Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sonel MPI 540Sonel MPI 540
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

aprilia sr 50 palące się żarówki

24 Cze 2015 16:42 2835 12
  • Poziom 6  
    Oto mój problem:
    wracając ostatnio do domu zauważyłem że nie świecą mi się światła w apce (przód tył kontrolka świateł i podświetlanie licznika) wymieniłem cewkę i światła już działały ale gdy dodałem gazu spaliły się (przód tył) a kontrolka mnie oślepiała więc wymieniłem żarówki i regulator napięcia światła znów mi się spaliły. Powiecie mi co jest tego przyczyną?
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Sonel MPI 540Sonel MPI 540
  • Poziom 20  
    Przyczyną jest pewnie padnięty regulator napięcia. Podepnij się woltomierzem do biegunów akumulatora, zapal moto i przygazuj go. Podaj wartość maksymalną jaką zmierzyłeś.
  • Sonel MPI 540Sonel MPI 540
  • Poziom 39  
    Co wspólnego ma napięcie DC na akumulatorze z napięciem AC na światłach?
    Prawdopodobnie regulator napięcia do wymiany, nawet jeśli napięcie na akumulatorze jest prawidłowe. Ewentualnie brak połączenia regulatora ze statorem też może skutkować przepalaniem żarówek.
    Dla pewności podaj rok produkcji, typ silnika i wersję "budy". Przy silnikach Morini były stosowane regulatory ze zmienionym pinoutem.
  • Poziom 6  
    rok produkcji 2001
    pośrednia buda
  • Poziom 39  
    Czyli raczej silnik Morini.
    Dla pewności zrób zdjęcie wtyczki regulatora, tak aby można było rozróżnić kolory przewodów. Dostęp po odkręceniu czarnej osłony która znajduje się zaraz przed kolanami (do wykręcenia kilkanaście wkrętów).
    Według katalogów zdaje się że stosowano dwa rodzaje regulatorów:
    SH671-12 - normalny pinout - stosowany przy gaźniku.
    SH672-12 - odwrócony pinout - stosowany w silniku Ditech (Morini).
    Oba regulatory są w obudowie krótkiej, kostka 4-pinowa kwadratowa.
    Możesz zawczasu zaopatrzyć się w nowy regulator.
  • Poziom 39  
    Zdecydowanie nie jest to rocznik 2001. Masz silnik Minarelii.
    Pierwszy post przedstawia regulator napięcia. Drugi przerywacz kierunkowskazów, a trzeci przekaźnik rozrusznika.
    Zauważyłem że w pierwszym poście napisałeś że wymieniłeś regulator napięcia. Na zdjęciu tymczasem widać oryginał Ducati Energia. Możesz sprawdzić czy przewody zielone mają połączenie ze statorem (po stronie statora przewód koloru żółto-czerwonego), oraz czy przewód pomarańczowo-biały ma połączenie ze statorem (po stronie statora przewód biały), aczkolwiek regulatory oryginalne mają odseparowane obwody regulacji AC i DC, więc brak przejścia na tym drugim przewodzie nie powinno spowodować przepalenia żarówek, a jedynie brak ładowania akumulatora.
    Tak jak wcześniej pisałem, wymień regulator napięcia. W tym typie złącza nie występują regulatory o nietypowych pinoutach - bynajmniej z tego co mi wiadomo, tylko w nowszych DT 50 (i rebrandach z MBK i Malaguti) stosowany jest regulator bez regulatora napięcia ładowania akumulatora.
  • Poziom 6  
    regulator kupiłem używany. A w sprawie statora to tak od starej cewki którą wymieniłem na nową biegły 4 kable biały, żółto-czerwony (do kostki) czarno-czerwony i biało-cerwony w nowej zaś jest 5 kabli biały, zólty i zielony (do kostki) i czarno-cerwony, niebiesko-biały i teraz na nowej cewce podłączone jest tak biało-pomarańczowy z ziełonym. Zielony (od regulatora) z żółtym a biały nie jest połączony z żadnym na inne połączenie niepozwala kostka.W starym było podłączone tak jak powiedziałeś
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Stator kupiłeś nieoryginalny, tzn. przeznaczony do chińskich skuterów 2T. Nawet nie zastanawiałem się że mogą mieć inny pinout w kostce od alternatora.
    Zamień miejscami przewody w kostce od strony statora: biały oraz zielony. Przewód biały ma łączyć się z przewodem pomarańczowo-biały instalacji elektrycznej. Przewodu zielonego od statora nie potrzebujesz, może zostać w kostce, ale z niczym nie podłączony.
    Jeśli okazałoby się że regulator ma wejście "sense", to po zamianie tych przewodów powinien zacząć działać poprawnie.
    Jeśli dysponujesz miernikiem, to sprawdź jakie napięcie (przemienne) będzie utrzymywać się na zaciskach żarówek po zwiększeniu obrotów. Jeśli około 12V to ok, jeśli będzie bardzo wysokie (wzrastać wraz z obrotami powyżej 20V) to oznacza że regulator nadal nie działa. Jeśli nie masz miernika to pozostaje zamontować nową żarówkę i obserwować jasność wraz z bardzo ostrożnym zwiększaniem obrotów. Wiadomo, jak zacznie świecić na biało to źle, jak zacznie świecić ze stałą jasnością to ok.
  • Poziom 6  
    Dziękuję za pomoc, udało się !!! :D