Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vectra B kombil r.2001 1.6i 16 - Vectra B X16XEL nie odpala

lukifree 27 Cze 2015 10:33 597 4
  • #1 27 Cze 2015 10:33
    lukifree
    Poziom 9  

    Witam kolegów

    Jak w temacie, moja Viki nie chce gadać.

    Wczoraj podjechałem nią w parę miejsc, na koniec dnia skoczyłem na myjkę.
    Umyłem auto, odpaliłem normalnie , pojechałem do domu, zgasiłem i zakluczyłem samochód, ale zauważyłem ,że stoję na miejscu sąsiada,
    więc otwieram auto, próbuje odpalić i zonk.

    Przekręcam kluczyk, zapalają się i gasną kontroli, pozostaje zapalona Check , Aku i Ręczny , nie słychać załączającej się pompy paliwowej, słychać reakcję stycznika pod kolumną.

    Podłączyłem op-com'a , zero błędów, komunikacja z ECU normalna bez zakłuceń,
    Napięcie systemu :12 do 12.1 V
    Pompa paliwowa w teście op-comem odpala normalnie.
    Sprawdziłem FV6 , jest ok ( u mnie nie ma FV5 , czy to normalne ? ).

    Dwa lata temu wymieniałem szczotki na rozruszniku .
    W zeszłym roku stacyjkę i kostkę

    Proszę kolegów o pomoc.

    Pozdrawiam

    0 4
  • #2 27 Cze 2015 10:41
    andrzej20001
    Poziom 43  

    Sprawdź w kostce obok aku czy stacyjka podaje napięcie na rozrusznik , bodajże czarny z czerwonym paskiem przewód ale lepiej będzie z podnosnika/kanału. Tam żadnej filozofii nie ma.

    0
  • #3 27 Cze 2015 10:50
    lukifree
    Poziom 9  

    Dzięki za odpowiedź .

    Niestety auto stoi na parkingu przed blokiem i do poniedziałku go nie ruszę.
    Tam są trzy kostki, w którą zajrzeć ?
    Jestem w stanie się dostać do tych przewodów od góry ?
    Czyli "na pych" powinno odpalić ?

    0
  • #4 27 Cze 2015 12:08
    andrzej20001
    Poziom 43  

    Ja masz sprawne auto oprócz rozrusznika na pych pójdzie spokojnie.Przewód 2,5mm2 czarny z paskiem bodajże czerwonym lub żółtym,sprawdź próbówką.

    0
  • #5 27 Cze 2015 15:48
    lukifree
    Poziom 9  

    Nie mogę namierzyć tego przewodu , widocznie trzeba podejść z kanału, ale to po weekendzie :)

    Co zauważyłem ; TID wskazuje od wczoraj cały czas godzinę 0:00, ale na bezpieczniku FV1 (w komorze silnika ) jest cały czas napięcie ( 12,4 V )

    0