Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Passat b5 1,8t lampy xsenon hella

24 Cze 2015 19:00 981 12
  • Poziom 11  
    Witam jestem posiadaczem VW Passata b5 przed liftem, jakiś czas temu kupiłem używane lampy xsenon Helli z przetwornicami i żarnikami. Po zamontowaniu okazało się że lampy dziwnie mrugały jak stroboskop, ale dziwniejsze że jak odłączyłem prawą lamę mrugania nie było w lewej. Po włączeniu włącznika świateł mruganie też ustawało. Kolega doradził żeby wymienić żarniki więc kupiłem dwa żarniki Philips d2s 85122vic1 efekt nie ustał a po 2 dniach prawa lampa przestała dawać oznaki życia .
    Przetwornice to hella 5dv 007 760-01 . Czy w Passacie przed liftem trzeba coś przekodowywać do tych lamp żeby działały poprawnie dodam że normalne żarówki działają prawidłowo, napięcie sprawdzałem oscyloskopem brak tętnień.Czy raczej to przetwornice uszkodzone. i czy naprawa takich przetwornic jest możliwa w domowych warunkach chodzi o dostępność części zamiennych podejrzewam zapłonnik ale nie wiem gdzie kupić nowy.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Moderator Samochody
    Auto skandynawskie z automatycznymi światłami jak rozumiem, z opisu wynika że masz za niskie napięcie na lampach.

    Poza tym jak rozumiem, system oczyszczania lamp i samopoziomowanie również?
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 11  
    Tak auto skandynawskie dlatego się zdecydowałem napięcie mierzyłem i jest około 14v na odpalonym silniku i około 12,5v na zgaszonym włączony tylko zapłon
  • Admin grupy Samochody
    Światła skandynawskie realizowane są poprzez podanie +12V po zapłonie na zacisk TFL (tagesfahrtlicht) w włączniku świateł. Sprawdź styk TFL jakie tam jest napięcie.
  • Poziom 11  
    Jutro sprawdzę i napiszę co i jak.

    Dopiero zajrzałem do tego pinu jak pisałeś i faktycznie jest coś nie tak wypiełem go z kostki i po podaniu na niego napięcia lampy też mrugały więc włącznik można wykluczyć. Jak by ktoś miał schemat zasilania oświetlenia to by bardzo pomogło.
    Dzisiaj z tym się pobawiłem trochę więcej po podaniu napięcia na przewód 56* lampy się zapalają nie migają a na tym przewodzie tlx niema napięcia , a po podaniu na przewód tlx lampy mrugają dodam że nie słychać żadnego przekaźnika wnioskuję że trzeba znaleźć drugi koniec tego przewodu tlx biały z żółtym paskiem a żeby to zrobić trzeba by pół samochodu rozebrać no chyba że ktoś wie gdzie on idzie albo ma do tego schemat .
    Doczytałem dziś na forum vw że tam gdzieś jest jakiś opornik który zmniejsza moc lamp i to powoduje spadek napięcia przez co przetwornice mrugają , tylko czy ktoś wie gdzie ten rezystor jest albo jak go znaleźć jakiś schemat tego żeby to obejść.
  • Moderator Samochody
    Załóż przekaźniki w komorze silnika na zasilanie świateł mijania, sterowane z w łącznika świateł.

    Masz jak przypuszczam za niskie napięcie z przodu na lampach, dlatego ksenony mrugają.
  • Poziom 11  
    Sposób z przekaźnikiem znam ale chciałbym to zrobić bez zbytnich przeróbek czyli jak jest tam ten rezystor to go zewrzeć potem w każdej chwili można bez problemu wrócić do orginału.
  • Poziom 43  
    Wjedź przekaźnikiem przy skrzynce bezpiecznikowej, godzinka roboty max. Masz tam wszystko co potrzeba i ładnie estetycznie nic nie widać.
  • Poziom 11  
    To jest pewne rozwiązanie ale jak już bym miał coś przerabiać to czy nie lepiej kupić moduł do jazdy dziennej na światłach długich i go założyć.
  • Poziom 43  
    Też montujesz tam jedna robota, tylko finalnie taniej bo oszczędzasz żarniki.
  • Poziom 11  
    A wie toś może czy światła pozycyjne mogą się z takim modułem palić czy trzeba je odłączyć , pytam bo u mnie pozycyjne się włączają po włączeniu zapłonu , mam ten moduł już zamontowany i działa prawidłowo w sensie że gaśnie po zapaleniu włącznikiem pozycji. chodzi moi o to czy to w sensie prawnym jest ok a może wie ktoś co zrobić żeby się pozycja nie włączała po zapłonie które przewody odpiąć.
  • Poziom 11  
    Temat można zamknąć może i nie znalazłem tych rezystorów ale zastosowanie automatu do świateł też załatwiło sprawę