Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyj±tek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że ogl±dasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

McCulloch Cabrio 341 - wymiana tłoka i pier¶cieni

24 Cze 2015 07:32 4767 20
  • Poziom 13  
    Witam, Panowie mam następuj±cy problem, posiadam kosę spalinow± jak w temacie. Przyszedł czas żeby wymienić tłok i pier¶cienie - cylinder jest jeszcze w dobrym stanie. Zakupiłem oryginalny tłok i pier¶cienie, pytanie tylko czy ma znaczenie jak zamontuję tłok? Nie ma na nim żadnej strzałki, nie ma też kołków w tłoku do ustawienia pier¶cieni więc chciałbym też zapytać jak ustawić zamki pier¶cieni, czy wystarczy że ustawię tak żeby nie trafiały na kanały i były obrócone względem siebie o 180 stopni? (2 pier¶cienie).
    Zestaw taki jak ten:

    McCulloch Cabrio 341 - wymiana tłoka i pier¶cieni
  • Moderator Samochody
    A zobacz jeszcze, czy skrzydełka płaszcza tłoka s± symetryczne względem siebie. Je¶li s± - nie ma znaczenia jak założysz tłok. Zamki Pier¶cieni rozstawione co 180 stopni.
  • Poziom 13  
    Ok, jak wrócę do domu to sprawdzę.
    A ma znaczenie czy zamek górnego pier¶cienia ma być bliżej otworu ss±cego a drugi poprostu o 180 stopni odwrócony czy nie ma to znaczenia? Ustawić też je tak żeby zamki nie były na żadnym z kanałów tak?
  • Poziom 13  
    A więc sprawdziłem tłok i skrzydełka różni± się o około milimetr więc wydaje mi się że bez znaczenia jak go zamontuje. Pytanie jeszcze odno¶nie pier¶cieni, zauważyłem że na jednym rancie pier¶cienie maj± mały frezik, zdjęcie poniżej, wydaje mi się że to do "zgarniania" resztek oleju ze ¶cianek cylindra. Powinienem i górny i dolny pier¶cień zamontować frezem do dołu? czy może górny frezem do góry? Pier¶cienie też nie maj± żadnych oznaczeń Top ani G.
    Z góry dzięki za odpowiedĽ.

    McCulloch Cabrio 341 - wymiana tłoka i pier¶cieni
  • Poziom 18  
    Witam.'Frezik' z góry.A.O.Tak dwa.
  • Poziom 13  
    Dzięki za odpowiedĽ. Przy pierwszym i przy drugim pier¶cieniu?
  • Poziom 18  
    Witam. 28 czerwca 13:55 , napisałem -tak dwa-.
  • Poziom 13  
    AAnnddrrzzeejj napisał:
    Witam. 28 czerwca 13:55 , napisałem -tak dwa-.

    Rzeczywi¶cie, niedopatrzenie moje.
    Tak też zamontuję.

    A mogliby¶cie jeszcze napisać dlaczego do góry?
    Żebym tak na przyszło¶ć wiedział. :)
  • Poziom 1  
  • Pomocny post
    Poziom 18  
    Witam. Spróbuję odpowiedzieć, chcę to zrobić dokładnie żeby kto¶ na moje porady nie narzekał. W tamtym roku dostałem do ręki ogrodowy ( odkurzacz - dmuchawa). Miałem wymienić : cylinder, tłok, pier¶cienie, sworzeń tłokowy i zabezpieczenia. Firma ta sama, czyli McCulloch. Zauważyłem (nowe ¶cięte pier¶cienie). Przyjrzałem się jak je założyć w.g. starych. Po jakim¶ czasie w trakcie rozmowy ze szwagrem z USA w stanie Massashusetts, poprosiłem go żeby zapytał o co chodzi z tym frezikiem. Przedstawiciel serwisu odpowiedział, że jest mniej decybeli. A.O.
  • Poziom 13  
    Poniżej zdjęcia cylindra:
    McCulloch Cabrio 341 - wymiana tłoka i pier¶cieni

    McCulloch Cabrio 341 - wymiana tłoka i pier¶cieni

    No wła¶nie tłok oryginalny i kołków nie posiada.
    Czy co do ustawiania zamków pier¶cieni też jest jaka¶ zasada czy wystarczy tylko je o 180 stopni względem siebie obrócić?
  • Poziom 1  
  • Moderator Samochody
    AAnnddrrzzeejj napisał:
    Przedstawiciel serwisu odpowiedział, że jest mniej decybeli. A.O.

    A na pewno był to przedstawiciel serwisu, a nie np. cieć? Bo wcale nie chodzi o ilo¶ć decybeli, a o same wła¶ciwo¶ci mechaniczne tego podcięcia - pier¶cień nie drze ostr± krawędzi± gładzi cylindra. Spotyka się je w większo¶ci silników.
  • Poziom 1  
  • Poziom 1  
  • Moderator Samochody
    Rycho T napisał:
    W których modelach pilarek lub kos s± takie same pier¶cienie z jednostronnym podcięciem?

    A co to ma w tym przypadku za znaczenie?
    W przypadku fazki, zawsze zakłada się ni± do góry, w przypadku podcięcia, podcięciem do dołu. Z reguły informacja ta jest podana na opakowaniu - często też spotka się na boku pier¶cienia napis "TOP", wskazuj±cy któr± stron± ma i¶ć "do góry". Technicznie, służ± te powierzchnie do zgarniania oleju z gładzi cylindra i tworzeniu klina olejowego przed rantem pier¶cienia, zmniejszaj±cego tarcie i ograniczaj±cego skrawanie gładzi cylindra, a co za tym idzie tworzenie tzw. ostrego progu.
    Cytat:

    A ten link to dotyczy pier¶cieni w czterosuwach.
    Link pogl±dowo pokazuje rodzaj pier¶cieni i sposób ich montażu.
  • Poziom 1  
  • Poziom 8  
    Np. w McCulloch Cabrio 310 też s± takie frezy na pier¶cieniu. Rok temu wymieniałem tłok z pier¶cieniami, to wiem. Po tym zreszt± upewniłem się, że pier¶cienie s± do wymiany - stare pier¶cienie nie miały już tego frezu. Może nie po to ten frez jest, ale z pewno¶ci± pomaga ocenić stan pier¶cieni.

    A tak w temacie - gdzie kupiłe¶ pier¶cienie z tłokiem? Ja swoj± po remoncie pożyczyłem (wiosna tego roku) i wróciła zatarta. Może i cylinder bym uratował, ale w serwisie Husqvarny sprawdzali dostępno¶ć i jedynie kompletny cylinder jest dostępny (z tłokiem, pier¶cieniami, sworzniem) za 400 złotych. Wkraczamy więc w cennik nowych chińskich maszyn, które mog± nie być bardziej zawodne od 14 letniej kosy spalinowej..
  • Poziom 13  
    Kosa spalinowa od roku ¶miga aż miło. Pier¶cienie założyłem jak radzili¶cie - frezem do góry, oprócz tego wymieniałem jeszcze sprzęgło i łożyska na wale. Miejmy nadzieję że mi jeszcze trochę posłuży.
    Wszystkie czę¶ci kupowałem w sieci sklepów COMPLEX Dealer Husqvarna.