Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Seat Cordoba 6L2 BBY - Falujące obroty silnika 1,4 16v BBY

sokarsg-1 19 Jun 2015 19:20 3051 2
  • #1
    sokarsg-1
    Level 11  
    Witam
    Dziś zaczęły mi w mojej Cordobie w silniku 1,4 16v BBY falować obroty na biegu jałowym, spadają do 600 (silnik chce prawie zgasnąć), otwiera się na chwile przepustnica, obroty wzrastają i tak w kółku. Obroty falują też jak dodam gazu i trzymam pedał w jednej pozycji. W module silnika błędów brak jakichkolwiek. Przepustnica od góry czysta. Adaptacje dla pewności przeprowadziłem i nie pomogła na falowanie. Na tyle na ile się orientuje to czujnik temperatury działa (i na desce i w VAG temperatura się zmienia), sonda lambda działa (przynajmniej w VAG jej wartość się zmienia). Wymieniłem też jedną cewkę bo była lekko spuchnięta od góry (miałem na zapasie) nie pomogło.



    Jutro zamierzam się wziąć za samochód od rana, zacznę od wyjęcia przepustnicy i jej adaptacji, posprawdzam świece i cewki. Chciałem się was spytać co jeszcze sprawdzić?

    Czujnik temperatury ma dwa kable więc ta sama wartość co na desce to i do ECU idzie (chyba) więc to nie wina czujnika. Jest w tym silniku słynny EGR i czy falujące obroty mogą być skutkiem jego zabrudzenia?

    Samochód ma LPG ale ustawiane przeze mnie wedle sztuki (no w miarę) czyli instrukcji STAGA więc raczej ECU benzyny nie powinno się przeprogramować ale dla pewności spytam jak przywrócić mapę bezyny w ECU benzyny do ustawień fabrycznych i ogólnie ustawienia fabryczne ECU silnika?
  • #2
    Mechatronik1504
    Level 12  
    silnik krokowy sprawdź



    Moderated By T5:

    Super porada.
    Ostrzeżenie.
    3.1.11. Zabronione jest publikowanie wpisów nie zawierających merytorycznej treści, zawierających szkodliwe porady, porady nie będące próbą rozwiązania problemu oraz publikowanie identycznych wpisów następujących po sobie lub powtarzających informacje ujęte w toku dyskusji.

  • #3
    sokarsg-1
    Level 11  
    Dobra czyszczenie przepustnicy od dołu (a uwalone nagarem była first i w dodatku ktoś silikonu obok uszczelki nawalił) oraz adaptacja i przejechanie się paru tak ze 2 kilometrów pomogło. Silnik z powrotem chodzi równiuteńko.