Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Które wybrać?? - Mazda 6, Peugeot 307(sw) czy Ford Mondeo??

goral220 21 Cze 2015 18:39 2838 15
  • #1 21 Cze 2015 18:39
    goral220
    Poziom 9  

    Witam.
    Zastanawiam się nad wyborem samochodu pomiędzy Mazda 6, Ford Mondeo i Peugeot 307 lub 307sw, każdy z pojazdów miałby być dieslem do 2.0 l w kombi i okolice 2004 roku produkcji. Bardzo bym prosił o doradzenie w wyborze auta ponieważ nie znam się za bardzo a dużym kryterium jest kwestia kosztów eksploatacji (podanie kosztów najczęściej psujących się części), jak również największych wad i zalet tych samochodów.
    Bardzo dziękuję za wszelkie podpowiedzi:)
    Pozdrawiam i zapraszam do dyskusji .

    0 15
  • #2 21 Cze 2015 19:17
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Mondeo 2.0 w dieslu sobie odpuść.
    Ogólnie to 307 jest mniejszym autem od pozostałych.
    Ja wybrał bym 307. W 2.0 będziesz miał tam do wyboru 2 silniki - słabszy bez filtra cząstek i mocniejszy z filtrem. 1.6 HDI też fajnie się zbiera.

    0
  • #3 21 Cze 2015 19:37
    goral220
    Poziom 9  

    to nie koniecznie muszą być 2.0l silniki mogą być też inne jestem otwarty na propozycje :) jak jest jakaś inna opcja w tych 3 samochodach ale w dieslu to jestem zainteresowany(jak pisałem nie znam się :) )

    0
  • #4 21 Cze 2015 23:11
    pepe150
    Poziom 33  

    Mazda 6 to będziesz się bawił z rdzą. 2.0 DITD w Mazdzie to problemy mają, benzyny ok.
    307 dobry ocynk (bez rdzy), i za śmieszne pieniądze się kupuje bo francuz.
    Mondeo z tych wszystkich najdroższe.

    0
  • #5 21 Cze 2015 23:25
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    goral220 napisał:
    Bardzo bym prosił o doradzenie w wyborze auta ponieważ nie znam się za bardzo a dużym kryterium jest kwestia kosztów

    Rozwarzając 11-letniego diesla od razu pchasz sie w koszty. Kup benzynę 1,8 lub 2,0 i zagazuj, 100km kosztuje 20 zł, a w dieslu 30.
    307 nie pasuje do klasy mazdy 6 i mondeo- jest o klase nizej. Konkurentem jest 407.
    W tym zakresie jest mnóstwo aut z instalacja gazowa, nie koniecznie 10-letnia , da się kupic z 1-2 letnią.

    0
  • #6 22 Cze 2015 19:23
    goral220
    Poziom 9  

    ok dzięki za podpowiedzi :) a teraz takie coś mam na oku mondeo 2005r.tdci 115km 250 tys przejechane ale :
    zostało wymienione dwumas ze sprzęgłem wtryskiwacze pompa rozrząd(właściciel z ostrożności wymienił) i zrobione kompletne zawieszenie, zostały do wymiany tarcze hamulcowe cena 7900zl brać to pod uwagę??
    ps. rdzy nie widać nigdzie tylko mały odprysk lakieru na drzwiach pasażera na wysokości klamki.

    Dodano po 1 [minuty]:

    a odnośnie gazu już się wyleczyłem z zagazowanych samochodów :)

    1
  • #7 22 Cze 2015 21:38
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    goral220 napisał:
    zostało wymienione dwumas ze sprzęgłem wtryskiwacze pompa rozrząd(właściciel z ostrożności wymienił) i zrobione kompletne zawieszenie, zostały do wymiany tarcze hamulcowe cena 7900zl brać to pod uwagę??

