Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skoda Fabia II - nagły biały dym z tłumika

nece616 28 Jun 2015 22:46 4788 10
  • #1
    nece616
    Level 26  
    Witam.
    Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu usterki w SKODZIE FABII II z silnikiem VOLKSWAGENA 1.2 HTP rok produkcji pojazdu 2008. Po zakupie samochodu podczas jazdy na desce rozdzielczej zaczęły wyskakiwać komunikaty o awarii kontroli trakcji samochód dostawał bardzo nie równych obrotów i nagle z tyłu samochodu z wydechu wydobywały się ogromne ilości białego dymu. Samochód został oddany do mechanika, który stwierdził, że "półpierścień na wale korbowodowym został fabrycznie założony drugą stroną przez pomyłkę osoby montującej w fabryce". Korzystając z okazji wymieniłem pierścienie na wszystkich tłokach, uszczelniacze na zaworach, uszczelkę pod głowicą oraz łańcuch rozrządu. Po dwóch dniach od odebrania samochodu problem jednak powrócił z identycznymi objawami. Bardzo proszę o wskazówki co robić bo domowy zapas leków na uspokojenie jest na wyczerpaniu. Dodatkowo po podpięciu komputera diagnostycznego nie są pokazywane żadne błędy oprócz sondy lambda i zbyt bogatej mieszanki paliwowej, którą już wymieniłem.
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #2
    gsisoprano
    Level 15  
    Wtryski paliwa do sprawdzenia
  • #4
    nasty_photon
    Level 22  
    Pojedź z reklamacją do mechanika, który wymieniał "półpierścienie na wale korbowym".
  • #5
    gsisoprano
    Level 15  
    Z tego co wyczytałem to skoro uszczelniacze zaworowe wymieniane to musiała być nowa uszczelka pod głowicą.
    I jeśli jest zbyt bogata mieszanka a podejrzewam że bład z sondy wróci to walnięty jest wtryskiwacz lub ecu
  • #6
    nece616
    Level 26  
    Przed remontem ubywało oleju. Jest za wcześnie aby stwierdzić jak jest teraz. Problem dotyczy jazdy na LPG. Samochód posiada instalacje sekwencyjną.
  • Helpful post
    #7
    gsisoprano
    Level 15  
    Sprawdz odpowietrzenie silnika tz odmę.
    Sprawdz czy lpg nie chodzi razem z paliwem

    Dodano po 1 [minuty]:

    Skoda Fabia II - nagły biały dym z tłumika
  • #8
    nece616
    Level 26  
    Teraz już wiem więcej-oleju jednak minimalnie ubyło,po ściągnięciu tzw. odmy-cytuję za gsisoprano -w środku tego przewodu są ślady oleju,który chyba musi się dostawać do układu spalania--------co dalej robić?Jaka przyczyna obecnosci oleju?-auto już u mechanika...ale co robić jak mechanik nie podoła?
  • #10
    nece616
    Level 26  
    Szukać drugiego silnika...tylko gdzie i za ile? Wcześniej szukając informacji o możliwej przyczynie usterki samochodu-dzwoniłem między innymi do Centralnego Serwisu Skody -i dostałem informację,że montowane w Skodach Fabiach silniki VW są nienaprawialne i dlatego nie ma do nich oryginalnych części a tylko zamienniki.Była to dla mnie wiadomość tak nierealna,,,że nie uwierzyłem i wszedłem w koszty remontu silnika, którego nie da się chyba wyremontować.
    Jeżeli kupię używany silnik to pewnie na 90 procent uszkodzony, a nowy za 7000zł może również paść zaraz po okresie gwarancji-znalazłem w internecie przypadki awarii tych silników nawet po 60 000tys. przebiegu...a może da się jeszcze oryginalny silnik naprawić?-czekam na dalsze sugestie.
  • #11
    robokop
    Moderator of Cars
    Wystarczy. Jak naprawić, skoro nie wiadomo co i od czego się w tym silniku zepsuło? Zamykam, brak konkretów, a wróżbiarstwa tu nie uprawiamy.