Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

zipp neken 50 - Regulacja gaźnika, nie odpala.

artur04c 20 Cze 2015 14:19 813 6
  • #1 20 Cze 2015 14:19
    artur04c
    Poziom 18  

    Witam, mam problem z moim zippem, otóż stał chyba z półtora roku nie odpalany bo były z nim małe problemy. Teraz nadszedł na niego czas i problem jest taki, że nie odpala. Wstawiłem inny gaźnik i odpalił, ale za nic na świecie nie szło go wyregulować, obroty falowały, gasł i strasznie miał spaliny, aż w oczy piekło.
    Chcę ustawić gaźnik do ustawień fabrycznych. Ile mam wykręcić śrubkę mieszanki? na jakim ząbku ustawić iglicę ? i co tam jeszcze trzeba wyregulować? Bo jak odpali i będzie w mare chodził to wtedy dopiero przejdę do prawidłowej regulacji, teraz jest ważne żeby odpalił ;) Świeca daje ładną iskrę więc zapłon jest raczej ok. Proszę o szybką odpowiedz i pozdrawiam ;) ps. proszę również o wyrozumiałość to mój pierwszy post związanym z motocyklem.

  • #2 20 Cze 2015 17:29
    andrzej55
    Poziom 34  

    Kolego artur04c w tych pojazdach nie ma czegoś takiego jak "ustawienia fabryczne". Opis regulacji takich gaźników bardzo łatwo znaleźć w necie na forach poświęconych podobnym konstrukcjom GB, Barton, Romet, a i na elektrodzie był kilkukriotnie wałkowany.
    Muszę tylko dodać, że źle wyregulowane luzy zaworowe mogą praktycznie uniemożliwić regulację gaźnika.

  • #3 28 Cze 2015 10:54
    artur04c
    Poziom 18  

    sytuacja wygląda tak, cały czas go zalewa, iglica na najwyższym rowku (czyli najmniejsza dawka paliwa) i ciągle go zalewa, śrubka od składu mieszanki odkręcona na 2-2,5 obrotu, czasem strzeli. Odpala, ale po drastycznych metodach, czyli podgrzanie świecy :D jak świeca jest gorąca pali od buta, ale cały czas nie przepala paliwa, a jak zgaśnie i nie odpali to oznacza, że już jest zalany. Czemu go tak zalewa?

  • #4 28 Cze 2015 13:00
    buli1
    Poziom 22  

    artur04c napisał:
    Czemu go tak zalewa?

    A sprawdziłeś pływak w gaźniku?? Poziom paliwa?

  • #5 28 Cze 2015 13:04
    artur04c
    Poziom 18  

    chodzi o to, że gaźnik jest wyciągnięty ze sprawnego motoru co miał zaledwie przejechane około 500 km więc z pływakiem nie grzebałem, a ten oryginalny gaźnik miał przestawiony pływak bo jak był otwarty kranik po kilku sekundach paliwo wylewało się z przelewu to dogiąłem jedną blaszkę, że już sie nie przelewa. Nie wiem dokładnie jak ma być ustawiony pływak bo nigdzie nie mogę znaleźć instrukcji ile ma być mm przy zamkniętym, ale ile przy otwartym pływaku.

  • #6 05 Lip 2015 22:20
    tzok
    Moderator Samochody

    Wydech jest cały i oryginalny? Luzy zaworowe sprawdziłeś?

    artur04c napisał:
    czasem strzeli
    W co strzeli? W filtr czy w wydech?

  • #7 05 Lip 2015 23:39
    artur04c
    Poziom 18  

    Ustawiłem luz zaworowy zaczął odpalać, ale za nic nie szło ustawić gaźnik, miałem się tym zając, przyszedł właściciel odpalił go i zgasł i od tamtej pory nie odpala :D
    A jak ustawiłem luz zaworowy prze dwa dni odpalał bez problemu, bez różnicy czy iglica ustawiona na rowku od na samej górze, czy na przedostatnim rowku.
    Teraz jak go odpalę będę kombinował z regulacjągaźnika, bo wcześniej go zalewało, a teraz widziałem, że świeca była czarna ;)

 
Black Friday do -15%
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Ferguson