Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Xsara Picasso 2.0hdi - Nie działa otwieranie drzwi z pilota.

25 Cze 2015 13:01 1926 16
  • Poziom 15  
    Witam, 

    Przedstawie swój nowy i kolejny problem, tym razem dotyczy otwierania i zamykania z kluczyka poprzez wciśniecie przycisku. Od pewnego czasu zaczął łapać tylko z bliskiej odległości zamykanie i otwieranie. wymieniłem baterie i przez moment było dobrze (około 2 tygodni) teraz niestety ani nie otwiera ani nie zamyka. Baterie kupiłem nową i też cisza.Auto odpala bez problemu bez błedów na wyświetlaczu. Poprzez kluczyk w zamku otwiera i zamyka. 

    Nie wiem co się stało dlatego prosiłbym o pomoc w weryfikowaniu usterki.
  • Poziom 19  
    Do sprawdzenia pilot w pierwszej kolejności czy sygnał wysyła.pozdr.
  • Poziom 15  
    Jak najlepiej sprawdzić czy pilot wysyła sygnał?
    Dodam że wymieniałem mikro styki w pilocie i po wymianie działały dobrze.
  • Poziom 12  
    Wcześniej przed wymianą baterii w kluczyku wszystko było ok? Zobacz taki trik.:
    1. Kluczyk w stacyjkę, włącz zapłon, naciśnij i przytrzymaj przycisk zamykania/otwierania
    2. To samo tylko naciśnij i przytrzymaj z kluczykiem w drzwiach kierowcy. Ewentualnie tutaj przytrzymaj w pozycji otwarcia/zamknięcia (jakbyś zamykał /otwierał z kluczyka).

    Jeżeli masz dwa piloty z każdym jest problem?
  • Poziom 15  
    Pewnego dnia przestał dobrze działać jeden przycisk na pilocie trzeba było dobrze go wciśnać i być blisko auta aby złapał. W tym momencie wymieniłem baterie i działał z dala ale nadal trzeba było kilka razy wciskać przycisk aby załapał. Wówczas zdecydowałęm że wylutuje mikroprzełącznik i wlutuje nowy gdzie przez pewien czas było wszystko ok - pilot działał bez problemu.
    Teraz niestety jest tak jak pisze nic nie działa. Jedynie otwieranie z kluczyka w zamku.

    Czasami z tego co pamiętam wyskakiwał błąd na wyświetlaczu immobilaizer fault - ale ginął po odbaleniu auta.
  • Poziom 12  
    Podpinałeś autko pod komputer? Jakieś logi ze sterownika/imo?
  • Poziom 15  
    Nie podpinalem pod komputer. Chociaż mam lexie i potrzebne kable. Jedynie nie mam Windowsa XP a chyba z tego co się orientuje najlepiej na takim funkcjonuje.

    Dodatkowo sprawdziłem jeszcze przyciski czy jest jakiś sygnał z nich i tak jak mierze niewisniety przycisk wartość jest na 0 gdy wcisnąć to pokazują się różne wartości.

    Od strony kierowcy czy pasażera otwiera się auto z kluczykiem w zamku bez problemu. Odpala również. Mam jeden kluczyk z przyciskami i jeden zwykły.
  • Poziom 15  
    Mam jeszcze takie pytanie czy jakbym kupił pilot od Xsara Picasso i wyciągnął z niego płytkę i umieścił ją w swoim pilocie jest szansa ze kluczyk zadziała by z moim autem czy trzeba go programować przez Lexie?
    Jak sprawdzić czy pilot wysyła fale podczas wciskanie przycisku?
  • Poziom 12  
    Możliwe, że trzeba by było kodować, ale tutaj się nie wypowiem. Najłatwiej chyba by było wejść w moduł sterowania komputerem i zobaczyć czy coś się dzieje po wciśnięciu przycisków.
  • Specjalista grupy V.A.G.
  • Poziom 14  
    grala1 napisał:
    Nie zadziała używany pilot w Twoim aucie.


