Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
HELUPOWER
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot Boxer 2.0 HDI po długim postoju nie chce odpalić - brak błędów

01 Lip 2015 02:10 2301 8
  • Poziom 10  
    Po długim postoju, nie mogę odpalić Boxera silnik 2,0 hdi.

    Normalnie pracował silnik bez zarzutu, po wypadku został postawiony i nie był odpalany. Teraz po przekręceniu kluczyka kręciłem silnikiem parę razy i nic, zauważyłem że nie załączyła się pompa w zbiorniku więc ją wyjąłem, przeczyściłem podłączyłem na krótko pod akumulator i ruszyła. założyłem ponownie do samochodu działa poprawnie i nadal nic nawet nie łapie. Paliwo dochodzi do pompy wysokiego ciśnienia. podłączałem komputer diagnostyczny Texa zero błędów, kontrolka awarii silnika tez się nie pali, jedynie co zauważyłem w parametrach bieżących że ciśnienie zadane 300 bar a zmierzone między 3,5 a 5 bar.
    Na forum znalazłem aby wyjąć i przemyć oba zawory na pompie CR nadal nic. Napięcie do nich dochodzi do regulatora z boku pompy 12,5 V do drugiego u góry pompy 8,5 V. Może ktoś już miał taki przypadek i podpowie, rok temu przed odstawieniem go na dłużej został wymieniony filtr paliwa i wymyty bak i zalany nowym paliwem, popracował 20 min wyjechałem z garażu i do tej pory nie był odpalony.
  • HELUPOWER
  • Użytkownik usunął konto  
  • HELUPOWER
  • Spec od samochodów
    Tak skąpe informacje wystarczą, dla mnie.
    Pompa daje za niskie ciśnienie, może wystarczy przepłukać paliwem pompę, zawór regulacji ciśnienia, przewody paliwowe do wtryskiwaczy.
    Polecił bym jednak warsztat.
  • Poziom 10  
    georgesgr napisał:
    Lukasznr82 napisał:
    Peugeot Boxer 2.0 HDI


    Domyslam sie tylko, ze jest to RHY z wtryskiem Boscha. Jesli tak, sprawdz zaworek smarowania pompy HP. Zdejmij przewod zasilajacy pompe, wloz delikatnie w krociec cienki srubokret i napotkasz tam grzybek zaworka. Nacisnij delikatkie. Jesli poczujesz, ze sie luzno porusza, wszystko w porzadku. Czesto jednak po dluzszym postoju, szczegolnie jesli paliwo zawiera wode, skleja sie on i trzeba go odkleic naciskajac do srodka. W tym przypadku poczujesz wyraznie, ze sie uwolnil.


    zapomniałem napisać pompa boscha, zaworka w króćcu zasilającym pompy nie wyczuwam, nie chce za mocno pchać, nie ma tam nic wyczuwalnego (znalazłem juz gdzies na forum aby to sprawdzić).
    Jak głęboko znajduje się ten zawór bo śrubokręt, wchodził mi sporo na pewno z 5 cm ?

    Przemycie zaworku i regulatora już 2 lub 3 krotnie w innym samochodzie pomogło, wiec od tego zawsze zaczynam jeśli, coś się działo z ciśnieniem na listwie wtryskowej, a jest podane paliwo z pompy niskiego ciśnienia i nie ma błędów

    Dodano po 9 [minuty]:

    Stanisław Chwalisz napisał:
    Tak skąpe informacje wystarczą, dla mnie.
    Pompa daje za niskie ciśnienie, może wystarczy przepłukać paliwem pompę, zawór regulacji ciśnienia, przewody paliwowe do wtryskiwaczy.
    Polecił bym jednak warsztat.



