Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Simson SR 50 instalacja elektryczna

28 Cze 2015 15:26 15354 9
  • Poziom 9  
    Witam wszystkich
    mam taki problem gdyż posiadam simsona sr50, instalacja na 12V
    zakupiłem go nie ogarniając tematu i nie wiedząc jak powinna wyglądać prawidłowa instalacja ale mniejsza.
    Mój problem dotyczy głównie ładowania akumulatora gdyż nie posiadam Elby tylko prosto z mostku prostowniczego mam podczepione zasilanie na akumulator i na lampe z tyłu
    i tak się niefortunnie złożyło, że wszystko działało dopóki się nie zepsuło coś .. gdyż nie mam ładowania
    tzn. sprawdziłem to poprzez przyłożenie żarówki do tego przewodu co mi ładuje akumulator i do minusa na akumulatorze i żarnik żarówki tylko lekko się zaczął żarzyć jak dodałem gazu to zgasł.
    Więc kupiłem nową cewkę ładowania założyłem i okazało się że to wcale nie naprawiło tego problemu zmieniłem również tą kostkę co od razu z cewki idą do niej przewody ( mostek prostowniczy chyba tak się nazywa)
    i nadal to samo
    i tak się zastanawiam Co może okazać się przyczyną gdyż nie ukrywam wkurza mnie troszkę iż nie działa a zapewne powinno.
    zastanawiałem się również nad montażem cewki świetlnej zamiast cewki ładowania i ją podczepić pod akumulator tylko nwm Czy tak można a wydaje mi się że to by było zbyt proste przecież, więc liczyłbym na pomoc i dziękuję z góry za każdą odpowiedź

    PS. wiem że zły dział ale na inny nie mogę tego dodać więc proszę o ewentualne przeniesienie
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 25  
    Odłącz akumulator i badaj napięcie bezpośrednio z cewki gdy będzie ok., podepnij mostek i sprawdź napięcie za nim. A może masz po prostu uszkodzony bezpiecznik lub jego oprawkę, sprawdź też masy.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 9  
    masy są ok rozwarłem każdy styk i odkręciłem każdą śróbkę mocujacą jakikolwiek przewód i wyczyściłem i nic się nie zmieniło
    napięcie cewki hmm... nie posiadam miernika aktualnie podłaczyłem żarówkę 12V i powiem tak
    żarnik ledwo się zaświecił.
    Uszkodzony bezpiecznik też odpada ominałem go i nadal tak samo

    a co do wypowiedzi Januszx3 wiem że mam schematy ale jakoś nie wyjaśniają one mojego problemu gdyż jak pisałem simsona zakupiłem z przerobioną instalacją i nie było już Elby ..
    ale ładowanie miał
    a teraz wymieniłem tą cewkę bo myslałem że to jej wina ale jednak chyba nie i nwm co dalej
  • Poziom 25  
    Nie ma elby a czy jest prostownik ?
  • Poziom 30  
    Zobacz, jak powinna wyglądać 12V, oryginalna instalacja Simsona SR50:


    Simson SR 50 instalacja elektryczna Simson SR 50 instalacja elektryczna i dodatkowo patrz na schemat z postu #3
    Po zapoznaniu się z oryginalną instalacją, możesz dokładniej opisać i odnieść się do niefabrycznych przeróbek.
    Wtedy, droga do poprawnej diagnostyki, pozbawiona będzie widocznego dotychczas chaosu.

