Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Światła do jazdy dziennej

27 Cze 2015 09:44 2151 17
  • Poziom 11  
    Chciałbym zamontować do Skoda Octavia II z 2005 roku światła do jazdy dziennej. Jaki zestaw wybrać, aby były zgodne z obowiązującymi przepisami?
  • Poziom 43  
    Trwałe i łatwe w montażu bo o to głównie chodzi są Philips DRL i Magneti Marelli DRL. Atest maja oczywiście też.
  • Poziom 17  
    Każdy zestaw będzie dobry jeżeli będzie miał homologację. Bez tego papierka możesz zapłacić za używanie niewłaściwego oświetlenia.
  • Poziom 43  
    elele napisał:
    Każdy zestaw będzie dobry

    Do pierwszej myjni lub deszczu to tak :)
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 17  
    andrzej20001 napisał:
    elele napisał:
    Każdy zestaw będzie dobry

    Do pierwszej myjni lub deszczu to tak :)


    Ty czytasz od czasu do czasu post na który odpowiadasz lub który cytujesz czy piszesz żeby pisać ?

    Czy ja po Chińsku napisałem że każdy będzie dobry który ma homologację ? że trudno Ci było zrozumieć ?
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Tanie zestawy DRL też mają homologacje a w dzień nie widać auta na ulicy, po kilku tygodniach zaczynają mrugać lub ledwo co świecę.
    Dla mnie montaż takich świateł to bezsens - lepiej założyć automatyczny włącznik świateł o ile nie można aktywować tego w fabrycznej instalacji.
    Później jeżdżą barany wieczorami na DRL bo oni jeszcze widzą.
  • Poziom 43  
    @elele
    To że ma homologacje nie znaczy że pożyje nawet miesiąc czy dwa.I dobry nie będzie.Ma być właściciel zadowolony a nie chińczyk.Praktyka
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 43  
    Tak ale wypalające się wtyki żarówek i same żarówki doprowadzają niektórych do szału.Małe fajnie założone i prawidłowo podłaczone dobrej jakości ledy są ok.
  • Poziom 26  
    Wybierz markowe lampy, co przekłada się na ich cenę i to jest od około 140PLN w górę. Jaki model? Możesz to zaobserwować u innych użytkowników, jak świecą i wybrać takie, które są przede wszystkim widoczne.
    Czy jest sens instalować takie lampy? Moim zdaniem tak. Dobre lampy są lepiej widoczne od świateł mijania, automatycznie się włączają no i oszczędzamy lampy i palniki lub żarówki, które potrafią kosztować kilkaset złotych. Wymiana zmatowionych czy zaczerniałych lamp co kilka lat, to jest bezsens. Dostęp w celu wymiany palników czy żarówek w niektórych modelach jest masakryczny i kosztuje dużo czasu lub wymaga wizyty w warsztacie.
  • Poziom 17  
    Zacznijmy od tego że przez 50 lat samochody jeździły bez świateł dziennych i jakoś żyjemy. Potem, kiedy inni zaczęli się wycofywać z nakazu jazdy w dzień z włączonymi światłami to u nas jakiś " gieniuś " ( nie mylić z geniuszem ), zaskoczył że może warto było by taki nakaz wprowadzić i wprowadzili. Czy to ma sens czy nie jest sprawą dyskusyjną, ale w konsekwencji przepisu możemy mieć super światła ale jeżeli nie będą miały homologacji to zapłacimy mandat, a w przypadku drugiej skrajności czyli przy światłach w przypadku których należało by się dobrze przyglądnąć aby stwierdzić czy świecą czy nie ale z homologacją, wszystko jest w porządku. Więc jaki jest sens przejmować się tym jak światła świecą jeżeli w ostateczności i tak liczy się papierek na którym jest napisane że są O.K.
  • Poziom 15  
    elele napisał:
    Każdy zestaw będzie dobry jeżeli będzie miał homologację. Bez tego papierka możesz zapłacić za używanie niewłaściwego oświetlenia.


    Nie każdy. Ogólnie jestem przeciwnikiem tego typu światłe, bo ludzie wybierają najtańszą chińszczyznę, zamiast dobrze widocznych ledów. Często spotyka się na trasie jakieś stare golfy czy passaty z tego typu oświetleniem, ledwo je widać. Dobre ledy to wydatek kilku stów. Np te tutaj marki Osram https://www.motointegrator.pl/produkty/377136-lampy-do-jazdy-dziennej-osram-5-ledriving-drl których widoczność jest nie gorsza od świateł do jazdy dziennej.
  • Poziom 35  
    Też nie jestem zwolennikiem ledwo widocznych diodek w zderzaku.
    Moim zdaniem, poprostu światła mijania o obniżonej mocy będą dobrym rozwiązaniem, bo nie trzeba się martwić o przełączanie, np. przy wjeżdzie do tunelu, lub gdy pada deszcz, śnieg, mgła, i jest poprostu mniejsza widoczność, a wtedy jest obowiązek włączania świateł mijania.
    Tu jest przykład takego rozwiązania:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=13360783#13360783
    Octavia II ma już chyba światła na przekażnikach, tak że wystarczy tylko dołożyć moduł PWM.
    Jeżdżę z tym rozwiązniem już ponad rok, jestem bardzo zadowolony.
    O ile się nie mylę Octavia II ma już szkla reflektorów z plastyku, obniżenie mocy znacznie wydłuży żywotność reflektorów. Praktyka eksploatacyjna wykazała, że na obniżonej mocy świateł mijania można w terenie zabudowanym, gdzie są oświetlone ulice, jeżdzić całą dobę nie zawracając sobie głowy pilnowaniem świateł.
  • Poziom 36  
    Jeżdżę na normalnych i nie zamierzam kombinować, jakie zalety ma jazda na ,,światłach dziennych'', opowiastki o oszczędnościach paliwa nie przyjmuję na serio, to, że się sprzedają z korzyścią dla sprzedawców owszem....
  • Poziom 43  
    Paliwo bajki ale ,żarówki ,oprawki,lampy już nie.
  • Poziom 36  
    Mam Mazdę 626 2.0D z 2001 roku, o co chodzi z oprawkami bo nie pojmuję, zużywają się??????? A najtańsze H-7 (3,50zł) wytrzymują prawie rok, odbłyśniki lamp gładkie jak pupa noworodka, gdzie problemy i skąd.
  • Moderator Samochody
    andrzej20001 napisał:
    Paliwo bajki ale ,żarówki ,oprawki,lampy już nie.


    U mnie matematyka jest prosta, żarówki h7 średnio koło 15 zł, mi szło około 6-8 sztuk rocznie, a z paliwem to nie jest tak do końca jak wam się wydaje.

    Gdzieś to kiedyś poruszałem, małe silniki po sumarycznym zabraniu około 150 wat, potrafią przy normalnej jeździe poza miejskiej spalić nawet pół litra mniej na setkę, bynajmniej tak jest u mnie, co innego jak macie duże V-ki lub diesle.

    Moje światła DRL noxon kosztują koło 150 zł, zmieniam je co około 2.5 roku, ma to jakiś sens.

    Dodano po 1 [minuty]:

    marcindu35 napisał:
    Jaki zestaw wybrać, aby były zgodne z obowiązującymi przepisami?


    Atest na kloszu to RL00, miejsca i odległości montażowe będziesz miał w instrukcji w opakowaniu od lamp.