Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

7018 ferguson,programowanie jtagiem pamięci INTEL TE28F160C3

krissprot 28 Maj 2005 22:00 7967 11
  • #1 28 Maj 2005 22:00
    krissprot
    Poziom 10  

    Witam ,mam 7018 w którym jest uwalony rs,aż czarno przy nim (przepięcie przy programowaniu) i mam pytanie jak zaprogramować go j-tagiem jeśli ktoś ma opis krok po kroku , uruchamiam jkeys, jtag podłączyłem procesor jest wykrywany jako Device ID 0xD405041, Device:STI5518MVB-X (dokładnie tak jak w opisie na stronie Polaris reanimacja) ale dalej już niestety nie wiem co za każdym razem wywala 0 i same ffffff,nie wiem jak mu wgrać orginalny soft przez jtaga nie moge się przedostać przez ta dalszą część opisu na Polaris.Próbowałem też z opisami związanymi z modelami 3018 i 2018 ale niestety bez powodzenia.Czytałem że trzeba zewrzeć 13 i 14 nóżkę flesza i podac napięcie 3.3V tak zrobiłem aby odblokowac zapis..Robiłem w/g różnych opisów np.reanimacja tunerów opartych o STI5518,reanimacja 2018(ten opis co jest razem z JKEYS) i niestety utknełem w miejscu.Może ktoś robił 7018 jtagiem ?Podobno pomaga zwarcie pin z procesora nr 115 z masą wszystko w/g opisów. Ale pojawia mi się komunikat w JKEYS "The flash codes returned are not recognized by Jkeys.Mfg/Device code returned are 2171/2F2F (JEDEC) and 2171/2F2F(FlashFile) " co to oznacza ? Pojawia sie w momencie nacisniecia Flash Programing po opcji Detect i wpisaniu adresu 7FE00000.Co to może być ?Prosze o pomoc jakies wskazówki.Pozdrawiam

    0 11
  • Sklep HeluKabel
  • #2 28 Maj 2005 23:08
    flashh
    Poziom 25  

    Masz racje częściowo musi się pojawić napięcie +3,3 v na pinach 13 i 14 ale chyba nie w ten sposób jak robisz.
    A na procku ( pin 115 to bezpośredio nie zwieraj) bo Ci ręka pojeci i będzie po procku , masz zewrzeć do masy ale baze tranzystora który sie łączy przez opornik właśnie z pin 115 .
    Ale muszę Ci powiedzieć że czasem i tak trzeba nawet kilka godzin powtarzać aby te programy dobrze poszły , a Ty pewno myślałeś że za pierwszym razem ci pójdzie.
    pozdrawiam

    0
  • Sklep HeluKabel
  • #4 29 Maj 2005 11:57
    krissprot
    Poziom 10  

    @flashh dzięki za odpowiedź , ale czy mógłbyś podać w jaki sposób miałbym to zrobić ?? Chodzi mi o te napięcie 3.3V na 13 i 14 nóżkę,podaję je bezpośrednio przez opór 2.4 tak mi doradzono ,moze znasz lepszy sposób?Co do nóżki 115 ,szukałem w okolicach procka tranzystora ale nie ma go tam , a do procka nie daję bezpośrednio mam podłączony od opornika który idzie do nogi 115.Nie oczekiwałem że pójdzie za 1 razem próbuje go zrobić juz kilka dni i stoję w miejscu.

    @RafalB - no niestety aż takiego doświadczenia nie mam aby wylutowac go nie wspomne już o sprzecie :-).Dzieki za info.

    0
  • #5 04 Cze 2005 12:16
    gnida
    Poziom 16  

    [quote="krissprot"]@flashh dzięki za odpowiedź , ale czy mógłbyś podać w jaki sposób miałbym to zrobić ?? Chodzi mi o te napięcie 3.3V na 13 i 14 nóżkę,podaję je bezpośrednio przez opór 2.4 tak mi doradzono ,moze znasz lepszy sposób?Co do nóżki 115 ,szukałem w okolicach procka tranzystora ale nie ma go tam , a do procka nie daję bezpośrednio mam podłączony od opornika który idzie do nogi 115.Nie oczekiwałem że pójdzie za 1 razem próbuje go zrobić juz kilka dni i stoję w miejscu.

    ruszyles cos z tym do przodu bo ja tez stoje w tym miejscu co i ty jakbys cos ruszyl to daj znac :0

