Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mazda Tribute 3,0 (ford maverick) brak iskry

23 Cze 2015 14:34 2514 26
  • Poziom 7  
    Witam. Zakupiłem od Niemca Mazdę Tribute 3,0 V6 z uszkodzonym silnikiem. Miałam taki silnik więc przełożyłem. Instalacja została oryginalna. Przekładałem sam słupek. Silnik kręci, paliwo dostaje natomiast brak iskry. Posprawdzałem wszystko, czujniki położenia wału i wałka rozrządu.Ciągłość instalacji zachowana. Prąd + po zapłonie na cewkach jest. Immobilizer po włączeniu zapłonu gaśnie. Poległem. Proszę o sugestie.
  • Poziom 35  
    Kluczowania wtrysków tez brak? Jakies błedy? Czujniki wału i wałka jak sprawdzałes? Oscyloskopem?
  • Poziom 7  
    Wtryski działają bo paliwo czuć po kręceniu rozrusznikiem. Czujniki wału i wałka mają po 340 ohm i indukują napięcie po zbliżeniu magnesu. Na wale znajduje się koło zębate z którego czujnik położenia wału czyta impulsy i są dwie możliwości jego założenia ale to nie powinno mieć chyba znaczenia bo gdy wał się kręci to czujnik powinien generować impuls nawet w niewłaściwym miejscu gdyby rozrząd był niewłaściwie poskładany ale na łańcuchach są znaki i o pomyłce raczej nie ma mowy.
  • Poziom 35  
    Mozesz miec błąd synchronizacji wału z wałkiem i stad te problemy? Jakies błędy w pamieci?

    wypinaj na przemian czujnik wałka i wału i wtedy próbuj. Zapali lub przynajmniej powinna sie iskra pojawic.

    Czy twoja instalacja została prawidłowo podpieta?
  • Poziom 7  
    Błędów w pamięci nie ma. To silnik na dwóch łańcuchach więc raczej pomyłki nie było.O synchronizacji trudno mówić bo zębatka na wale ma 50mm a na wałku 102mm a punkt dla czujnika jest tylko jeden.
  • Poziom 35  
    Niemniej jednak dziwne jest to, ze masz wtrysk a iskry brak. Jak wyglada układ zapłonowy? 6 oddzielnych cewek? Jest tam jakis moduł do nich? Czasem któras z cewek nie przywiera?

    Raz tak miałem ze Merc ml v6 nie palił bo jedna z cewek przywierała.
  • Poziom 7  
    Tak to V6 i ma oddzielne cewki. Ma też zamontowany gaz Prins gdzie sporo przewodów jest podłączonych od komputera gazu do komputera silnika.
  • Poziom 35  
    tym to sie nie chwaliłes?

    w zasadzie to zapłon jest taki sam, nie wazne czy lpg czy paliwo.

    Zobacz czy jest imulsowanie wtrysku. podepnij mała zarówke 5 W zamiast wtrysku i zobacz czy mruga. zobacz czy masz plusa po stacyjce?
  • Poziom 7  
    plus po stacyjce jest, wtryski pracują bo paliwo idzie do silnika, podejrzewam że to wina komputera
  • Poziom 35  
    na wtyczce od wtryskiwaczy jest plus i masowanie tez jest?

    szukaj modułu zapłonowego.
  • Poziom 7  
    wtryski działają bo po kręceniu rozrusznikiem zalewa paliwem, modułu zapłonowego osobnego nie ma, wszystkie przewody od czujników idą do komputera
  • Poziom 35  
    wypnij wszystkie cewki i zobacz czy któras nie przywiera.

    pasowało by zmierzyc sygnał oscyloskopem.
  • Poziom 7  
    Oddałem komputer do sprawdzenia. Zobaczę co będzie.
  • Poziom 7  
    Witam ponownie .Problem Częściowo rozwiązany. Auto zapala z odłączonym czujnikiem położenia wałka rozrządu. Z podłączonym -nic nie pali
  • Poziom 35  
    Brak synchro. przestawiony rozrzad.
  • Poziom 7  
    Też doszedłem do takiego wniosku. Rozebrałem rozrząd i nie mogę nigdzie znaleźć manuala jak to poprawnie poskładać.W sumie niby znaki są na łańcuchach ale przy składaniu łańcuch na prawej stronie jest luźny na znakach.
  • Poziom 35  
    co znaczy luzny?
  • Poziom 7  
    inaczej. nie jest luźny tylko w innym miejscu trzeba go pasować a potem jest ok. Natomiast koło zakładane na wał z którego czyta czujnik położenia wału ma dwie możliwości założenia. Jedna możliwość to "przerwa" jakieś 60st. przed GMP a druga to grubo ponad 200st.Klin na wale jest jeden a możliwości dwie. Załączam foto. Łańcuchy spięte tak że GMP 1 cylindra pokrywa się z czujnikiem wałka rozrządu.
  • Poziom 7  
    Znalazłem manuala na stronach USA i poskładałem wszystko tak jak powinno być. Synchronizacja na rozrządzie jest GMP 1 cylindra pokrywa się z czujnikiem wałka rozrządu.I dalej lipa. Bez czujnika wałka iskra jest z zapiętym czujnikiem -brak. Zastosowałem dół silnika z Mazdy 6 3,0 V6. Wszystko pasuje. Poległem
  • Poziom 35  
    Twój luz moze byc spowodowany naciagnietym lancuchem.
  • Poziom 7  
    Nie doczytane do końca. Luzu nie ma. Rozrząd ustawiony na znakach. GMP 1 cyl. pokrywa się z czujnikiem rozrządu.
  • Poziom 35  
    ok .

    czy mozesz potwierdzic synchronizacje oscyloskopem?
  • Poziom 7  
    nie posiadam
  • Poziom 1  
    No i w końcu jak zakładamy to koło w maździe tribute v6 ?
  • Poziom 7  
    W Tribute zakładamy tak że lin jest skierowany na dwie dziurki a pole puste(brak zęba) naprzeciw klina.