Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot 806 2.0 turbo brak mocy

La france 29 Jun 2015 21:44 1257 5
  • #1
    La france
    Level 2  
    Pomóżcie bo brak mi już pomysłów. Mam problemy z samochodem gdy chcę ruszyć, dławi się, dusi i muszę szybko pompować pedałem "gazu" by złapał obroty i wtedy jakoś startuje. Dzieje się tak gdy silnik osiągnie temperaturę 70 stopni, gdy jest zimny ruszam normalnie bez duszenia i szarpania. Samochód miał remontowany silnik z racji swojego przebiegu (300 tys. km) włącznie z turbiną, wymieniona sonda, cewka, przewody WN, świece, mierzone ciśnienie paliwa i nadal ma problemy z ruszaniem. Podmieniany był też moduł, wtryski i nic to nie dało, na dodatek strzela w wydech gdy się rozpędzę i odpuszczę nogę z pedału gazu. Dodam, że na autostradzie gdy już ogarnę problem z ruszaniem samochód rozpędzam do 210km/h i jedzie normalnie jak trzymam jednostajnie gaz,ale tylko odpuszczę na małą chwilę i znowu wdepnę pedał gazu czuję małe przyduszenie i po chwili jedzie normalnie. Pomóżcie, bo ruszanie z miejsca ty autem to katastrofa!
  • #2
    pepe150
    Level 36  
    Zobacz jaka temperaturę widzi sterownik komputera - czytaj podepnij się pod komputer.
  • #3
    La france
    Level 2  
    Dzisiaj byłem u kolejnego mechanika i ten pomierzył mi czasy wtrysku podpinając się pod kabelki od wtryskiwaczy. Na trzech wtryskach jednakowe parametry a na czwartym brak odczytu, pomierzył też kąty wtrysku (tak to sie chyba nazywało) i na jednym kolosalna różnica. Poradził mi by jeszcze raz zamienić wtryskiwacz na którym wychodzą błędne pomiary i jeszcze raz je sprawdzi. Jeśli nadal będzie to samo to mówi że mógł paść komputer/sterownik silnika.
    Komputer był podłączany i pokazywał "błąd nr 5" - mechanik dostał wielkich oczu i powiedział że nie zna takiego kodu błędu

    Dodano po 3 [minuty]:

    "Komputer był podłączany i pokazywał "błąd nr 5" - Miało być - samochód był podpinany pod komputer i pokazał błąd nr 5
  • #4
    mietas
    Level 12  
    Kolego czy uporałeś się z tym tematem ? Pytam bo mam podobny problem z takim samym silnikiem, też 300tyś przebiegu, zrobiłem remont większości rzeczy i też jakby wypadał zapłon. Żaden błąd się nie pokazuje podczas jazdy. Lekko jakby strzelał w wydech, czuć niespalonym paliwem. Wcześniej też go rozpędzałem do 210, teraz ciężko do 180. Mam wrażenie, że pod obciążeniem trudno się wkręca na ponad 3,5 tyś, wcześniej bujał do odcięcia bez problemu. Zrobiłem rozrząd, turbo, całą głowicę, panewki, pierścienie, filtry, silniczek krokowy, świece, przewody itp itd
  • #5
    La france
    Level 2  
    Niestety nie dałem rady. Doszedłem tylko do tego, że na jednym wtrysku jest inny czas wtryskiwania benzyny niż na pozostałych ale nie znam przyczyny dlaczego trak się dzieje. Podmieniałem trzy różne wtryskiwacze i na każdym podmienionym było to samo - inne czasy wtrysku i inny kąt. Szczerze, to już kupiłem forda galaxy bo miałem dość walki z samochodem i wystawiam go na OLX do sprzedania, chyba że jeszcze ktoś pomoże dojść do ładu z tym autem.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Zapomniałem dodać, że kupiłem też inny sterownik/komputer silnika, ominąłem immo i z nadzieją, że będzie ok ruszyłem w drogę. Po złapaniu temperatury dalej to samo, brak mocy przy ruszaniu :(
  • #6
    mietas
    Level 12  
    Ten mechanik to z jakiego programu korzystał ? pp2000, lexia ? Nie widzę żeby tam był błąd 5. Program pokazuje od razu opis usterki. Co z tą temperaturą ? Czy komp samochodu widzi ją dobrze ? Wymieniałeś cały komputer czy moduł zapłonowy też ? Jak wygląda ciśnienie na dolocie na biegu jałowym ? Podłączony komp powinien pokazać to ciśnienie.