Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BMW 535d 287KM - Brak mocy powyżej 4200 obrotów

22 Cze 2015 21:00 1806 9
  • Poziom 12  
    Witam!
    Posiadam BMW 535d 287KM z 2007r, po wciśnięciu gazu do spodu i uruchomieniu trybu SPORT z 1 na 2 obroty wzrastają jak trzeba, ciągnie do 4500 i zmienia bieg lecz już przy dłuższych biegach i osiąganiu 4200 obrotów słuchać dziwny dźwięk jak by z tłumika i leci wtedy niebieskawy dym, obroty już nie wrastają, jak by łapał tryb awaryjny po puszczeniu gazu i odczekaniu chwili znów idzie jak trzeba, ale gdy dochodzi do 4200 obrotów powtórka.
    Mam DIS-a i INPE, brak błędów chociaż wcześnie był błąd DPF, ale po resecie DPF i wypaleniu już błąd nie powraca.
    Co może być przyczyną? DPF? Na wolnych obrotach pokazuje różnicę ciśnień 6 mbar, przy 2000 35 mbar, 4000 150mbar, wszystko badałem na biegu jałowym.
  • Poziom 39  
    To teraz sprawdź przeciw ciśnienia przy obrotach, gdzie występują problemy. Wypalenie, nie oznacza 100% przepustowości.
  • Poziom 12  
    Ale sprawdzać na postoju czy w czasie jazdy?
    W czasie jazdy przy wciśniętym gazie do spodu wzrasta do 270 mbar a na postoju nie przekracza 200 mbar.
    Dziwi mnie ten dziwny dźwięk, tak jak by tłumik wibrował.
  • Poziom 39  
    pawelchmura napisał:
    dochodzi do 4200 obrotów
  • Poziom 12  
    Wydaje mi się że ciśnienia sś za duże, jutro wydzieram DPF-a i będę go mył, odezwę się jak skończę.
  • Poziom 24  
    Zobacz czy się nie stopił.
  • Poziom 12  
    Filtr wyczyszczony, nie stopił się, teraz pokazuje na biegu jałowym 5mbar, 2000 25mbar, 4000 59mbar, oczywiście patrzałem na postoju, w czasie jazdy równym gazem jest tak samo.
    Raz spróbowałem tryb sport i gaz do spodu, po przekroczeniu 4000 obrotów pokazywało przez moment 300mbar.
    Czy wie ktoś czy to są prawidłowe parametry?
    Przed i po czyszczeniu ta samoa sytuacja, z tym że teraz wyskakuje błąd przepływomierza, czy możliwe że błąd jest spowodowany przytkanym DPF?
  • Poziom 24  
    pawelchmura napisał:
    Przed i po czyszczeniu ta samoa sytuacja, z tym że teraz wyskakuje błąd przepływomierza, czy możliwe że błąd jest spowodowany przytkanym DPF?

    Tak
  • Poziom 12  
    Ale dlaczego nie wyskakuje błąd z DPF? To mnie dziwi. Po przekroczeniu ciśnienia powinien wyskoczyć?
    Wymienię filtr powietrza, zobaczę czy coś sie zmieni, nie wyglada za świeżo.
  • Poziom 12  
    Byłem u znajomego mechanika, popatrzał i stwierdził że filtr DPF jest OK, natomiast gruszka od turbiny tej dużej dolnej nie reaguje, jak się pcha cięgno od turbiny działa, lecz jak robi się pod ciśnienie do gruszki nie porusza dźwignią i niby jest przeładowanie.
    Czy gruszka może się tak zepsuć że trzyma podciśnienie a nie rusza cięgnem?