Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat IBIZA 6J 1.4TDI - Kodowanie tempomatu

18 Cze 2015 13:39 3243 8
  • Poziom 9  
    Cześć

    Poszukuję informacji o kodowaniu tempomatu w samochodzie jak w tytule.

    W VCDS brak podpowiedzi do kodowania w module silnika. Silnik kodowany krótkim kodem . Nie ma możliwości również zakodować za pomocą "loginu" 11463 oraz 16167 bo nie ma tej opcji. kodowanie w MCE długie z podpowiedziami więc jest OK.

    Będę wdzięczny za jakieś wskazówki.

    Pozdrowienia
  • Poziom 33  
    Sprawdź numer modułu centralnej elektryki czy początek masz 6Q2 jeśli tak ten moduł nie obsługuję manetki tempomatu.
  • Poziom 9  
    to jest Ibiza 6j więc MCE ma numer 6R0 937 087, wymieniony został wcześniej bo poprzedni nie obsługiwał tempomatu,
  • Poziom 33  
    Aktywowałeś w silniku wpisując Login 11463 i tyle powinno działać. Sprawdź jeszcze w silniku bloki pomiarowe:
    -6 pole 2 -odpowiada za przełączniki pedału hamulca i sprzęgła (pierwsza cyfra 1/0 odpowiada za pedał sprzęgła ,druga i trzecia za hamulec ) powinny się zmieniać po naciśnięciu.

    pole 3
    1 cyfra -uruchomienie pedału sprzęgła
    2 cyfra -uruchomienie pedału hamulca
    3 cyfra - przycisk '+' na manetce tempomatu
    4 cyfra - przycisk '-' na manetce tempomatu
    6 cyfra - włącznik tempomatu na manetce

    pole 4 tu powinieneś mieć 0 albo 1 w zależności od pozycji przełącznika aktywacji tempomatu. Jak jest 255 to brak aktywacji tempomatu w ECU.

    Najczęściej padnięty jest czujnik pedału sprzęgła lub sama manetka.
  • Poziom 9  
    Dalej jest problem , sprawdziłem wiązkę na zgodność ze schematem oraz połączenia na pinach ( bo czasem się zdarza że terminal wciśnięty a styku nie ma) u mnie wszystko działa i puszcza prąd. Manetka się odezwała w blokach pomiarowych w silniku, ale nie daje do końca sygnałów które powinna, zmiany na bitach tylko częściowo pokrywają się ze schematem , tempomat zakodowany loginem który podałeś. Dodatkowo zakodowany w MCE. Dalej nie działa.
    Wywala błąd 050210- U0422 Implausible Data received from BCM , pojawia się on tylko przy wciśnięciu przycisku SET na tempomacie. Do silnika wpiąłem się we właściwy pin T94/59 bo taki jest wymagany dla EDC17U01 w 1.4TDI. Zasilanie manetki pociągnięte z bezpiecznika SB10 , dioda półprzewodnikowa przylutowana poprawnie, a dalej nie działa.W uwaloną manetkę nie chce mi się wierzyć ... kodowania raczej stawiam że dobre. Zastanawia mnie czy były manetki z inną pinologią ? Bo moja ETKA podaje inny numer manetki dla tego auta niż mam. moja to 7H0953503GJ , a z ETKI 7H0953513XY

    Troche mi witki opadły :( auto naprawdę cięzkie w rezaniu bo wszędzie ciasno jak cholera i godzina pracy przy nim to jak dobry WuEf ;) Dzięki za pomoc i liczę na jakieś nowe pomysły. Pozdrowienia
  • Poziom 33  
    To co się nie pokrywa?
  • Poziom 33  
    No i nie zatwierdzisz prędkości tempomat nie odpali. Tu masz problem. manetka do przejrzenia. Przycisk set i rest musi działać do pracy tempomatu bo nimi zatwierdzasz prędkość.
  • Poziom 9  
    A orientujecie się czy moga być w tych manetkach które podałem wyżej rożnice w pinologi?