Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
OptexOptex
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sterowanie multiplekserem (8051)

19 Cze 2015 17:37 732 5
  • Poziom 6  
    Witam. Jestem początkujący dlatego to pytanie się tu pojawiło. Czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć dokładnie jak sterować multiplekserem 16 kanałowym po podpięciu do mikroprocesora (8051)? Ogólną zasadę działania multipleksera znam, ale co po kolei się dzieje w mikroprocesorze i jak nim sterować to ciężko mi pojąć (jak sczytuje co sczytuje itd). Chciałbym sczytywać dzięki temu multiplekserowi numer czujnika. W zasadzie to muszę też stworzyć algorytm programu w asemblerze, i nie wiem jak do tego podejść. Już 4 raz się z tym męczę. Do multipleksera mam podłączone czujniki ruchu o wyjściu cyfrowym. Zamieszczę może tutaj jak to wygląda.

• OptexOptex
  • Poziom 6  
    Pomoże ktoś? Albo sprawdzi algorytm ?
  • OptexOptex
  • Poziom 1  
  • Poziom 6  
    Jest to projekt na zaliczenie. Musi być na tym procesorze i z takimi elementami.
    Dzięki za info.
  • Poziom 6  
    Byłem dzisiaj z tym projektem. Zmieniłem trochę algorytm który wrzucam w załączniku.
    Mam zrobić dodatkowo w algorytmie programu warunek: jakby przyszedł sygnał z dwóch czujników (czyli wysoki stan logiczny na np dwóch wejsciach muxa) , nie za bardzo wiem jak mógłbym to zrobić. Myślałem o tym że najpierw sczytać wszystkie wejścia z multipleksera gdzieś do pamięci a potem sprawdzić na których wejściach pojawił się stan wysoki i dopiero załączać alarm. Tylko jak to zawrzeć w algorytmie. Ktoś mógłby jakoś pomóc?