    Jak bym zrobił taka inwestycje , to bym nim jeździł. To co napisałeś mogło kosztować z 5 tys, a auto ( 10-letnie) kosztuje 7900? Nie uwierzyłbym w żadne z tych zapewnień. Ja też szukam jakiegoś auta i 10-latki kosztują 15-25 tys , a takie które bym chciał 40 tys.
    goral220 napisał:
    a odnośnie gazu już się wyleczyłem z zagazowanych samochodów

    A ja znam wiele osób, co kilka lat temu z zachwytem przesiedli sie do dynamiczniejszych doładowanych siników diesla i po kilku latach maja dość aut , które nadmiernie ciągle coś chcą od właściciela ( wkładu pracy i finansów). Samochód jest dla mnie , a nie ja dla samochodu.
    Nie wiem na co trafiłes, ale po 20 latach jazdy na LPG uważam , że jest to najtańsze i najmniej problemowe paliwo. Mam vana 6 osób, 1600kg, z klima i bagażem 11LPG przy dynamicznej jeździe. = 20 zł/100km. Mondeo ( 2x mniejszy w środku, lżejszy) musiałby palić 4 litry ropy ... Mam busa boxera wysoki 15LPG= 27 zł/100km. W stosunku do innych busów w dieslu zostaje mi minimum 10 zł z kazdych 100km
    Chcesz trwałego i starego diesla to szukaj w D5 od volvo. Spalanie jak w 1,9 TDI, a moc i moment duzo większe. Ze starszych też dobre były JTD 115KM ( 100KM w oplu)

    0
  • #8 23 Cze 2015 08:33
    goral220
    Poziom 9  

    Dziś wieczorem jadę oglądać tego mondziaka a co lpg to masz rację jest tańszy od diesla, ja posiadam obecnie accorda 2.0i z 94 roku i niestety jak nie chce zapalić to już jest szukania sporo a i koszty napraw też do najtańszych nie należą, jeszcze inna sprawa to brak miejsca w bagażniku i to niezależnie od sposobu montażu czy to w kole zapasowym czy za fotelami a jakby nie patrzeć bagażnik się przydaje i koło zapasowe też :)

    0
  • #9 23 Cze 2015 08:52
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    goral220 napisał:
    jak nie chce zapalić to już jest szukania sporo a i koszty napraw też do najtańszych nie należą

    Uwierz mi że przy dieslu sam nic nie zrobisz jak nie będzie chciał odpalić (pompy i wtryskiwaczy sam nie sprawdzisz) a koszty napraw - bez tysiąca w kieszeni nie podchodź.

    0
  • #10 23 Cze 2015 09:26
    cirrostrato
    Poziom 36  

    Co wy tak się boicie dieseli, mam drugą 626 2.0D a na liczniku prawie 240tys. rzeczywistego przebiegu, jeżdżę średnio 15-50km dziennie, zero problemów. Następną kupię szóstkę, jak się kupuje Mazdę (sądzę, że inne używane autka też) to na dzień dobry oprócz ,,standardowego'' przeglądu (rozrząd na początek, cztery zaciski hamulców do sprawdzenia też na pewno, płyny itd) trzeba (od środka) zalać solidnie czymś antykorozyjnym nadkola (szczególnie TYLNE!!! w Maździe) i będzie OK (ja od lat stosuję niepolecaną na tym forum mieszankę oleju, towotu i benzyny ekstrakcyjnej). Kumpel ma czteroletnią Hondę, nic od nowości nie robił a autko (kupione nowe) na tylnych rantach nadkoli już ma delikatne ,,brązy'' choć nigdy nie było nawet przytarte. Ja brał bym szóstkę.

