Bardzo częstą przyczyną tej usterki jest uszkodzenie rezystora szeregowego dla pierwszego biegu wentylatora. Rezystor znajduje sie w przedniej części samochodu pod grillem. Trzeba go odłączyć i sprawdzić omomierzem czy ma rezystancję rzędu 0,5Ω. Jeśli jest przerwa to usterka jest namierzona.
I teraz są dwie opcje:
1. spalił się drut oporowy. będzie to widać gołym okiem. wtedy niestety trzeba kupić nowy element.
2. uszkodziło sie zabezpieczenie termiczne w postaci podłużnej pastylki. Można ją zmostkować i element będzie sprawny. Jest jednak jedno "ale". Pozbawiamy się zabezpieczenia na wypadek przegrzania opornika. Sytuacja ta zdarza sie rzadko, ale jednak jest możliwa i w najgorszym przypadku może spowodować pożar. Jeśli chcesz mieć to zabezpieczenie i nie mieć stresa to musisz kupić cały element. Tu wybór pozostawiam Tobie. Jednak na czas sprawdzenia i kupienia nowego elementu jest to dobra metoda.
Jeśli opornik jest dobry, to zdarza się usterka przekaźnika który załącza pierwszy bieg. Znajduje sie w tej samej okolicy co opornik. Trzeba sprawdzić jakość połączeń. Jeśli wszystko jest ok, to możliwa jest usterka samego przekaźnika.
Jeśli chcesz dać to do naprawy "mechanikowi" to nie daj sobie wcisnąć kitu, że padło jeszcze 100 innych rzeczy, bo w 99,999% przypadków jest to tylko wyciąganie kasy od nieświadomych klientów.