersalne testery najczęściej nie czytają tego systemu lub czytają wywalając dane od czapy - dedykowane są do niego specjalne testery FDS2000 lub NGS. Kiedyś któryś z kolegów (czy nie kol. podawał na Elektrodzie jeszcze inny nowszy tester który kuma Epica.

    Link do przetłumaczonej instrukcji http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=112144 - tam podane są kolejne linki do oryginalnych instrukcji w pdf-ie w jęz. angielskim.

    Opornik kalibrujący w Epicu jest w pompie - piny 8 - 9 gniazda pompy. W podanej instrukcji post #20 jest wymieniony błąd 1190 faktycznie jako "Calibrating resistance" czyli opornik kalibrujący, ale niestety nie podają prawidłowych parametrów. Piszą: wyślij pompę do Lucasa...

    Natomiast w linku http://www.giordanobenicchi.it/tecnica%20camper/EpicServiceManual.pdf na stronie 17 opisana jest procedura sprawdzanie opornika, a parametry podano w tabeli na str. 38.
  • #20
    dizba
    Level 32  
    serwis11 wrote:
    Jak w komputerze diagnostycznym sprawdzić ten kod.

    Ja to czytam Laser 2000 firmy Lucas [ jedyny dobry tester do Epica ].
  • #21
    wojciechjanusz
    Level 27  
    No właśnie to chyba ty pisałeś o tym testerze...
  • #22
    dizba
    Level 32  
    wojciechjanusz wrote:
    No właśnie to chyba ty pisałeś o tym testerze...

    W linku, który podałeś wyraźnie jest napisane tylko Laser 2000.
    serwis11 wrote:
    Jak w komputerze diagnostycznym sprawdzić ten kod.

    Jaki komputer to jeszcze czyta, tego nie wiem.
    Może na ten temat wypowie się :
    wojciechjanusz wrote:
    dedykowane są do niego specjalne testery FDS2000 lub NGS.
  • #23
    wojciechjanusz
    Level 27  
    dizba wrote:
    W linku, który podałeś wyraźnie jest napisane tylko Laser 2000.
    Dalej podane są inne... Laser2000 to ja dopisałem po (chyba twoim) wpisie na Elektrodzie - teraz sobie przypominam.

    FDS2000 sprawdza się w Epicu 1991-1994 (pojazdy przed OBD2).
    Instrukcja wymienia również fordowskiego NGS - późniejsze modele..

    Natomiast Anglicy ma swoim forum Transita piszą, że dobrze się sprawdza SYKES PICKAVANT ACR (???).

    Z tego co mi mówił kumaty w Epicu diagnosta, największym problemem Epica w diagnozowaniu nie jest sczytanie błędów, tylko nieprawidłowe ich zapisywanie w pamięci: system wywala błędy od czapy choćby np przy nieprawidłowym ciśnieniu wewnętrznym: winny jest zawór upustowy, a pokazywany jest błąd nastawników. Podobnie przy zapowietrzeniu. Itd, itd.
    Być może stąd powstała opinia o nieprawidłowym czytaniu błędów Epica przez uniwersalne testery.
  • #24
    serwis11
    Level 12  
    Sprawdziłem ten opornik i wszystko jest niby ok .
    Mam jeszcze jedno dziwny objaw po wyłączeniu auta jeszcze chodzi około 10sekund.
    Czy może być to związane z tym opornikiem.
  • #25
    wojciechjanusz
    Level 27  
    serwis11 wrote:
    Sprawdziłem ten opornik i wszystko jest niby ok .
    Mam jeszcze jedno dziwny objaw po wyłączeniu auta jeszcze chodzi około 10sekund.
    Czy może być to związane z tym opornikiem.
    Oj.... Trzeba było od razu tak mówić. Opornik nic do tego nie ma.
    Jest zwalony zawór start-stop, konkretnie twornik z gumką na końcu. Są do kupienia zamienniki, w podanym przeze mnie wątku masz podane jedne z wielu namiarów. Nie pomyl się, w modelach 1991-1994 były inne i potem inne.
    Zawór jest zlokalizowany z tyłu pompy (od strony wtyku), pod plastikowa osłoną. Jest zespolony z zaworem dawki wtrysku. Wymiana prosta.