Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Cordoba 6L2 BBY - Falujące obroty silnika 1,4 16v BBY

sokarsg-1 19 Cze 2015 19:20 1020 2
  • #1 19 Cze 2015 19:20
    sokarsg-1
    Poziom 11  

    Witam
    Dziś zaczęły mi w mojej Cordobie w silniku 1,4 16v BBY falować obroty na biegu jałowym, spadają do 600 (silnik chce prawie zgasnąć), otwiera się na chwile przepustnica, obroty wzrastają i tak w kółku. Obroty falują też jak dodam gazu i trzymam pedał w jednej pozycji. W module silnika błędów brak jakichkolwiek. Przepustnica od góry czysta. Adaptacje dla pewności przeprowadziłem i nie pomogła na falowanie. Na tyle na ile się orientuje to czujnik temperatury działa (i na desce i w VAG temperatura się zmienia), sonda lambda działa (przynajmniej w VAG jej wartość się zmienia). Wymieniłem też jedną cewkę bo była lekko spuchnięta od góry (miałem na zapasie) nie pomogło.

    Jutro zamierzam się wziąć za samochód od rana, zacznę od wyjęcia przepustnicy i jej adaptacji, posprawdzam świece i cewki. Chciałem się was spytać co jeszcze sprawdzić?

    Czujnik temperatury ma dwa kable więc ta sama wartość co na desce to i do ECU idzie (chyba) więc to nie wina czujnika. Jest w tym silniku słynny EGR i czy falujące obroty mogą być skutkiem jego zabrudzenia?

    Samochód ma LPG ale ustawiane przeze mnie wedle sztuki (no w miarę) czyli instrukcji STAGA więc raczej ECU benzyny nie powinno się przeprogramować ale dla pewności spytam jak przywrócić mapę bezyny w ECU benzyny do ustawień fabrycznych i ogólnie ustawienia fabryczne ECU silnika?

  • Fibaro
  • #2 19 Cze 2015 19:36
    Mechatronik1504
    Poziom 11  

    silnik krokowy sprawdź



    Moderowany przez T5:

    Super porada.
    Ostrzeżenie.
    3.1.11. Zabronione jest publikowanie wpisów nie zawierających merytorycznej treści, zawierających szkodliwe porady, porady nie będące próbą rozwiązania problemu oraz publikowanie identycznych wpisów następujących po sobie lub powtarzających informacje ujęte w toku dyskusji.

  • Fibaro
  • #3 20 Cze 2015 16:38
    sokarsg-1
    Poziom 11  

    Dobra czyszczenie przepustnicy od dołu (a uwalone nagarem była first i w dodatku ktoś silikonu obok uszczelki nawalił) oraz adaptacja i przejechanie się paru tak ze 2 kilometrów pomogło. Silnik z powrotem chodzi równiuteńko.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME