Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ford transit 2001 - P1664, P1564

rtv.service 26 Jun 2015 11:19 19905 6
  • #1
    rtv.service
    Level 28  
    Witam,
    jeżdżę Transit'em 2001r. 63kW. Ostatnio zaczął za dużo palić, ponad 10l/100km i słabiej pracuje silnik, obroty max 4000. Wyskakują błędy P1664 i P1564, nie dają się skasować...
    Zamierzam wymieniać elektronikę pompy.
    Co może robić takie zamieszanie?
  • #2
    wojciechjanusz
    Level 28  
    Spróbuj wylutować i oddać sterownik do jednego z naprawiaczy, jest ich sporo na rynku. Jest szansa, że zapłacisz za wymianę tranzystora 300-500 zł.
    Wymiana całej elektroniki na inną używaną to od razu problem z immo (potrzebny IDS). Tylko nowy sterownik dogada się z PATS.
  • #3
    rtv.service
    Level 28  
    IDS'a akurat mam, z tym by niebylo problemu, natomiast tranzystor w sterowniku dobry, szwankuje sam imo. Jak prubuje zapalicz rzimny szilnik, powiedzmy po nocy, procesor wogule nierospoznaje kluczy, dopiero po 3-10 prubach krenczi starterm.
    Sam procesor (nie pompy) wymienialem, to samo na obu CPU. Podejrzewam zaszilanie 5V w sterowniku pompy...

    Niestety niejestem w stanie poprawicz bledy ortograficzne. Niejestem polakiem i polskiego sie nieuczylem. Pisze tak jak potrafie... Po polsku, raczej, tylko muwie :cry:
  • #4
    wojciechjanusz
    Level 28  
    Pisałeś przedtem, że silnik słaby, nie wchodzi na obroty i że dużo pali. Teraz piszesz, że to problem z immo. Podałeś błędy P1664 i P1564 które nie odnoszą się do immo.

    Więc jak w końcu jest?

    Co sygnalizuje kontrolka immo?
  • #5
    rtv.service
    Level 28  
    O ile się orientuje, P1664, to błąd komunikacji z elektroniko pompy, a w pompie, między innymi, immobilizer? P1564 ciśnienie paliwa, czyli wynika z pierwszego, bo pompa sterowana nieprawidłowo.
    Wszystko, co napisałem, szczera prawda. Zaczeł0 się w Warszawie na parkingu "Makro". Wróciłem ze sklepu, zapuszczam silnik, niby jedzie, ale mruga LED przy zegarze, po chwili częstego mrugania, wymrugał kod 23, no i jechał jakoś niemrawo... Dalej, gorzej.
    Płyta immobilizera przy kluczach przelutowana, procesor (nie pompy) wymieniałem, to samo. W międzyczasie, odnalazłem oderwany przewód od pinu 4 pompy, nie mogę znaleźć przeznaczenia tego przewodu, ale najwyraźniej generował błąd P1608, po zlikwidowaniu przerwy P1608 wykasował się. Sprawnej pompy pod ręką nie mam.
    Jutro oddaje samochód do serwisu, 3 tygodniowy postój to dla mnie za duże straty...
    Co prawda znam się na elektronice, ale samochody to raczej nie moja działka.
  • #6
    rtv.service
    Level 28  
    Witam ponownie,
    oczywisczie wymiana czensczi elektronicznej (PSG5) pompy, problem rozwionzalo, auto jerzdzi...
    Mam natomiast problem z regulacio szilnika. Tu moje nikle kompetencie sie konczo...
    Kto by mugl fachowo zrobicz kalibrowanie wtrysku paliwa, ewentualnie, jakim pszyrzondem to sie robi w Ford'ach Transit 2002r.
    Czyli usluga albo porada mile widziana!
  • #7
    naprawa-pomp.com

    Level 16  
    błąd p1564 i p1664 to dwa typowe błędy od uszkodzenia sterownika. Natomiast duże spalanie to efekt zacierania się tłoczka od regulacji kąta wtrysku. Przeważnie wywala wtedy błąd p0149. Tutaj go nie było, co nie znaczy że pompa nie jest przytarta i stąd autor postu prosi o pomoc w kalibracji wtrysku.
    Moderated By robokop:

    A może by tak szanowny kolega zaczął patrzeć na daty postów, zanim coś napisze?