    0
  • #12 23 Cze 2015 11:18
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    cirrostrato napisał:
    Co wy tak się boicie dieseli, mam drugą 626 2.0D a na liczniku prawie 240tys. rzeczywistego przebiegu, jeżdżę średnio 15-50km dziennie, zero problemów. Następną kupię szóstkę, jak się kupuje Mazdę

    W sterej 626 były bardzo dobre proste diesle, nie masz dwumasy, DPF,a itd
    goral220 napisał:
    jakby nie patrzeć bagażnik się przydaje i koło zapasowe też :)
    ale diesel w "szótce" to nic dobrego i nich nie słyszałem.
    Uwierz mi, jeżdże chyba z 8 lat bez zapasu , a mam 2 samochody, średnio 15-25 tys /rok. Wysypał mi sie kiedy przegub w półosi "bez ostrzeżenia"i ....nie miałem zapasu. Wożenie koła moim zdaniem jest bez sensu, co odzwierciedlaja tentencje w nowszych autach- nie ma ich na wyposażeniu. Jest mnóstwo rzeczy , które unieruchamiaja pojazd i nie masz ich na zapas.

    0
  • #13 23 Cze 2015 11:29
    cirrostrato
    Poziom 36  

    andrzej lukaszewicz napisał:

    W sterej 626 były bardzo dobre proste diesle, nie masz dwumasy,
    Ostatnia po lifcie 2001r i dwumasę mam, sam się dziwie, że praktycznie zero problemów (zresztą jak i z całym autkiem), leję 6,5l/100km ON i jaaadę przyjemnym i pojemnym (kombi) samochodem za niecałe 10kzł.

    0
  • #14 23 Cze 2015 20:27
    goral220
    Poziom 9  

    No i pompony opadły ;( okazało się że dwumasa nie ruszana rozrząd też tylko wtryskiwacze zrobione przy 185tys a jest już przejechane 250 tys sporo rdzy a nie mały odprysk wiec porażka po całości szkoda bo auto duże i wygodne dodatkowo silnik pracował jak sieczkarnia aż mnie to zdziwiło nieregularne obroty skakały co chwila. Ok auto kupuje się powoli coś się znajdzie za jakiś czas :)

    a macie jakieś konkretne samochody tylko w dieslu do polecenia ??(chyba będę patrzyć za peugeotem)

    Dodano po 1 [minuty]:

    i koniecznie kombi

    0
  • #15 24 Cze 2015 00:05
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    Zrób eksparyment w portalu aukcyjnym i wpisz np peugeot 407 tylko w jednym roczniku np 2004. Ustaw cene od najniższej i zobacz co wypadnie: 2 strony diesli 9-14 tys , a najdrozsze są benzynowe lub benzynowe z gazem. Wiesz dlaczego? bo te okazje za 10-12 tys to zjeżdżone szroty , albo wymagjace inwestycji rzędu kilku tys, a benzynowe bez problemu jeżdżą po 300 tys nie generując wiekszych zbednych kosztów. Mam francuskiego vana z silnikiem 136KM przebieg na szafie prawie 290 tys ( realnie pewnie ze 350) i to nadal dobrze jeździ, pali oleju 1l/10 tys.km ( tyle co nowsze ople na 1000km ) a gazu 11. w mróz -10 jadę na gazie po 1 km .Ogrzewanie mam po 2 km, a nie po 15, cisza w aucie , na tej samej baterii 5-ty rok ( juz tam była, więc ma znacznie więcej, a w dieslu juz byś wymienił 2) Teraz wiesz dlaczego diesle sa tańsze. Szukaj 10-letniego diesla - powodzenia. Jak koniecznie ma być diesel, szukaj koreańca z silnikiem CRDI całkiem udane silniki z rozsądnymi kosztami napraw. Mozna kupić dobre i młodsze auto , bo ludzie tego sie boja jak ognia, i tak kupią golfa.
    Rzuc okiem np na carens'a,

    0
  • #16 27 Cze 2015 15:22
    goral220
    Poziom 9  

    ok dzięki za wszystkie odpowiedzi muszę się faktycznie zastanowić co i jak

    pozdrawiam wszystkich

    0