    Życzę Ci cierpliwości i powodzenia.
  • Poziom 9  
    próbowalem ogarniać ale szczerze przyznam że coś mi chyba nie wyszło
    mam sporo połączeń poza tą ,,kostką" (tym długim co się przewody wkłada nwm jak się to zwie :D )
    z moich oglądnieć wiem nie za dużo więcej
    lampa tył jest połączona z zielonym przewodem prosto z prostownika ( w ten sposób że zżera cały czas prąd z aku nawet jak jest stacyjka wyłączona)
    kilka przewodów jest po prostu zaizolowanych i chyba i tak są nie tam wetknięte gdzie powinny być
    próbowałem rysunkowo to jakoś zrobić ale za duża plątanina przewodów chyba ;/
    zamieszczam poniżej zdjęcie
    jeżeli możecie jakoś pomóc to będę wdzięczny no a jeżeli nie no to zainwestuję w nową porządną instalację tak jak powinna być ją podłączę i się zobaczy co dalej
    Simson SR 50 instalacja elektryczna
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    Oryginał SR50C, jeszcze oryginalny lakier niebieski perła metalik. Tylko co za idiota przy* tą naklejkę po wewnętrznej stronie osłon kolan.
    Na początek mówię co tu jest nieoryginalnie: bimetalowy przerywacz kierunkowskazów, brak Elby, nieoryginalna cewka WN (długa), mostek Graetza jest obrócony (powinien mieć zacisk + skierowany do przodu), kilka przekombinowanych przewodów. Zielona listwa zaciskowa wydaje mi się trochę podejrzana, muszę ją sprawdzić.
    Instalacja jest do ogarnięcia, bez konieczności kupowania nowych nieoryginalnych wiązek beznadziejnie wykonanych, z jakimiś dziwnymi rozwiązaniami i nieoryginalnymi kolorami przewodów.
    Na początek musiałbyś zaopatrzyć się w regulator ELBA, niestety urządzenie jest często drogie i na dodatek zaprojektowane jako samodestruktywne. Wolę nie tłumaczyć jak to przerobić na jakieś dobre rozwiązanie, bo wiązałoby się to z nieco skomplikowanymi przeróbkami.
    Sprawdź które przewody masz nieoryginalne. Może Ci pomóc strona: http://wandysku.dyn.pl/motoelektr/Simson/wiązki-przewodów-SR50/ . Ja nie widzę tam przewodu czerwono-zielonego od akumulatora, wiązki do kontrolek i klaksonu lub przewodów od kierunkowskazów, przewodów od wyłączników STOP, a przewód od cewki świateł (czerwono-biały) został odcięty. Na tej stronie masz wymiary poszczególnych przewodów, więc możesz sobie dorobić, są też schematy.
    Następnie łączysz wszystko dokładnie tak samo jak na schemacie - na listwach zaciskowych masz opisy z kolorami przewodów (skróty pochodzą z j. niemieckiego). Nie musisz tylko podłączać przewodów masowych do dolnej blachy instalacji zgodnie ze schematem (tylko jak wygodnie). Z położeniem przewodów jest tak, że przewód masowy (pomiędzy mostkiem, blachą, silnikiem, bezpiecznikiem) wraz z przewodem czujnika luzu poprowadzony jest po lewej stronie silnika. Wszystkie pozostałe przewody elektryczne (+ akumulatora, tylna lampa, wyłącznik stop, zapłon) oraz cięgna lecą po prawej stronie silnika.
  • Pomocny post
    Poziom 30  
    Załączam Ci dodatkowe ilustracje, porównujące z oryginalnymi przykładami wykonań (Twój Simson z lewej strony), pomocne w identyfikacji niefabrycznych przeróbek:
    Simson SR 50 instalacja elektryczna Simson SR 50 instalacja elektryczna
    Dodatkowe informacje obrazujące oryginalne podzespoły instalacji elektrycznej SR50 12V, znajdziesz np. tu:
    https://www.akf-shop.de/explosionszeichnungen/simson-sr50-a1029elektronikausstattung/

    https://www.google.pl/search?tbm=isch&tbs=rim...ed=0CAkQ9C8wAA&dpr=1&biw=1219&bih=705#imgrc=_

    Jeśli Twój Simson, ma cechy modelu SR50 C (jak zauważa BANANvanDYK w poscie #8), a nie SR50 1B, jak wstępnie sugerowałem, w poscie #3, to możesz sprawdzić, a np. niektóre różnice ilustruje zał. rys.:
    Simson SR 50 instalacja elektryczna
    P.S. Cewka zapłonowa EMZA, jest krótka.
  • Poziom 38  
    Januszu, przedstawiasz zdjęcia instalacji SR50CE. Tylko zaginął gdzieś przewód od przycisku rozrusznika i stacyjka jest nieoryginalna.
    Funkcjonalnie SR50/1 miały inaczej podłączoną tylną lampę i brak przycisku do mrugania światłem drogowym, ale fizycznie instalacja jest kompletnie inaczej wykonana. Przewody są zupełnie inaczej wykonane i inaczej podłączone.
    Jednak kolory listew zaciskowych robili w kolorach w jakich mieli dostępny granulat. Najważniejsze jednak jest oznaczenie oraz rozkład konektorów 2- i 4-stykowych.