    Zawór regulacji ciśnienia tak jak napisałem wymyty, przewody paliwowe do wtryskiwaczy odpuściłem nie ma ciśnienia w ogóle na listwie więc kończy się jak narzazie na pompie , Jak przepłukać pompę ? przelewem z zasilającej przez pompę HP przeleciało juz dużo

    Nie bardzo z warsztatu mojego brać samochód od innego źle będzie to wyglądać, zajmuje się głownie blacharką ale i silniki tez robiłem, stał długo bo klient walczył z ubezpieczalnią a później nie mógł się zdecydować czy naprawiać więc go odkupiłem za nie duże pieniądze :D
  • Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Zacząłbym od sprawdzenia faktycznego ciśnienia pompy paliwa, ponieważ to, że ona chodzi, nie musi oznaczać, że właściwie tłoczy. Zbyt mała wartość na niskim ciśnieniu daje podobne objawy - sytuacja znana z HDI, z zapchanych smoków pomp w zbiornikach. Dwukrotnie miałem taki przypadek, w dwóch różnych Berlingo.
  • Poziom 10  
    georgesgr napisał:
    Troche dziwi mnie to rozbieranie, mycie itp. W calej mojej praktyce prawie nigdy tego nie robilem. Od czasu, gdy HDI istnieje, wymienilem tylko 2 regulatory i jedna pompe HP. Normalnie to sie nie psuje.
    Nie piszesz nic o podstawach (synhcro walow, predkosc obrotowa przy rozruchu, stan immo). Mam nadzieje, ze to wszystko sprawdziles.


    mycie u mnie pomogło juz w innych samochodach gdy kupią jakieś lewe paliwo a filtr oczywiście nie wymieniony bo po co wydawać kasę to na regulatorze był osad WD zmywa - głupiał silnik czasem brak mocy lub wywalało bład.
    synchro wałów jest, prędkość obrotową komp pokazuje, napięcie nie nie spada podczas rozruchu, immo na kompie tez ok, zreszta chyba jak immo blokuje to zapala i zaraz gaśnie a tu nic nawet raz nie tyknie (chyba ze ten ma inaczej)
    Na plaku chodzi równiutko więc mechanicznie nic się nie stało

    Dodano po 13 [minuty]:

    MakroSerwis napisał:
    Zacząłbym od sprawdzenia faktycznego ciśnienia pompy paliwa, ponieważ to, że ona chodzi, nie musi oznaczać, że właściwie tłoczy. Zbyt mała wartość na niskim ciśnieniu daje podobne objawy - sytuacja znana z HDI, z zapchanych smoków pomp w zbiornikach. Dwukrotnie miałem taki przypadek, w dwóch różnych Berlingo.


    pompa się zatrzymała ale tak jak pisałem, wyciągałem ja wyczyściłem wszystko i działa jak należy, jakie powinno być ciśnienie w parametrach nowej znalazłem że maja 5,3, u mnie przy włączenie kluczyka 3 bary i się wyłącza,
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    Lukasznr82 napisał:
    immo na kompie tez ok, zreszta chyba jak immo blokuje to zapala i zaraz gaśnie a tu nic nawet raz nie tyknie (chyba ze ten ma inaczej)


    To nie jest VAG.
    Tutaj wcale nie odpali jak immo blokuje.
  • Poziom 10  
    pepe150 napisał:

    To nie jest VAG.
    Tutaj wcale nie odpali jak immo blokuje.


    Nie tylko VAG, opel ford na chwile zapala jak coś z immo, dobrze wiedzieć ze peugeot tak ma, komp jak podłączyłem spr immo dla pewności.

    Dodano po 5 [godziny] 23 [minuty]:

    Teraz zapala na 5 sekund i gaśnie :|

    zdjąłem przewód zasilający z pompy wysokiego ciśnienia i włączając - wyłączając kluczykiem przepompowałem 5 litrów z baku, później zapiłem na pompę a zdjąłem z niej przelewowy i znów kluczyk włączając tak ze 3 litry przepompowałem, założyłem przewody i zaczął zapalać na chwile. Dokładniej na około 2 sekundy, po kilkakrotnym włączeniu i wyłączeniu kluczykiem bez palenia aby pompa z baku dopompowała pracuje dłużej około 5s.

    Popiołem manometr ciśnienie paliwa z pompy niskiego ciśnienia dochodzi do 3 barów a potem na przelew idzie.