    0
  • #6 09 Wrz 2005 18:53
    tomsel
    Poziom 12  

    Minelo juz troszke czasu i pare dni temu spotkal mnie ten sam problem i mecze sie do dzis.. czy moze jest juz jakikolwieg sposob by postawic takiego ferdka. Bardzo prosze o pomoc.
    pozdrawiam

    0
  • #7 10 Wrz 2005 09:08
    gnom6
    Poziom 13  

    Ja mialem takie przypadki z dwoma dsr-5001 i po podaniu napiecia 3,3v na baze tranzystora q387 pomagalo za pierwszym razem.Zrob jakas fotke plyty tego tunka(okolice flascha)to postaram ci sie pomoc

    0
  • #8 10 Wrz 2005 22:22
    tomsel
    Poziom 12  

    zdjecia postaram sie wyslac jeszcze dzis jak tylko zdobede aparat.
    Probowalem zbadac miernikiem i z nozki 13 i 14 flasha wchodzi na tranzystor Q771 (chyba baza), a na pozostale dwa tranzystory nie ma przejscia.
    czy nalezalo by tam podac napiecie ok 3,3V (wzgledem masy)?? i probowac normalnie wedlug opisu jtagiem (jkeys) ??

    Dodano po 5 [godziny] 9 [minuty]:

    wrzucam na ftp fotki 7018 mam ich wiecej jakby byly potrzebne to jeszcze wrzuce (niekotre trzeba troszku rozjasnic)

    www.tomsel.republika.pl/7018.rar

    probowalem dzis programem jtag_up i jkeys uruchamial sie bez bledu
    idzie zczytac mojego flasha lecz erase i zapis nie dziala:( moze ktos wie
    co dalej? Bardzo prosze o pomoc


    Edit dodam opis kolegi gumis254 z bratniego forum ktory jest do 1018 z ta sama pamiecia. problem tylko ze niewiem czy i jezeli to gdzie jest taki tranzystor w moim 7018

    1. zewrzec kolektor © tranzystora Q387 do masy
    patrz zdjecie -> dwa czerwone kolka polaczyc przewodem
    2. podlaczyc JTAG i zasilanie do niego (3,3V na bufor 74HC244)
    -mozna wziac zasilanie z tunera (opis na plycie)
    3. uruchomic tuner - wlaczajac do sieci 230V
    4. uruchomic jkeys; jesli pokaze sie blad "Error reading from IRD" probowac
    uruchamiac tuner i jkeys w roznych momentach
    najlepiej wychodzi jak uruchomi sie jkeys zaraz po zaswieceniu
    wyswietlacza na tunerze i od razu kliknac "Flash Programming"
    jesli jkeys nie zglosil bledow a pamiec flash zostala rozpoznana
    to zamnknac okienko "Flash Programming"
    >>> jesli nadal wyskakuje blad to znaczy, ze pamiec flash jest
    >>> zupelnie czysta lub program w niej jest zupelnie pochrzaniony
    >>> tak, ze nie odpowiada nawet poprzez RS232, to przejdz do pkt. a)
    5. kliknac "Development Panel" - uwagi podobne j.w.
    6. w sekcji "Memory read/write file image" wpisac adres 80000000
    oraz rozmiar 1000 i kliknac "Download From"
    pokaze sie okienko do zapisu pliku - zapisac ten kawalek pamieci
    7. w hex-edytorze sprawdzic gdzie zaczyna sie wiekszy, pusty obszar
    o rozmiarze okolo 0x400 (moze byc np. 0x2D0)
    8. w sekcji "User function" wpisac adres 80000000+offset
    czyli np. 800002D0, potem kliknac przycisk obok: "Load to..."
    9. wybrac plik "unlock_28FxxxC3" - kod zostanie przeslany do STi5518
    10. kliknac "Trigger user" - w sekcji "Arguments" powinny pokazac sie
    zera (nieistotne) - nie moze pojawic sie zaden komunikat o bledzie
    inaczej zaczac od poczatku (pkt. 3)
    11. biezace okienko ("Development Panel") odsunac na bok i kliknac
    "Flash Programming"
    12. zmienic "Base address" na 7FE00000 i kliknac "Detect"
    powinny ukazac sie informacje o pamieci flash
    13. sekcja "Chip/sector programming" - ma byc wybrany "Full"
    kliknac "Erase" - w pasku stanu pokaze sie kasowanie kolejnych
    sektorow pamieci
    jesli wyskoczy okienko "Error erasing sector" - cos zrobiles nie tak
    14. po wykasowaniu kliknac "Program" i wybrac zgrany dump flash'a
    dzialajacego tunera - rozpocznie sie programowanie (3-4 min.)
    15. jesli programowanie zakonczone sukcesem - koniec problemow.
    rozlaczyc wykonane polaczenie (aczkolwiek pamiec flash raczej sie
    sama nie skasuje)
    KONIEC

