Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Laguna 2 1.8 16v - Rozrząd.

19 Cze 2015 01:46 10998 38
  • Poziom 28  
    Witam. Jestem w trakcie wymiany rozrządu (LagunaII 1.8 16V.). Po zdjęciu zaślepek wałków i ustawieniu ich nacięciami do dołu, zablokowanym wale korbowym i tłoku w pierwszym cylindrze w gmp, nie można założyć blokady wałków. Nacięcia w wałkach nie są w jednej osi, przesunięcie ok. 2mm. Mam pewne podejrzenia. A co wy koledzy o tym myślicie?
  • Poziom 31  
    Musisz popuścić kółka na wałkach i dalej robić swoje.
  • Poziom 34  
    Nacięcie w wałkach na godzinie 3-ej ,wał blokujemy wykręcając zaślepkę po prawej stronie silnika i w to miejsce wkładamy śrubę o długości 49,1 mm.
  • Poziom 18  
    Zdejmij pasek
    KZFR dokręcaj po jego założeniu
  • Poziom 28  
    Witam i dziękuję za odpowiedzi. Auto pochodzi od Niemca co to "płakał jak sprzedawał". Królową lawet robię pierwszy raz i z początku podejrzewałem przeskoczenie paska ale jest optycznie całkiem dobry i naciągnięty więc podejrzewam że przy skręcaniu nastąpiło przesunięcie. Nie wiem dlaczego na rysunkach zamieszczonych na różnych forach, linia nacięć na wałkach jest przesunięta z milimetr w dół po prawej stronie względem płaszczyzny głowicy, podczas gdy na logikę powinna być równolegle. Nie wiem również jak jest z kołem zębatym na wale korbowym, jedni piszą że jest na stożku inni że nie. Trochę dziwne by to było gdyby bez klina i bez stożka dwa koła trzymała jedna śruba w osi wału. Zanim cokolwiek rozbiorę to lubię wiedzieć co rozbieram. Nadmieniam że silnik chodzi cichutko i odpala bez problemu. Czy gdybym nie wymieniał rozrządu wystarczyłoby poluzowanie rolki napinającej pasek i po zablokowaniu wałków we właściwej pozycji ponownie napiąć pasek i skręcić??? Pozdrawiam.
  • Poziom 18  
    TELEWIZOREK52 napisał:
    powinna być równolegle.
    i jest
    TELEWIZOREK52 napisał:
    jest na stożku
    nie
    TELEWIZOREK52 napisał:
    Czy gdybym nie wymieniał rozrządu wystarczyłoby poluzowanie rolki napinającej pasek i po zablokowaniu wałków we właściwej pozycji ponownie napiąć pasek i skręcić???
    nie, jeszcze wał
  • Poziom 28  
    wikia55 napisał:
    TELEWIZOREK52 napisał:
    powinna być równolegle.
    i jest
    Właśnie w tym problem że nie jest.
    wikia55 napisał:
    Czy gdybym nie wymieniał rozrządu wystarczyłoby poluzowanie rolki napinającej pasek i po zablokowaniu wałków we właściwej pozycji ponownie napiąć pasek i skręcić???
    nie, jeszcze wał
    Żebyśmy się dobrze zrozumieli, wał już mam zablokowany we właściwej pozycji śrubą obok bagnetu. Czy masz na myśli przesunięcie samego koła zębatego względem wału korbowego?
  • Poziom 39  
    Masz rozciągnięty pasek, zużyte koła. Tłok pierwszego cylindra ma być w GMP, nacięcia na wałkach zgodnie z płaszczyzną głowicy. Tak składasz nowy rozrząd, więc nie bardzo wiem czego szukasz?
  • Poziom 18  
    TELEWIZOREK52 napisał:
    Właśnie w tym problem że nie jest.
    wikia55 napisał:
    Zdejmij pasek
    TELEWIZOREK52 napisał:
    Żebyśmy się dobrze zrozumieli,
    czytaj co piszę
    TELEWIZOREK52 napisał:
    śrubą
    jaką śrubą??????
    To bolec!!!
  • Poziom 28  
    Panowie, dostałem info że rozrząd był zmieniany we wrześniu ubiegłego roku więc niepotrzebnie kupiłem nowy. Problemem jest tylko to że po zablokowaniu wału korbowego (tłok pierwszego cyl. w GMP) nie można włożyć blokady wałków rozrządu ponieważ nacięcia na wałkach nie są w jednej linii, jest leciutkie przesunięcie uniemożliwiające włożenie blokady. Dlatego wydawało mi się że wystarczy poluzować pasek, ustawić właściwie koła rozrządu za pomocą blokady i ponownie naciągnąć i skręcić.
    Kol. Wikia, wiem że to bolec. Bolec zakończony z drugiej strony gwintem który się wkręca w blok. Po prostu nie chciałem rozmydlać tematu opisując "wkręcany bolec".
  • Poziom 18  
    TELEWIZOREK52 napisał:
    zakończony z drugiej strony gwintem
    NIE!!!!
  • Moderator Samochody
    TELEWIZOREK52 napisał:
    Problemem jest tylko to że po zablokowaniu wału korbowego (tłok pierwszego cyl. w GMP) nie można włożyć blokady wałków rozrządu ponieważ nacięcia na wałkach


