Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAOIGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Powershift - nie rozłącza napędu

27 Cze 2015 17:27 849 3
  • Poziom 10  
    Problem pojawia się w wózku widłowym ze skrzynią powershift - manetka ma pozycje przód/0/tył. Od właściciela wiem, że problem ten już kiedyś wystąpił, wózek stał nieużywany przez 2 miesiące, po czym po odpaleniu problemu nie było i jeździł normalnie. Do dziś. Objawy są takie: odpalam, załączam manetką czy do przodu czy do tyłu - rusza do przodu zawsze, załączonego biegu nie chce "wyrzucić na luz". Rozłączam sterowanie elektrozaworu (gniazdo 3-pin) i odpalam. Zmieniam pozycję manetki do przodu czy do tyłu - jedzie tylko do tyłu. Po każdym załączeniu biegu nie chce go wyłączyć, trzeba użyć hamulca i dopiero wtedy rozłącza napęd. Styki wszystkie sprawdzone, przeczyszczone. Nie mam pomysłów co dalej.
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Pomocny post
    Poziom 33  
    Oj ludzie,kiedy wy sie nauczycie opisywać problem.Czy ten widłak pracuje w tajnej bazie NATO że nie mozna podac jego typu?Power shift to tylko zwrot używany do skrzyn ktore można przełączac pod obciążeniem- nie okresla jakies konkretnej ,jednej konstrukcji ani sposobu sterowania.
    Jak zrozumiałem dobrze to z zapietą wtyczką na cewce jedzie tylko do przodu a z odpieta tylko do tyłu,niezaleznie od polożenia dzwigni sterującej.Znaczylo by to że jazda do przodu jest sterowana podaniem napiecia na cewke a jazda do tyłu odłaczeniem napiecia(w tym wypadku odłączeniem fizycznym wtyczki)
    Czy jest mozliwa zmiana na jazde do tylu tylko przez zdjęcie wtyczki z cewki czy trzeba wyłączyc silnik i ponownie uruchomić?
    Ta wtyczka ma wszystkie trzy piny podłączone, czy tylko dwa są pracujące? Inaczej mówiąc czy cewka jest podwójna i przesuwa tloczek w dwie strony,czyli do przodu,do tyłu i srodkowe położenie neutralne?Czy do ,,luzu" jest dodatkowa cewka odcinająca zasilanie olejem?
    Wykrecałes zawór z cewka i sprawdzałes czy sie porusza przy zmianie położenia dzwigni sterującej? Sprawdzałes napiecia na jej pinach przy zmianie połozenia dzwigni sterującej?Czy zawór sterujący nie ma o-ringa uszczelniajacego na środku i ten nie przecieka co powoduje blokowanie tłoczka sterującego przez cisnienie oleju?
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Poziom 10  
    Przedmiotowa skrzynia jest w wózku Jungheinrich TFG316s z 2005 r - z silnikiem Mazda. Nie wpisywałem modelu wózka, jeżeli takie same skrzynie są w doosan, yale, still i wielu innych, więc równie dobrze można wpisać, że ma żółty kolor ;) czyli niczego nie zmienia.

    Dziękuję za odpowiedź. Pin-ów nie sprawdzałem, nie zdążyłem, bo zamykali firmę. Jest przełącznik przy skrzynki przód-tył sterowany 3 pinami oraz dwie cewki obok, do których dojście jest co najmniej utrudnione. Nie sprawdzałem bez wyłączania stacyjki czy zmienia się sterowanie cewką, wtyk rozpinałem tylko na wyłączonym silniku. Dodam jeszcze, że po załączeniu biegu i powrocie do pozycji neutralnej nadal włączony jest sygnalizator załączonego biegu.
  • Poziom 33  
    Kolego, podanie nazwy maszyny zmienia sytuacje o tyle ze poważny machanik otwiera serwisówke od tej maszyny,spogląda na schemat elektryczny i udziela porady zamiast gdybania i marnowania czasu... .