    =======================================
    procedura specjalna (patrz pkt. 4)
    a) uruchomic od nowa tuner wlaczajac go do sieci
    uruchomic "JTAG tester" (JTAG_chk.exe), przejsc do zakladki
    "DCU registers" i kliknac "Start" - po prawej stronie w okienkach
    "status, control, ..." maja pojawic sie jakiej liczby
    jesli sa zera - zaczynaj od poczatku
    c) kliknac zielony znaczek obok "Control" a nastepnie w okienku
    zaznaczyc 31 i kliknac "Send"
    jeszcze raz otworzyc "okienko control", zaznaczyc 27 i znowu "send"
    d) powtorzyc operacje ale w kolejnosci odwrotnej (czyli 27 i 31)
    a nastepnie kliknac "Stop" ale nie zamykac programu "JTAG tester"
    e) przejsc do pkt. 4

    0
  • #9 11 Wrz 2005 13:49
    jansel
    Poziom 11  

    Bardzo ciekawi mnie co to za zlacze jest zaznaczone na tym zdjeciu. jest to zlacze 10pinowe i ma polaczenie z 13 i 14 nozka flasha. Moze jest mozliowsc zaprogramowania jakos tej pamieci przez to zlacze tylko jak i czym. Moze ktos wie




    Edit
    niewiem jak zrobic by nie bralo wam punktow za te foto wiec wrzucam go tez na ftp www.tomsel.republika.pl/7018.jpg

    0
  • #10 22 Wrz 2005 11:08
    vipert
    Poziom 13  

    witam :) ja mam problem taki że nei mam gdzie podawać:) masy bo nie ma tranzystora :) z nogi 115 leci synał na miejsce na tranzystor i na tym sie kończy ma ktoś może jakiś schemat to może bym wstawił brakujące elementy jest to tuner NEW STAR ST- 202 :(i brak dokładnie dwuch tranzystorów :( i kilku pozostałych biernych elementów:(

    0
  • #11 06 Paź 2006 20:45
    kwiatekpio
    Poziom 11  

    tak wlasnie czytam, ze mnie sie przydarzyl ten sam problem. nie jestem elektronikiem zeby robic takie cuda jak wy.
    mialem kompa polaczonego z tunerem, typowy sharing, teraz wyjezdzalem na studia, podmienilem kompy i przy podlaczaniu drugiego zaiskrzylo no i ferdek padł. oddalem do jakiegos serwisu, stwierdzili ze wymiana pamieci nie pomogla i rozlozyli rece. nie wiem co robic, czy wyrzucac to na smietnik, czy moze sprzedac na czesci... nie chcialby ktos z was kupic takiego ferdka 7018? sadzac po waszych umiejetnosciach moze byscie go naprawili.??

    0
  • #12 22 Lis 2010 09:15
    k.kasper
    Poziom 10  

    Chcę odratować 7018 na wspomnianej pamięci flash Intel 28f160c3. Programem JKeys wykrywa bez problemu procesor, w zakładce Flash Programing wykrywa bez problemu pamięc, ale nie mogę jej wyczyścić. Bez problemu mogę ją jedynie odczytać. Zwartą mam nóżkę 115 procesora do masy, podałem również 3.3V przez rezystor 2k2 na 13 i 14 (Vpp i WP#) nóżkę pamięci, ale i to nie pomogło. Nogi 13 i 14 są zwarte i przez R238 (zwora) idą na nóżkę 201 procesora. Napięcie podawałem po wyjęciu tej zwory bezpośrednio na 13 i 14 nogę pamięci, nie weim czy tak jest dobrze.
    Zastanawiam się czy nie zamienić tej pamieci na mx29lv160 po zaprogramowaniu jej na zewnętrznej programatorce (pamięc ta nie ma Vpp oraz WP# na 13 i 14 nóżce). Jak ktoś tak próbował to proszę o odpowiedź.

    0