    Potwierdzam, że nie zadziała używany pilot z innego auta. Przerabiałem temat i jedyna możliwość to kupienie w serwisie nowego "czystego" kluczyka z pilotem i wtedy można go lexią rozpoznać, czyli inaczej mówiąc "przyuczyć" i będzie działał. Jednak cena nowego kluczyka jest powalająca, więc warto sie zastanowić nad dorobieniem uniwersalnego sterownika do centralnego zamka. W okolicach 100 zł można już kupić taki zestaw.
  • Poziom 15  
    Kluczyk dałem do elektronika który go sprawdził i powiedział że kluczyk jest sprawny ma napięcie i wysyła sygnał. Poprawił również wszystkie styki dla pewności.

    Mam możliwość załątwienia lexii ale nie wiem jak i gdzie sprawdzić centraly zamek w tym programie. Bardzo zawiły.

    Czy ktoś orientuje się gdzie jest czujnik sygnału z pilota w aucie?

    Co jeszcze mogę sprawdzić dla pewności aby wykluczyć usterkę.
  • Poziom 14  
    emswisnia napisał:
    Kluczyk dałem do elektronika który go sprawdził i powiedział że kluczyk jest sprawny ma napięcie i wysyła sygnał. Poprawił również wszystkie styki dla pewności.

    No to dobrze ,czyli kluczyk wydaje sie być ok.

    emswisnia napisał:
    Mam możliwość załątwienia lexii ale nie wiem jak i gdzie sprawdzić centraly zamek w tym programie. Bardzo zawiły.


    Lexia nie jest wcale taka trudna w obsłudze. Oczywiście jest "specyficzna" ale trzeba "przeklikać" po funkcjach i załapuje się jej logike. Moim zdaniem trzeba po pierwsze jeszcze raz rozpoznać kluczyk. i po drugie potem nauczyć go jeszcze raz pilota, dokładna procedura będzie napisana w lexi.

    emswisnia napisał:
    Czy ktoś orientuje się gdzie jest czujnik sygnału z pilota w aucie?

    Odbiornik sygnału z pilota jest w module podkierownicowym COM2000, jako jego integralna część.
  • Poziom 15  
    Sprawdziłem dzisiaj kluczyk na starym radio i gdy naciskał jeden czy drugi przycisk wydawał specyficzne pikniecie w radio. Dodatkowo wziąłem od Seata i tez sprawdziłem tutaj był inny dźwięk ale widać ze radio wylatuje fale pilotów.

    Próbowałem kluczyk na zapłon następnie wciskamy klawisz zamknięcia na 10sekund i puszczam następnie wyjął kluczyk doczekałem parę sekund i naciskam klawisz na pilocie ale zero reakcji.

    Jeszcze jedna rzecz bo zapomniałem napisać elektryk gdy wziął pilot to nowa bateria która wymieniałem okazało się ze miała napięcie 0.58V i wychodzi na to ze od nowości musiała być juz słaba i na początku działała z bliskiej odległości a później przestała i tak około miesiąca była w pilocie. Ta która założyłem teraz ma napięcie 2.8V.
  • Poziom 15  
    Ostatnio zauwazylem ze po wymianie bateri na nowa po okresie okolo 2tyg. Napiecie na baterii pokazuje niecale 2V. Zastanawiam sie czy nie ma gdzies zwarcia na klucsyku i jak go znalezc jak cos.
  • Poziom 14  
    Zmierz prąd pobierany przez pilota w stanie, gdy nie naciskasz klawiszy i gdy naciskasz. Daj znać jakie są wyniki pomiarów.
  • Poziom 15  
    Sama bateria ma 3.05V gdy podłączenia pod pilota i robie pomiar to 2.99V gdy naciskam przycisk jeden i drugi to najczęściej jest wynik 2.65V pojawiał się również 2.83V czy jednym czy drugim przyciskiem.