Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

zrywanie klinów w kole magnesowym w glebogryzarce briggs & stratton

24 Cze 2015 21:07 1443 5
  • Poziom 6  
    jak wyżej, glebogryzarka seryjnie morduje mi kliny na kole magnesowym, rozłożyłem ją w celu regulacji styków, potrzebnych do uzyskania iskry, po złożeniu i próbie odpalenia, klin wytrzymuje tylko kilka pociągnięć koła po czym muszę go wymieniać, oryginalny klin pękł jako pierwszy, teraz próbuję z innymi, dodam że po zmontowaniu koła i włożeniu klina jest dosyć spory luz,
    z góry dziękuję za odzew
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 12  
    Wpust zamontowany na kosiarce nie jest prostokątny tylko w kształcie litery L, stąd masz luz.
    Musisz coś na ten wzór sobie wykonać(dwa elementy które po włożeniu skasują ten luz)albo zakupić w serwisie.
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    Zasadniczo chodzi o to, że klin w Twojej maszynie przenosi siły ścinające a przecież nie powinien. Normalnie to on służy do dokładnego ustalenia pozycji koła zamachowego. Tam powinno być tak, że dokładnie dopasowane stożki: na końcu wału oraz stożek w kole zamachowym, o odpowiednio dobranym zbiegu zaciskają się pod siłą wynikającą z dociągnięcia nakrętką i siłę ścinającą przenosi wyłącznie styk stożek koła - stożek wału, coś jak tuleje Morsa we wrzecionie typowej wiertarki . Jeżeli np. stożek w kole zamachowym się "naciągnął" i stożki już się nie zakleszczają to już siłę przenosi tylko klin, który w skutek działania dużych sił bezwładności przy rozruchu tudzież zatrzymywaniu silnik zostaje ścięty.
    Zatem: sprawdzić dopasowanie stożka wału i koła magnesowego i uszkodzone elementy wymienić. Sprawdź jeszcze stan wpustu na klin, czy nie ma tam zabrudzeń, bo wtedy klin nie wchodzi na wymaganą głębokość i stożki wału i koła się nie blokują - całość wtedy wisi na tym bidnym klinie. Jak będziesz dorabiał nowy klin to zwróć uwagę, aby wystawał mniej niż wynosi głębokość wpustu w kole zamachowym.
    Powodzenia!
  • Pomocny post
    Poziom 28  
    Stożki mają być dokładnie zgodne bez klina. W domowych warunkach nałożyć trochę proszku szklanego (lub prawdziwego ściernego) w papce z naftą i dotrzeć dokładnie do siebie, bez dociskania, obracając koło na wale bez klina. Wystarczy docisk z ciężaru koła zamachowego. Tak długo aż się zaczną zakleszczać samą siłą tarcia "na czysto". Dopiero potem wyczyścić ostatni raz i złożyć z klinem. Klin służy na dobrą sprawę tylko do zapewnienia położenia w którym wyważał całość producent. Wysokość klina ma być mniejsza od łącznej wysokości rowka w wale i kole. Tak robiła moja babcia z silnikiem trabanta.