Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

GOLF V PLUS - ESP i Wspomaganie kierownicy

john0 22 Cze 2015 12:44 3465 6
  • #1 22 Cze 2015 12:44
    john0
    Poziom 7  

    Witam
    Na desce świecą się kontrolki ESP i wspomagania kier.(żółta), na komputerze błąd-uszkodzenie mechaniczne czujnika prędkości.

    Jeśli jeden czujnik zbiera parametry do ESP i ABS dlaczego nie wyskoczył błąd ABS?

    Czy możliwe jest, że nie jest uszkodzony czujnik a może być to łożysko czy inny mechanizm, sterownik?

    0 6
  • #2 22 Cze 2015 12:54
    jacolino75
    Poziom 18  

    john0 napisał:
    na komputerze błąd-uszkodzenie mechaniczne czujnika prędkości.


    W którym sterowniku ten błąd ?
    Jeżeli we wspomaganiu to chodzi mu raczej o czujnik prędkości obrotu kierownicy a nie prędkości pojazdu.
    Podaj kod błędu,będzie łatwiej.

    0
  • #3 22 Cze 2015 20:41
    john0
    Poziom 7  

    zaznaczę jeszcze, że mimo że na desce widniał błąd wspomagania(pomarańczowa kontrolka) i ESP to jednak kręcenie kierownicą można było kręcić jednym palcem.
    Dzisiaj na podłączonym kompie gość próbował skalibrować ustawienia kierownicy i skasować błędy to spowodowało, że kierownica zaczęła stawiać taki opór jak w golfie III albo i gorzej.
    nie widniały parametry na vag podczas kręcenia kierownicą i podejrzenia padły na taśmę!?
    Ale czy to to ... to jutro jadę na ponowną diagnozę.

    Czekam na podpowiedzi - dzięki.

    0
  • #4 23 Cze 2015 10:47
    jacolino75
    Poziom 18  

    john0 napisał:
    nie widniały parametry na vag podczas kręcenia kierownicą i podejrzenia padły na taśmę!?


    Jedź do kogoś kto ma pojęcie i na pewno postawi diagnozę w 10 min.bez żadnych "podejrzeń"
    john0 napisał:
    to jutro jadę na ponowną diagnozę.


    jeżeli za każdą diagnozę tej samej usterki płacisz,to powodzenia życzę.pozdr.

    0
  • #5 26 Cze 2015 14:15
    john0
    Poziom 7  

    Co myślicie o czujniku skrętu kierownicy? jeśli wymiana to na jaki- na pewno ten sam typ i oznaczenie ale czy jest możliwość montażu innych i jak będzie współpracował?

    a czy demontaż liczników miałby jakikolwiek wpływ na rozkalibrowanie się, ???

    1
  • #6 27 Cze 2015 00:05
    wosda
    Poziom 12  

    kolego w tym aucie ten czujnik uszkodzic raczej sam sie nie ma prawa jezeli takie cos sie stalo to albo ktos mu pomogl albo zle opisujesz usterke. pozatym czujnik kola czy czujnik kola kierownicy bo to znaczna roznica... a jak juz mechanik mowi niejasno to popros o kod bledu daj na forum i napewno pomozemy bo filozofi za wielkiej tam nie ma

    0
  • #7 30 Cze 2015 15:11
    john0
    Poziom 7  

    Problem tkwił w piaście, korozja spowodowała rozwarstwienie części magnetycznej od piasty skąd czujnik zbierał dane.
    Wymiana piasty na nową oraz obrót kierownicą w lewą stronę do oporu następnie w prawą stronę do oporu a następnie koła prosto, kontrolki od ESP I wspomagania zgasły a pompa od wspomagania zaczęła działać.
    Dzięki wszystkim za podpowiedzi i pomoc -Temat zamykam.

    0