Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot 206 DW8B - Po wymianie pompy nie startuje

remas81 01 Jul 2015 14:10 2721 5
  • #1
    remas81
    Level 11  
    Peugeot 206 DW8B - Po wymianie pompy nie startuje

    Witam,

    rozumiem ze Y12 to zawor stop. Mam pytanie czy ktos moze mi powiedziec jak to na krotko spiac?



    Problem polega na tym ze pompa byla wymieniana. Na chwile obecna przy probie uruchomienia pojawia sie paliwo na powrocie nie podaje natomiast na wtryski.

    Po rozpieciu kostki po stronie pompy ida trzy czarne przewody po stronie wiazki dwa zolte jeden bialy. Czy ktos moze mi powiedziec, ktory przewod jest ktory (kolor z wiazki do schematu ideowego) i gdzie powinno byc jakie napiecie ewentualnie jak na krotko to podlaczyc zeby sprawdzic czy ta pompa w tym aucie ma w ogole zamiar spelnic swoja role. Z racji ze samochod ma swoje lata tym samym wartosc bardziej zalezna jest od np. stanu ogumienia wolalbym to sprawdzic sam choc nie ukrywam ze stan wiedzy na temat elektryki jest taki ze dysponuje autodata i to wlasciwie niewiele ponad to. Prosta rzecz bez jakiegos prosze wymadrzania sie. Rozumiem ze jestescie madrzejsi dlatego sie Was pytam. Na ktorych kabelkach jakie powinno byc napiecie aby po przekreceniu stacyjki samochod zapalil.

    Rozumiem rowniez ze potem musze kabelki rozlaczyc zeby zgasl tym samym moge sprawdzic na wiazce czy sie takie pojawiaja i nie bede musial tego w ogole na krotko podlaczac.

    Jakby jeszcze ktos mogl mi powiedziec gdize jest zlokalizowany przekaznik pompy czyli wg schematu A171 w tym peugeocie 206.

    Dodam jeszcze ze komputer pokazuje obwod swiec i cos jeszcze. Nie sadze aby to mialo jakikolwiek wplyw na caloksztalt choc znajac pomysly tworcow francuskich pojazdow moge sie grubo mylic.
  • Helpful post
    #2
    User removed account
    User removed account  
  • #3
    remas81
    Level 11  
    Dziękuję za szybką odpowiedź. Jest dość pomocna(znaczy wiem tyle że muszę coś podmienić a nie tylko podpiąć kabelek z 12v). Jakbym mógł się dowiedzieć
    jeszcze jak to cudo wygląda byłbym w domu.

    Co do aut francuskich nie do do końca się zgodzę. I nie jest to temat na ta dyskusję choć nie omieszkam coś w kierunku tej materii przedłożyć.

    Mówiąc 'najlepsze' trzeba by się zastanowić nad kryteriami danego wyboru. Wystarczy poczytać popularne czasopisma w którym to raz 'najlepszy' jest np.: VW a dwa tygodnie później choćby Peugeot. Do tego dojdą preferencje użytkowników. Jeden potrzebuje samochodu na niedzielę do kościoła inny do pracy (i ta praca tez jest uwarunkowana różnymi czynnikami) jeszcze inny do jazdy po polu bo niestety na dom było stać ale póki co drogi dojazdowej brak.
    Dalej dojdą gusta... A o tych przez grzeczność się nie rozmawia.

    Jeśli natomiast chodzi o auta francuskie, opisać zjawisko wielu dziwnych rzeczy
    im się przydarzających można owszem inaczej. Żeby nie było że pejoratywnie.
    A więc: "Geniusz konstruktorów czasem jest nie zrozumiały dla prostego mechanika". Szczególnie w kraju ludzi wychowanych na polonezie. Pragnąc też w przedbiegach uciąć temat że niby ktoś chce pomóc i ma za to pociśnięte, bo 'same buraki w tych internetach' pragnę potwierdzić iż tylko wyraziłem swój
    pogląd na temat a nie, sugerując niczego w szczególności do przedmówcy (do którego z resztą sam skierowałem się z problemem na priv)

    Podsumowując. Jak głupi czy też mądry czy też inteligentny był konstruktor danej marki... szacunek dla tych którzy potrafią to rozszyfrować. Tym samym chylę czoła przed przedmówcą z racji iż utwierdziłem się w słuszności mojego poprzedniego kroku czyli z zwróceniem się z tym problemem do użytkownika georgesgr. W moim przekonaniu bez wątpienia jest osobą kompetentną do rozmowy na ten temat. Stosunku do aut francuskich (choć przepraszam miłośników poszczególnych marek gdyż pisząc "francuskich" do jednego worka pakuję Renaulta z grupą Citroen/Peugeot) niestety nie zmienię. A to dlatego, że to co w innych autach jest błahostką w "francuzie" może się okazać być albo nie być. Potwierdza to odsetek przypadków w serwisach ogólnodostępnych.

    Wracając do początku :)

    Tak potrzebuję pomocy. Tak, bo się nie znam. Tak chętnie chciałbym ją uzyskać od mądrzejszych od siebie (chyba nie trzeba tego wyjaśniać dlaczego). I po czwarte tak to o Tobie. Jesteś mądrzejszy i dlatego napisz do mnie, tylko prośba bądź rzeczowy jak człowiek post wyżej, bo jeżeli tylko wydaje ci się, że coś wiesz to lepiej nic nie pisz.

    P. S. Prośba jednak do przedmówcy bo zapewne doskonale wiesz jak to ustrojstwo wygląda jakbyś mógł mi to jakoś zobrazować byłoby po temacie. Posiadam oczywiście starą pompę. Jeżeli okaże się że jednak da się to jakimś kabelkiem ominąć też prośba bo już chciałbym zamknąć temat tego Peugeota.

    Miłego dnia
  • #4
    User removed account
    User removed account  
  • #5
    kortyleski
    Level 43  
    Ewentualnie wstawić klasyczny zawór od pompy bez immobilisera. I podać mu plus po stacyjce.
  • #6
    User removed account
    User removed account