Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Fabia II - nagły biały dym z tłumika

nece616 28 Cze 2015 22:46 1647 10
  • #1 28 Cze 2015 22:46
    nece616
    Poziom 26  

    Witam.
    Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu usterki w SKODZIE FABII II z silnikiem VOLKSWAGENA 1.2 HTP rok produkcji pojazdu 2008. Po zakupie samochodu podczas jazdy na desce rozdzielczej zaczęły wyskakiwać komunikaty o awarii kontroli trakcji samochód dostawał bardzo nie równych obrotów i nagle z tyłu samochodu z wydechu wydobywały się ogromne ilości białego dymu. Samochód został oddany do mechanika, który stwierdził, że "półpierścień na wale korbowodowym został fabrycznie założony drugą stroną przez pomyłkę osoby montującej w fabryce". Korzystając z okazji wymieniłem pierścienie na wszystkich tłokach, uszczelniacze na zaworach, uszczelkę pod głowicą oraz łańcuch rozrządu. Po dwóch dniach od odebrania samochodu problem jednak powrócił z identycznymi objawami. Bardzo proszę o wskazówki co robić bo domowy zapas leków na uspokojenie jest na wyczerpaniu. Dodatkowo po podpięciu komputera diagnostycznego nie są pokazywane żadne błędy oprócz sondy lambda i zbyt bogatej mieszanki paliwowej, którą już wymieniłem.

    0 10
  • #2 28 Cze 2015 23:31
    gsisoprano
    Poziom 15  

    Wtryski paliwa do sprawdzenia

    0
  • #3 28 Cze 2015 23:48
    robokop
    Moderator Samochody

    Ne żadne wtryski. Ubywa wody/oleju?

    1
  • #4 28 Cze 2015 23:51
    nasty_photon
    Poziom 22  

    Pojedź z reklamacją do mechanika, który wymieniał "półpierścienie na wale korbowym".

    0
  • #5 29 Cze 2015 00:06
    gsisoprano
    Poziom 15  

    Z tego co wyczytałem to skoro uszczelniacze zaworowe wymieniane to musiała być nowa uszczelka pod głowicą.
    I jeśli jest zbyt bogata mieszanka a podejrzewam że bład z sondy wróci to walnięty jest wtryskiwacz lub ecu

    0
  • #6 29 Cze 2015 00:07
    nece616
    Poziom 26  

    Przed remontem ubywało oleju. Jest za wcześnie aby stwierdzić jak jest teraz. Problem dotyczy jazdy na LPG. Samochód posiada instalacje sekwencyjną.

    0
  • Pomocny post
    #7 29 Cze 2015 01:01
    gsisoprano
    Poziom 15  

    Sprawdz odpowietrzenie silnika tz odmę.
    Sprawdz czy lpg nie chodzi razem z paliwem

    Dodano po 1 [minuty]:

    Skoda Fabia II - nagły biały dym z tłumika

    1
  • #8 29 Cze 2015 13:36
    nece616
    Poziom 26  

    Teraz już wiem więcej-oleju jednak minimalnie ubyło,po ściągnięciu tzw. odmy-cytuję za gsisoprano -w środku tego przewodu są ślady oleju,który chyba musi się dostawać do układu spalania--------co dalej robić?Jaka przyczyna obecnosci oleju?-auto już u mechanika...ale co robić jak mechanik nie podoła?

    0
  • #9 29 Cze 2015 15:10
    robokop
    Moderator Samochody

    Szukać drugiego silnika najprawdopodobniej.

    0
  • #10 29 Cze 2015 16:12
    nece616
    Poziom 26  

    Szukać drugiego silnika...tylko gdzie i za ile? Wcześniej szukając informacji o możliwej przyczynie usterki samochodu-dzwoniłem między innymi do Centralnego Serwisu Skody -i dostałem informację,że montowane w Skodach Fabiach silniki VW są nienaprawialne i dlatego nie ma do nich oryginalnych części a tylko zamienniki.Była to dla mnie wiadomość tak nierealna,,,że nie uwierzyłem i wszedłem w koszty remontu silnika, którego nie da się chyba wyremontować.
    Jeżeli kupię używany silnik to pewnie na 90 procent uszkodzony, a nowy za 7000zł może również paść zaraz po okresie gwarancji-znalazłem w internecie przypadki awarii tych silników nawet po 60 000tys. przebiegu...a może da się jeszcze oryginalny silnik naprawić?-czekam na dalsze sugestie.

    0
  • #11 29 Cze 2015 20:09
    robokop
    Moderator Samochody

    Wystarczy. Jak naprawić, skoro nie wiadomo co i od czego się w tym silniku zepsuło? Zamykam, brak konkretów, a wróżbiarstwa tu nie uprawiamy.

    0