Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Polo 1.9D - Po odpaleniu silnik nagle gaśnie - pompa Lucas.

23 Cze 2015 09:30 1662 14
  • Poziom 9  
    Witam... Mój vw Polo (marka jak w temacie) po jakichś 10 sekundach nagle gaśnie przy czym podczas pracy silnik przez te 10 sekund chodzi normalnie po czym nagle zaczyna szarpać , dławić się i gaśnie... Jeśli po odpaleniu wcisnę pedał gazu do oporu to pochodzi trochę dłużej ale wtedy zaczyna strasznie dymić na biało i znowu gaśnie...Odpala bez problemu ale mogę tak bez końca go odpalać i za każdym razem jest tak samo... Vag wskazuje kod : 01052 - Load Signal Potentiometer G 157 , 31-10-Open or Short to Ground-Intermittent .... Czyli że niby jest to awaria potencjometru przepustnicy na pompie ale nie jestem tego tak do końca pewien bo sprawdzałem wszystkie trzy połączenia tego potencjometru czyli żółty przewód - masa a dwa pozostałe to piny 5 i 6 na sterowniku świec i wszystkie są w porządku... Pozostaje tylko chyba sam potencjometr ale nie jestem pewien na 100 % ... Za każdą pomoc w temacie podpowiedż czy radę będę bardzo wdzięczny...Proszę o pomoc...
  • Poziom 35  
    Czy jest zasilanie na ELAB? Przekaznik 109, kostka pod stacyjka?
  • Poziom 9  
    Szukałem tego przekażnika 109 i w końcu na listwie z bezpiecznikami i przekażnikami znalazłem tylko puste miejsce gdzie on powinien być wpięty ale go tam nie ma... Czy jest taka możliwość że mogło by go w tym aucie wogóle nie być ???
  • Poziom 35  
    w nie których modelach sa w innych nie.

    co z zasilaniem na elaba?
  • Poziom 9  
    Na obu elektrozaworach na pompie po włączeniu zasilania nie ma żadnego napięcia , miernik pokazuje 0V mimo że po włączeniu stacyjki słychać odgłos pstykania w jednym z nich - najpewniej jest to ten odcinający paliwo na boku pompy od strony zderzaka auta... Dopiero po całkowitym odłączeniu przewodów zasilających od tych zaworów pojawia się napięcie 7,5V...
  • Poziom 9  
    Widzę że oprócz tych dwóch zaworów jest jeszcze trzeci na tej pompie pod metalową obudową i to jego pstrykanie słychać jak załączam stacyjkę i to jest właśnie chyba ten ELAB... Pozostałe dwa elektrozawory wcale chyba nie działają bo nic nie słychać i brak na nich napięcia... Może to IMMO jest przyczyną tej usterki ??? Może ktoś wie coś na ten temat ??
  • Poziom 12  
    usun metalowa oslobe i moduł immo z nad zaworu elab i podlacz na niego plus po stacyjce niezanikajacy przy odpalaniu i na 100% problem sie rozwiaze
  • Poziom 35  
    Tak jak wosda pisze i ja wczesniej.

    Pod metalowa osłona masz własciwy ELAB. Usun osłone, immo i podaj mu plusa po stacyjce.
  • Poziom 35  
    wyciałes blachy osłaniajace elab, usunałes immo i podałes zasilanie po stacyjce na zwór. i dalej gasnie?

    A ginie zasilanie na elab?

    jezeli tak to kostka pod stacyjka.

    jezeli nie, to co z paliwem? filtr, przewody?
  • Poziom 9  
    Tak właśnie zrobiłem - usunąłem to całe immo spod pompy a na zawór podałem zasilanie prosto ze stacyjki i do licha dalej nic się nie zmieniło... Nalałem paliwa do bańki , postawiłem obok auta powyżej silnika a przewód zasilający pompę odpiąłem od filtra i włożyłem bezpośrednio do bańki z paliwem ale nadal wszystko bez zmian - odpala i po chwili gaśnie... Poniżej stacyjki jest taka kostka albo pudełko zamocowana przy kolumnie kierownicy i od niej idzie przewód do tego pierścienia przy kluczyku od immo i jest tam do niej też podłączona z boku mała wtyczka z kilkoma innymi przewodami... Jak załącze w aucie zapłon to w tej kostce czasem słychać takie tykanie... Jak podłączę kompa do diagnostyki to wtedy ta kostka tyka szczególnie wyrażnie... Może problem leży właśnie w tej kostce ???
  • Poziom 35  
    Skoro usunałes immo z pompy i elab ma zasilanie to powinno byc ok.

    Sprawdz czy napewno masz zasilanie. Mozesz podesłac zdjecie tego elaba?
  • Poziom 12  
    kolego to podlacz nie ze stacyjki tylko z akumulatora i wtedy sprawdz a pozniej szukaj dalej ale z doswiadczenia ci powiem ze w tym aucie i z ta pompa swiata nie zwojujesz bo za wiele tam nie ma co moze sie zepsuc ... kostka stacyjki przekaznik immo i po elektronice:)