Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Trafic 2.0DCI 115KM - Nie mogę skasować inspekcji serwisowej

PiotrPlus 24 Jun 2015 12:03 35883 20
  • #1
    PiotrPlus
    Level 10  
    Witam
    Mam problem z inspekcją serwisową nie mogę jej skasować :( Po podpięciu do kompa są dwa błędy P0269 (cylinder 3 błąd udziału / zrównoważenia) i P0272 to samo tylko cylinder 4 co oznaczają te błędy czy ma to coś wspólnego z wykasowaniem inspekcji serwisowej?[/b]
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #2
    genek1000
    Level 35  
    Błędy które opisujesz świadczą o tym że wtryskiwacze w tych cylindrach własnie umierają.
    Na problem z brakiem możliwości skasowania przeglądówki składa się kilka czynników . Opisz coś więcej.
  • #3
    wikia55
    Level 18  
    Podepnij clipa
    PiotrPlus wrote:
    czy ma to coś wspólnego z wykasowaniem inspekcji serwisowej?
    Nie
  • #4
    jacolino75
    Level 19  
    To może napisz jak ją próbujesz kasować.
  • #5
    PiotrPlus
    Level 10  
    jacolino75 wrote:
    To może napisz jak ją próbujesz kasować.


    Próbuję skasować w następujący sposób:
    Przed włączeniem zapłonu wciskam pedał gazu do oporu potem gdy palą się kontrolki trzymając nadal wciśnięty pedał gazu - wciskam 3 razy pedał hamulca po czym zabieram nogi z hamulca i pedału gazu - czekam 15 sekund nie wyłączajac zapłonu i kluczyk mruga mruga i nic się nie dzieje :(
  • #6
    genek1000
    Level 35  
    W zależności od rocznika są dwa sposoby kasowania przeglądówki.
    Jest kilka możliwości.
    Trzeba zobaczyć w diagnostyce czy pedał gazu lub czujnik pedału hamulca nie są uszkodzone.
    Czasami trzeba powtórzyć operację kilka razy lub zrobić samochodem kilkadziesiąt kilometrów i ponownie spróbować kasowania.
    Ostatni przypadek którego w żaden sposób nie udało mi się zweryfikować i są to moje domysły : cofnięty licznik - wtedy wg mnie dane zapisane w liczniku i w sterowniku silnika dotyczące przebiegu pozostałego do wymiany oleju nie pokrywają się i procedura przestaje działać.
  • #7
    PiotrPlus
    Level 10  
    Niestety komputer nic nie wykazał :( serwis świeci się nadal :(
  • #8
    User removed account
    User removed account  
  • #9
    PiotrPlus
    Level 10  
    syrius32 wrote:
    PiotrPlus wrote:
    serwis świeci się nadal

    Jak wygląda ten ,,serwis,,?


    Mruga kluczyk i świeci się kontrolka serwis.
  • #11
    PiotrPlus
    Level 10  
    T5 wrote:
    Oprócz tego nie świecą się żadne inne kontrolki? Np ABS czy Airbag?


    Oprócz tego jest wszystko OK
  • #12
    PiotrPlus
    Level 10  
    Od wczoraj po za mrugającym kluczykiem, zaczął również mrugać napis OIL zaraz po przekręceniu kluczyka aż do momentu gdy pojawi się przebieg, wtedy zostaje tylko mrugający kluczyk i napis SERWISU :( którego nadal nie mogę skasować :(
  • #13
    GanCegall
    Level 38  
    Jaki interfejs diagnostyczny używasz?
    Jak napisał kolega kilka postów wyżej tylko Renault Can Clip może to ogarnąć.
  • #14
    User removed account
    User removed account  
  • #15
    GanCegall
    Level 38  
    PiotrPlus wrote:
    jacolino75 wrote:
    To może napisz jak ją próbujesz kasować.


    Próbuję skasować w następujący sposób:
    Przed włączeniem zapłonu wciskam pedał gazu do oporu (


    może po włączeniu zapłonu:

    Renault Trafic 2.0DCI 115KM - Nie mogę skasować inspekcji serwisowej
  • #16
    PiotrPlus
    Level 10  
    GanCegall wrote:
    PiotrPlus wrote:
    jacolino75 wrote:
    To może napisz jak ją próbujesz kasować.


    Próbuję skasować w następujący sposób:
    Przed włączeniem zapłonu wciskam pedał gazu do oporu (


    może po włączeniu zapłonu:

    Renault Trafic 2.0DCI 115KM - Nie mogę skasować inspekcji serwisowej


    Próbowałem przed włączeniem jak i po włączeniu

    Dodano po 2 [godziny] 48 [minuty]:

    syrius32 wrote:
    PiotrPlus wrote:
    zaczął również mrugać napis OIL zaraz po przekręceniu kluczyka aż do momentu gdy pojawi się przebieg

    Sygnalizacja niskiego poziomu oleju silnikowego, poniżej minimum.

    Dodano po 1 [minuty]:

    GanCegall wrote:
    Jak napisał kolega kilka postów wyżej tylko Renault Can Clip może to ogarnąć.

    Do skasowania przeglądu olejowego nie potrzeba żadnego urządzenia.


    Poziom oleju OK, tylko że ja nie mogę skasować serwisu :(
  • #17
    PiotrPlus
    Level 10  
    Okazało się że był cofany licznik :( i został uszkodzony :(
    W takim wypadku czy ma ktoś do sprzedania sprawne zegary do Trafica 2.0 DCI 115KM 2008r??
  • #18
    genek1000
    Level 35  
    Czy mógłbyś napisać coś więcej. :?: Licznik uszkodzony elektronicznie, uszkodzenie danych w zapisie, czy rozjechały się informację między licznikiem a sterownikiem wtrysku :?: Bo widzę że częściowo moje domysły mają pokryccie w rzeczywistości :D
  • #19
    panam
    Level 29  
    zamknąć drzwi ,maskę sprawdzić olej i powinno działać, a silnik nie powinien działać przez ostatnie 2, albo 1 minutę
  • #20
    PiotrPlus
    Level 10  
    genek1000 wrote:
    Czy mógłbyś napisać coś więcej. :?: Licznik uszkodzony elektronicznie, uszkodzenie danych w zapisie, czy rozjechały się informację między licznikiem a sterownikiem wtrysku :?: Bo widzę że częściowo moje domysły mają pokryccie w rzeczywistości :D


    Nie wiem nie znam się, z tego co mi powiedziano to uszkodzenie danych w zapisie po cofnięciu licznika.
  • #21
    panam
    Level 29  
    problem z softem w tym roku, rozłącz baterię i poczekaj, na jakieś 3 miesiące może być ok.