Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Giantco, chiński 4T - Podłączenie modułu zapłonowego

29 Cze 2015 10:53 2610 9
  • Poziom 6  
    Witam,
    na początku chciałbym zacząć od tego, że przegrzebałem połowę tego forum, widziałem chyba wszystkie schematy, rysunki itd. ale nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie, stąd też zakładam ten temat.

    Teraz do rzeczy:
    Jestem posiadaczem chińskiego skutera Giantco Sprint, model chyba mało ważny.
    Po ok. miesiącu od kupna miał problemy z zapłonem, został oddany na gwarancję, tam elektrycy wymienili moduł zapłonowy, 4-pinowy wymienili na 6-pinowy.
    Wykonanie tego było fatalne, brak jakiegoś złącza, kostki, wszystko byle jak owinięte izolacją, stąd też po pewnym, dość długim, czasie skuter przestał działać, okazało się, że kabelki są porozłączane.

    Teraz główny punkt, czyli jak podłączyć moduł 6-pinowy do 4 kabli doprowadzonych do modułu.
    Z tego co udało mi się wywnioskować ze schematów z tego forum i obserwacji, 4 kable w skuterze to:
    Zasilanie CDI
    Gaszenie
    Cewka WN
    Masa,
    brakuje impulsatora.

    Czy da się coś z tym zrobić?


    Jeżeli chodzi o doprowadzone przewody to mogę się mylić, ale wydaje mi się, że jest ok.

    Z góry dzięki za odpowiedź.
  • Poziom 25  
    Musisz sprawdzić czy masz impulsator czy nie
  • Poziom 6  
    Na obecną chwilę nie mam czasu na dokładniejsze rozbieranie skutera, mogę powiedzieć tylko tyle, że z osłony wentylatora wychodzi wiązka przewodów, które giną gdzieś w gąszczu innych kabli, jak tylko będę mógł to zerknę głębiej.
  • Poziom 6  
    Dobra, na wstępie przepraszam, że tak temat rzuciłem i tyle, ale dużo spraw na głowie itd, dopiero dzisiaj byłem w stanie zajrzeć do skutera.

    Po zweryfikowaniu tych połączeń itd, wygląda to tak:
    zielony - masa
    niebiesko-żółty - impulsator
    zielono-czarny - do cewki WN
    czarny - ?, prawdopodobnie idzie do stacyjki, ginie w wiązce przewodów.

    Czy ktoś ma pomysł jak do tego podejść, skuter działał przy tych przewodach, obecnie nie ma iskry.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 6  
    Tak, 1,4V, mniej więcej tyle ile ma rozładowany akumulator w skuterze.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 6  
    Już trochę mi się rozjaśniła sytuacja, początkowo przypasowywałem pinouty modułu do silnika 4T GY6, jednak w tej sytuacji znalazłem niżej odpowiedniejszy schemat.

    Giantco, chiński 4T - Podłączenie modułu zapłonowego

    Jutro z samego rana podepnę moduł i spróbuję odpalić skuter,
    chociaż już teraz mam pewne możliwości, podpinałem tak samo i brakowało iskry, może coś przeoczyłem.
    Mam tylko jedno pytanie co do podpięcia, czy te 2 piny masy są wspólne, tj. wystarczy podłączyć masę do jednego z nich, czy wypada to zmostkować.


    Jeżeli jednak skuter nie odpali to czy ktoś mógłby mnie nakierować na dalsze prawdopodobne przyczyny braku iskry, mając punkt zaczepienia dalej zacznę kombinować, z góry dzięki.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 6  
    Do tej pory próbowałem odpalić z kabli, bezpośrednio rozrusznik masa, teraz wiedząc, że moduł zasilany z akumulatora to trochę zmienia postać rzeczy.

    Co do impulsatora, to jakie powinny być prawidłowe wskazania, dzisiaj sprawdziłem tylko czy jest styk na kablach, przy kopnięciu startera widoczne były zmiany napięcia, więc uznałem, że impulsator jest ok.