    Koła wałów rozrządu są przykręcone śrubami do wałków, jak będziesz miał zdjęty pasek, włóż blokadę w wałki, następnie poluzuj koła wałków, załóż pasek, napnij rozrząd, dokręć koła wałków, następnie dokręć koło wału, zrób wałem dwa obroty i zamontuj blokady, muszą pasować, proste.

    Stożków nigdzie nie ma, klinów też, koła są dokręcane do płaszczyzn czołowych i po poluzowaniu śrub będą się dowolnie obracać.
  • Poziom 28  
    wikia55 napisał:
    TELEWIZOREK52 napisał:
    zakończony z drugiej strony gwintem
    NIE!!!!
    Mam przed nosem taki jak tu po prawej stronie.http://hartphp.com.pl/katalog/?id=katalog&category_id=672 Wykręcam śrubę z bloku silnika i w to miejsce WKRĘCAM tą śrubę/bolec czy jak go tam zwał. Żeby było jasne, tylko do ustalenia położenia wału korbowego.
    domex32 napisał:
    Stożków nigdzie nie ma, klinów też, koła są dokręcane do płaszczyzn czołowych i po poluzowaniu śrub będą się dowolnie obracać.
    No właśnie. Przez 40 parę lat wymieniłem kilkadziesiąt rozrządów (wiem że mało widziałem) nie jestem mechanikiem ale zawsze spotykałem się z jakimiś znakami, klinami itp. Dlatego dziwię się jak jedna śruba w osi wału korbowego jest w stanie utrzymać dwa koła (pasowe i zębate) nie powodując ich a głównie zębatego względem wału korbowego. Mieli koledzy przypadki ich samoczynnego obrócenia w trakcie eksploatacji?? Stąd moje dociekanie, czy w moim przypadku nastąpiło gdzieś samoczynne przesunięcie? Czy popełniono błąd przy zakładaniu? Zwłaszcza że Niemiec sam wymieniał a nie w serwisie. Mam nadzieję że nikogo jeszcze nie zdenerwowałem. Pozdrawiam
  • Poziom 18  
    TELEWIZOREK52 napisał:
    WKRĘCAM tą śrubę/
    ile razy mam pisać nie wkręcasz!!!
    Wkładasz tylko bolec o długości 49mm, fi 8mm
  • Moderator Samochody
    TELEWIZOREK52 napisał:
    Dlatego dziwię się jak jedna śruba w osi wału korbowego jest w stanie utrzymać dwa koła


    Przy zastosowaniu nowej śruby o prawidłowej siły przy dokręcaniu, odtłuszczając przy tym koło i wał, musi trzymać.

    TELEWIZOREK52 napisał:
    tąd moje dociekanie, czy w moim przypadku nastąpiło gdzieś samoczynne przesunięcie? Czy popełniono błąd przy zakładaniu? Zwłaszcza że Niemiec sam wymieniał a nie w serwisie. Mam nadzieję że nikogo jeszcze nie zdenerwowałem


    Na to pytanie @manta odpowiedział dość wyczerpująco
    manta napisał:
    Masz rozciągnięty pasek, zużyte koła.
    .

