Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

laguna 2,0 8v - pękł pasek rozrządu

21 Cze 2015 15:24 2742 17
  • Poziom 7  
    Witam wszystkich. Przeglądam neta już drugi dzień i nigdzie nie mogę spotkać się z opinią na 100% pewną. Uszkodzeniu uległ pasek rozrządu, najprawdopodobniej za luźny (ocena mechanika). Czy w silniku Renault Laguna 2.0 8v po zerwaniu paska ulega uszkodzenia głowica? Doradzono mi żeby sprawdzić stan zaworów bez demontażu głowicy tj. ustawić tłoki w równym położeniu i przekręcając wałkiem rozrządu sprawdzić czy nie blokuje zaworów. Po kilku próbach stwierdziłem, że mogę swobodnie nim obracać. Czy jest to oznaka, że zawory nie uległy uszkodzeniu? Czy wystarczy zmienić rozrząd i śmigać dalej czy po prostu auto na żyletki? Dziekuję z góry za pomoc.
  • Poziom 38  
    A nie lepiej ściągnąć głowicę i zobaczyć jak to wygląda ?
  • Poziom 7  
    Właśnie w tym sęk, że nie bardzo chce mi się w to bawić. Byłoby najprościej ale z tym wiążą się już większe koszty.
  • Poziom 38  
    cnys2 napisał:
    własnie w tym sęk zeby sie w to niebardzo mi sie chce bawic.byłoby najprosciej ale z tym wiążą sie juz wieksze koszty,

    Spisałeś to auto (silnik) na żyletki... więc zobaczyć i się upewnić to chyba nie problem.
    Zawory najprawdopodobniej będą skrzywione. Trzeba sprawdzić stopień sprężania ;)
  • Poziom 7  
    Rozumiem cie bilgo ale właśnie chciałbym sobie tego oszczędzić nie mówiąc o pieniądzach. Jeśli padł tylko pasek to wiadomo, że koszty są niższe o sporą sumkę.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Jeżeli możesz kręcić wałkiem i nie blokują się one to możesz zakładać pasek i sprawdzić na sucho czy nie będzie się blokowało nic przy obracaniu wałem.
    Można też ustawić wałek tak by na pierwszym cylindrze zawory były pozamykane i napuścić sprężonego powietrza na pierwszy cylinder, potem ustawić wałek by na drugim były pozamykane zawory i napuścić powietrza na drugi i tak z kolejnymi. W ten sposób sprawdzisz czy zawory są szczelne i który puszcza gdyby co ale musisz mieć dorobioną końcówkę która mi gwint jak na świecy by puszczać nią powietrze.
  • Poziom 38  
    Jeśli kręci na sucho. Wykręć wszystkie świece, pasek załóż i sprawdzaj po kolei stopień sprężania każdego cylindra.
    Jeśli nie wiesz jak to oddaj auto mechanikowi.
  • Poziom 7  
    Aha to taki myk. Czyli jest możliwość, że nie pogięło. Jutro postaram się o pasek i będę próbował.
  • Moderator Samochody
    BILGO napisał:
    stopień sprężania


    Chodziło Ci o ciśnienie sprężania prawda?
  • Poziom 38  
    domex32 napisał:
    Chodziło Ci o ciśnienie sprężania prawda?

    Dokładnie ;)
  • Poziom 18  
    cnys2 napisał:
    jest mozliwosc ze nie pogielo
    nie ma
  • Poziom 7  
    Czyli głowica do remontu :cry:
  • Poziom 18  
    Raczej kilka zaworów do wymiany
  • Poziom 29  
    Załóż ten pasek, odpal silnik i posłuchaj go, chodzi równo to zostaw; sapie, nie pali na któryś to ściągaj czapę.
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    Można wysnuć wiele teorii ale bez jakikolwiek czynów nic z tego nie będzie... ;)
    Oprócz pogietych zaworów mogą być popękane prowadnice zaworów, pęknięta głowica itd
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    Silnik oczywiście kolizyjny zawsze co najmniej 1 zawór troszkę odgięty.


    Wystarczy ustawić tłoki wszystkie równo , kręcąc wałkiem rozrządu ustawiać suw kompresji i dmuchać przez świece kompresorem.


    Jak leci dolotem bądź wydechem to wiadomo.
  • Poziom 7  
    dostały 3 zawory.auto na żyletki.temat zamkniety pozdrawiam
  • Poziom 38  
    cnys2 napisał:
    dostały 3 zawory

    Jak tylko 3 zawory uszkodzone (ewentualnie prowadnice) to można to jeszcze naprawić ;)