    Jeśli nie wierzysz, przyjmij uszkodzone KZFR lub błąd przy montażu poprzedniego rozrządu.
  • Poziom 28  
    wikia55 napisał:
    ile razy mam pisać nie wkręcasz!!!
    Wkładasz tylko bolec o długości 49mm, fi 8mm
    Czyli to przypadek że w serwisowym zestawie do blokady bolec ma na końcu gwint który przypadkowo pasuje do nagwintowanego otworu w bloku?? Bo już zgłupiałem. Ja się NIE SPIERAM tylko dociekam.
    domex32 napisał:
    lub błąd przy montażu poprzedniego rozrządu.
    To mi się wydaje najbardziej prawdopodobne. Pasek ok. 8tys km. Wiem że to o niczym nie świadczy ale jest sztywny jak drut. Na zębach KZFR nie wytarta taka cieniutka jak mgła warstwa błękitnego lakieru(?) To co panowie piszecie ja wiem. Dlaczego pytam? Bo wiem tylko teoretycznie a nigdy Laguny nie robiłem. Tak że uzbrojcie się w cierpliwość, jako zawodowcy podchodzicie z rutyną a ja dociekam. Lubię wiedzieć co robię a każde urządzenie ma jakieś kruczki o których najlepiej wiedzą ci co siedzą w kanale a nie za biurkiem.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 28  
    syrius32 napisał:
    Są zestawy blokad z kołkiem blokującym mającym na końcu gwint.

    Właśnie taki mam. Gwint M10 (jak w bloku) a kołek fi 8mm.
  • Poziom 34  
    Renault Laguna 2 1.8 16v - Rozrząd.

    Blokada ma trafić w wycięcie w wale , lepiej namierzyć jak nie ma gwintu.
  • Poziom 28  
    coperfild napisał:
    Blokada ma trafić w wycięcie w wale , lepiej namierzyć jak nie ma gwintu.
    Dlatego najpierw prętem fi 7mm wymacałem to wcięcie a następnie z wyczuciem wkręcałem blokadę. Pozdrawiam.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 28  
    Ciekawy jestem czy w Waszej praktyce trafiło się samoczynne przesunięcie koła pasowego na wale korbowym?? I komu przeszkadzały kliny na wale korbowym? Czyżby księgowemu w fabryce?? Pozdrawiam.
  • Moderator Samochody
    Trafiło się, po partaczach, potem trzeba było naprawiać głowicę.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Nie księgowi, tylko konstruktorzy.

    Takie rozwiązanie pozwala łatwiej wybrać luz na pasku, co za tym idzie precyzyjniej ustawić rozrząd.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 28  
    syrius32 napisał:
    Jak porządnie odtłuścisz miejsca współpracujące koła z wałem/wałkami i odpowiednio podokręcasz to nie ma bata, że samoistnie się przestawi.
    Właśnie tego się obawiałem. Jak się robi coś pierwszy raz (pierwszy raz ten model) lepiej tydzień pomyśleć pomimo że wychodzi wtedy drożej jak w serwisie ale ambicja bierze górę. A jaki jest właściwy moment dokręcenia tych kół na wale?? Pytam bo mam różne dane i to sporo różniące się między sobą.
  • Poziom 14  
    Wkręcana blokada wału jest do 1,4 i 1,6 do 1,5dci też. Do 1,8 i 2,0 jest wkładana bez gwintu. Przy wkładaniu blokady trzeba uważać, czy tłok jest w GMP, bo można trafić nie w wycięcie a w otwór po wyważaniu wału.
  • Poziom 28  
    Melepeta36 napisał:
    Do 1,8 i 2,0 jest wkładana bez gwintu.
    Czyli gwintowany otwór który jest w bloku mogę pominąć i od razu wsunąć pręt fi 8mm?
  • Poziom 18  
    TELEWIZOREK52 napisał:
    od razu wsunąć pręt fi 8mm?
    no!
  • Poziom 28  
    Witam po przerwie. Zbliża się urlop więc będę mógł się dalej bawić Lagunką. Mam jeszcze jedno pytanie, gdzie panowie blokujecie koło zamachowe? Znalazłem jedno miejsce (celowo nie podaję gdzie) ale posiadane blokady tam się nie mieszczą. Natomiast blokada ustalająca wał korbowy musi być jednak wkręcona w blok bo inaczej nie sięga do wcięcia w wykorbieniu wału. Z góry dziękuję.
    Silnik 1.8 16V - 2002r.
  • Poziom 31  
    Na dole ok. 2 cm. na prawo od rurki bagnetu.